Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Kepu on pitänyt metsänomistajien puolta, kun on järjestänyt metsävähennyksen. Kannattaa vaalikopissa ottaa huomioon kun numeroita miettii.
Kannattaa sitten huomioida, että hihna katkeaa yleensä ajon aikana eli hinauskuluja tulee ja auto on muutaman viikon pajalla, kun odotellaan vaihtokone tai osat tehtaalta. Omalla riskillä voi varautua n. 5k€ laskuun.
Jos noudattaa maahantuojan huolto-ohjeita, vastuu on heillä, jos ei noudata vastaa itse koneremontista, joka hihnan katkeamisesta tulee tai ei tarvitse edes katketa, riittää, että jako menee pois kohdaltaan, muutaman keinokuituhampaan varassa on koneen venttiilien toiminnot. En lähtisi tuolle linjalle, kun teräsketjullisia koneitakin on markkinoilla.
Maksaisin mielelläni metsätuloista miljoonan veroa vuodessa.
Googlesta löytyy noita Oulunseudulla olleita jakohihnaongelmia erityisesti Volkkarissa, tiesuolasta ja tiepinnoitteista yritettiin tehdä syyllisiä. Eiköhän perimmäinen syy ole kuitenkin huonolaatuisissa osissa ja lapsellisessa uskossa, että jakohihna voisi kestää lähes 200000km. Kallis ja turhanpäiväinen hihnanvaihto on yritetty tehdä näyttämään halvalta ja harvoin tehtävältä korjaukselta, joka huollossahan se pitää tarkistuttaa ja siitäkin veloittavat ylimääräistä.
Ostamalla lannoitteita metsään ei tarvitse todellakaan maksaa veroja, mutta ei ne rahatkaan itselle jää. Eikö noista puista joskus pitäisi verotettavaakin rahaa jäädä, jos on tarkoitus, että metsä tuottaakin jotain. Ei veroja makseta muusta kuin verotettavasta tulosta, jos lahjoittaa puut yhtiölle välttyy myös verolta. Myymällä metsätilan pois saa myös tulosta 40% verottomana. Voi ostaa metsäkoneita, niin ei tarvitse maksaa veroja, jos on paljon myyntituloja, mutta ei nekään mitään tuota.
Ei voi kuin valittaa jos Harjavallassa ei seurata tiedotusvälineitä. Miten paljon volkkarilla on laatuongelmia ja miten tehdas pakoilee vastuutaan autojensa korjauksissa. Et ole mitään kuullut esim. volkkareiden jakohihnavaurioista. Pitäisi lvi puolella tietää, että oraksen hanoilla on kymmenen vuoden takuu, itsekin olen sieltä yhden hanan takuuseen saanut, soittamalla suoraan tehtaalle.
Siitä nyt ei vain pääse mihinkään, että auton pitkä takuu merkitsee korkeata laatua. Kun mitään ei edes takuuaikana tarvitse korjauttaa. Harjavallassa ei ainakaan ole kaikki kotona.
Piimax on myös hyvä ravintolisä, heti huomaa miten kynsien lohkeilu lopuu eikä ole närästystä, jota kahvinjuonti helposti aiheuttaa.
Miten suomalaiset autonostajat ovat niin puupäitä, että volkkarit kelpaavat, vaikka tehdas on jäänyt kiinni päästöhuijauksista. Tietenkin yhtiö huijaa monessa muussakin ja autojen laatu on täysin ala-arvoista, mutta ei vain mene perille. Eipä ole pököissäkään kuin kolmen vuoden takuu, sehän on kaukana kilpailijoista, Ford antaa nykyisin viiden vuoden takuuan ja Kia perinteisesti seitsemän vuotta. Se on kallista uusia omalla kustannuksella moottori, nuo maitopurkin kokoiset koneet ei kuitenkaan monta vuotta kestä.
Kiiallakin oli takuun vuoksi ongelmia kehittää pieni bensaturbo, jolle voisi antaa 7v takuun ja sellaisen markkinoille saaminen vei vuosia.
Eipä aravannut Lauri miten monipuolisen laskurin kehitti. Jätkäkin sai eläketietoa. Suomessa kaikki eläkkeet perustuvat työtuloon, joko todelliseen tai laskennalliseen. Pääomatulo ei kartuta eläketta olipa se miten suuri tahansa. Yrittäjillä on jopa eläkekatto, jota palkansaajilla ei ole.