Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Hiukan epäilyttää, että joku nyt ei edes tiedä millaisella kaupalla auto on tullut ostetksi. Jos auto on maksettu, sen voi vaihtaa vaikka huomenna, ei siinä mitään aikarajoja ole. Leasingissa on määräajat, jotka nekin voi rahalla muuttaa.
Se on paljon helpompi puhua klapeista kuin tehdä niitä ja saada myydyksi. Siellä missä noita metsitettäviä suopeltoja on, hyvin harva ostaa klapeja. Metsitä vain ne pellot, se on jonkun muun murhe markkinoida ne koivunkänkkärät mitä tulee. Hieskoivuista ei tukkeja tule ja vaikka muutama tulisikin nekin menevät kuitenkin kuiduksi. Minä ole raivannut pelloilta pusikot pois ja pitänyt maiseman avarana paljon mukavampi katsella ja itikat pysyvät poissa. On muuten hyvän näköistä kesällä, kun kaikenlainen horsmikko kukkii, kimalaiset pörrää ja pääskyset pyydystää hyönteisiä aukealta.
Olen seurannut aika läheltä noita kustannuksia. Ald tekee toiminnalla voittoa. Joutuu maksamaan kolmessa vuodessa puolet autonhinnasta ja se jää yhtiölle. Tuossa ei ole järkeä edes autoetuna puhumattakaan, että alkaisi itse maksamaan liising-maksun. Kun lähtee emännän kanssa autokaupoille, sitä saa katua lopun ikänsä. Tolopaisen emännällä on niin paljon töitä, että ei ehdi autokauppoja sotkemaan.
Aika turhaa hommaa metsittää peltoja koivulla, eikö ojan reunojen raivaamisessa ole aivan riittävästi töitä. Mitään markkinoita ei noille hieskoivuille tulevaisuudessa ole.
Autokauppaa voi juhlia ranskalaisella viinillä mitään muuta ranskalaista meille ei osteta.
Tuskin alan vararengasta kuskaamaan niinkauan kuin autossa on laaja kasko, matkan keskeytyminen menee vakuutuksen piikkiin. Tuollainen renkaan paikkaussarja koiranpaska systeemi on helpompi käyttää kuin vararengas, jos renkaan haluaa itse korjata tienpäällä. Autoissa on mukana kompressori ja renkaan paikkausainetta, jolla saa pienet vuodot korjattua.
Kartelliajoista on puunhintakin laskenut reilusti eikä loppua ole näkyvissä. Siihen aikaan metsäyhtiöt vielä ostivat puuta, nykyisin niiden pitää saada ne ilmaiseksi ja vielä Kemeraa vähän kyytipojaksi. On se maailma niin pal muuttunu, että viisainta kaikkien kannalta olisi tehdä noista kannemapeista iso kokko, se lämmittäis hetkenaikaa. Kun puunhinnat eivät mitään suuria salaisuuksia ole, tällainen tekopyhyys ei auta enää ketään. Pitäisi laittaa palkatkin vapaaseen kilpailuun.
En usko, että kukaan alkaa huskin terää tuolla edes viilaamaan. Kinassa valmistetun moottorisahan saa 90€ ja viilasta joutuu maksamaan yli 30€, tuo on pelkkää rahastusta.
Sehän on tämä Tilhin viila täysin käyttökelvoton peli, kun sillä alennetaan purupiikkiä täysin hallitsemattomasti jokaisella viilauskerralla. Kun siinä on niin hontelot nuo ohjarit, että taipuuhan ne helposti viilatessa. Miten jokin itseään kunnioittava sahamerkki voi tuoda markkinoille tuollaisen terottimen, jolla pilataan teräketju.
Ei ollut ainakaan taloudelleinen menestystarnia ottaa liisattu auto nykyisellä korkotasolla, autosta pitää maksaa puolet kolemssa vuodessa. Sehän olisi kannattanut ottaa kaikilla varusteilla, jos aikoo kolmenvuoden päästä lunastaa itselle ja jos ei lunasta, tulee vielä isompi tappio.Rahoitusyhtiöt ei tee tuota tappiokseen. Matkan keskeytysturvan saa vielä vaikka kymmenen vuotta vanhaan autoon, se sisältyy laajaan kaskoon. Miten noita nykyautoja voisi ilman kaskoa pitääkään, kun niissä ei ole edes tunkkia eikä vararengasta, rengasrikossa joutuu hinauttamaan korjaamolle.