Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Tässä edellä huomaamme miten Jätkä ja Jessi vihdoinkin löysivät yhteisen sävelen. Suorastaan liikuttavaa miten nämä palstaveljet kerrankin lyövät viisaat päänsä yhteen, että kumahtaa. Toivottavasti mitään ei mennyt rikki.
Kaikki nuo metsäkeskuksen teettämät tiet on jo pitänyt kertaalleen korjata. Eihän niissä ollut soraakaan kuin aivan nimellisesti siis ne joita metsäkeskus teetti 60-70 luvulta alkaen. Murske puuttui pinnasta kokonaan aivan ala-arvoisesti teetetty.
Jätkä kehitti uuden hybridiauton eli sellaisen, jossa pääasiallisen käyttövoiman tuottaa sähkö. Tähän saakka niissä käyttövoiman on tuottanut polttomoottori ja vain pieniä nopeuksia on voinut ajaa sähkömoottorilla.
Jokaisessa polttomoottoriautossakin on sähkömoottori jolla se käynnistetään eikä se vaikuta mitään auton luokittelun.
Sähköauto on sähköauto viranomaisille, jos se kulkee sähköllä ja hybridi jos se kulkee sähkömoottorilla sekä polttomoottorilla. Nämä ovat jonkun muun keksimiä määritelmiä. Minusta ihan ymmärrettäviä jos on luetun ymmärtämistajua.
Jos siellä kotona on joku joka voisi näyttää esitteen tuosta BMWi3:sta se on sähköauto, johon saa polttomoottorin, joka lataa akkua sitä sanotaan range extenderiksi. Ko.autoa ei sanota hybridiksi vaan sähköautoksi, joko nyt ymmärsit.
Tai antaa kymmenen prosenttia lisää.
Koita nyt Jätkä hieroa sitä nystyrääsi. Hybridissä on kaksi erilaista moottoria auton liikutteluun ja sähköautossa on vain sähkömoottori. Ei se tee sähköautosta hybridia, jos siinä on polttomoottori, jolla voi vain pyörittää laturia.
Kun kyseessä on tuote, jonka tonnihinta on muutaman kympin. Sitä kulla uskaltaa nykyajan puntareilla myyrä. Hinnassa siinä on kuitenkin enempi vikaa kuin puntarissa, jos tili jää pieneksi.
Eipä näytä sahojen kannattavaisuus hääviltä. Pölkky teki viime vuonna 150milj € liikevaihdolla vajaa 3mil € tappiota. Ei tiedä hyvää tukinhinnalle.
Ei se niin mene. Hybridi kulkee joko sähkö-tai polttomoottorilla. Sähköauto sähköllä, se on aivan sama miten akkuja ladataan.