Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,141 - 22,150 (kaikkiaan 23,539)
  • Tolopainen Tolopainen

    Ei ole mikään ihme jos dieseleiden suosio täällä ryöstöverotuksen maassa laskee,  polttoaine on lähes ssmanhintaista kuin bensa ja lisäksi pitää maksaa vielä veroja valtiolle. Autojen suosio on muutenkin hämmästyttävä. Meillä on miljoona ylimääräistä autoa parkkipikoilla. Ne seisovat siellä 95% ajasta. Autojen käyttöaste on vain 5%:ia. Ei ole mikään ihme että tarpeettomia autoja ei uusita.

    Tolopainen Tolopainen

    Se metanoli on sokeiden viinaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Miksi Suomessa ei siirrytä nopeasti flexfueliin kaikki vanha bensa-autot on helppo muuttaa sitä käyttämään ja metsissä riittää puuta polttoaineen raaka-aineeksi. Tuontipolttoainetta tarvittaisiin vain 15%. Jokainen voisi myös valmistaa itse tarvitsemansa auton polttoaineen. Halpaa kuin saippua, täydellinen kriisiajan valmius tulee samalla ja päästöt pienee.

    Tolopainen Tolopainen

    Uuden auton ostoa kannattaa siirtää pari vuotta. Ladattavat hybridit tulevat useimpien merkkien valikoimiin ja hinnat laskevat. Kulutus laskee merkittävästi kun kaupunkiajo tehdään sähköllä. Lisäksi autovero joudutaan poistamaan,muuten liikenne ei voi saavuttaa päästötavoitteitaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Suurin osa täällä metsänomistajista kehua retostelee metsiensä kovilla tuotoilla. Ei puunhinta voi  olla huono, jos taloudelliset tulokset ovat hyviä ja koko ajan ostetaan uutta metsämaata yhä korkeampaan hintaan ja uusia autoja ja on ongelmia saada metsärahat johonkin tungettua. Lisäksi markkinoille on tullut jopa metsärahastoja, ei kai niitä ole perustettu tuottamaan omistajilleen tappiota, mitä nyt alkuvaiheessa vähän aikaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Jessen valitseman auton olisi saanut kunnon dieselkoneella halvemmalla kuin tuolla moponmoottorilla. Kun on tottunut turbodieseliin, sitä ei enää kovin helposti vaihda bensakoneeseen, jossa kaasua painamalla ei tapahdu mitään ja joutuu kepittämään. Lisäksi kulutus olisi kuitenkin ollut pienempi ja kolaritilanteissa diesel on turvallisempi auton palovaara paljon pienempi.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun metsäyhtiöiden nykyiset katkontatarpeet heikentävät myyjän tiliä. Puunhinnoittelu pitäisi muuttaa niin, että yhtiöt eivät voisi käyttää hyväkseen asiakkaiden omistamia puita, vaan vasta kun olisivat ostaneet rungot itselleen . Onhan se jotenkin erikoista, että toisen omaisuuden haaskaus on hyväksyttyä liiketoimintaa. Eipä tuollaiseen toimintaan olisi ilman koneketjuja ja yhtiöiden katkonnan ohjausta menty. Ei ole mikään ihme, että hankintakauppaan laitetaan kapuloita rattaisiin niin paljon kuin mahdollista, eikä yksityisiä motoja päästetä tekemään hakkuita. Korjuukin pitää olla yhtiöiden määräysvallassa, koska sillä tehdään tulosta ja siirretään rahaa metsänomistajilta yhtiöille. Taitaa se Vaara olla ainut järkimies koko Suomessa. Jätkäkin rutisee yksityiskohdista, kun ne vain ovat osa tätä järjestelmää, siellä on yksi motokuski aika pieni pelinappula.

    Tolopainen Tolopainen

    Mistä se ostomies osasi sanoa kuvion alhaisen tukkiprosentin, kun kävi katsomassa, minä en ainakaan huomaa siinä mitään erikoista miksi menisi alle 70%. Metsäsyhtiöt laittavat katkontaohjeet sellaisiksi, että saavat tukkiprosentin n.60%, jos kuidulle on tarvetta. Ilmeisesti voidaan laskea tietokoneella mikä prosentiksi tulee, kun muutetaan katkontaohjetta ja tiedetään aika tarkkaan minkälaista puuta kuviolla on.

    Tolopainen Tolopainen

    Ostaja luulee köyhäksi, jos pyytää 3k€ kaupaste ennakkoa. Metsärahat menee suoraan sijoitukseen ei ne tule muutenkaan käyttelytilille.

    Tolopainen Tolopainen

    Hyväksyykö ostaja pystykaupassa, että myyjä käy leimaamassa poistettavat rungot.(harvennushakkuu). Vai tarkoittaako hakkuuoikeuden luovutus myös sitä, että ostaja saa tehdä harvennuksen kuten parhaaksi näkee.

Esillä 10 vastausta, 22,141 - 22,150 (kaikkiaan 23,539)