Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,321 - 22,330 (kaikkiaan 22,917)
  • Tolopainen Tolopainen

    Onneksi olkoon ostit Fordin litran koneella. Nyt on auto, joka tulee sitten uusittua jo takuuaikana. Ford hoitaa takuuasiat reilusti, vaihtoon menee ensin kytkin sitten vetoakselit ja lopuksi moottori. Tuulilasin saa myös vaihtaa jostain syystä joka vuosi.

    Tolopainen Tolopainen

    Minä en jätä käyttämättä moottorilämmitintä talvella ennekuin se kielletään. Tulee liian kalliiksi käynnistää pakastimessa ollutta moottoria, on siitä kokemuksia. Minulla oli 80-luvulla viimeinen eurooppalainen auto ja silloin oli kylmiä pakkastalvia. Taloyhtiössä ei voinut käyttää lohkolämmitintä ja tuli useita käynnistyksia 30-asteen pakkasella, autolla oli ajettu vain 54000km ja nokka-akseli kulahti pilalle, joutui vaihtamaan ja tekemään venttiiliremontin. Ei auta syntteetiset öljytkään, jos ne ei kierrä ja auto on kepulisti tehty.

    Tolopainen Tolopainen

    Metaani olisi paras hiilivetypohjainen polttoaine polttomoottorille, hyötysuhde saadaan paremmaksi kuin dieselissä eikä hiukkaspäästöjä synny. Ihmeen hiitaasti noidenkin yleistyminen edistyy, tai ei edisty ollenkaan. Suomessa valtiota ei autoilussa kiinnosta kuin autoilijoiden rahat, päästöjen vähentäminen on jäänyt sivuseikaksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Eipä ole tullut seurattua paljonko diesel kuluttaa kaupunkiajossa, mutta keskikulutus on 5,7 eli aika lähelle tuota on teoriassa mahdollisuus päästä. Dieselauton kulutus  ei paljon nouse kaupunkiajossa, tuokin kulutus ajettu keskinopeudella 50km/h eli sisältyy paljon kaupungissa ajoa.

    Tolopainen Tolopainen

    No paljonko oli kauppareissulla kulutettu polttoainemäärä, nimimerkki epätietoinen kysyy.

    Tolopainen Tolopainen

    Tässä on vain yksi iso mutta tuo laitos ei ole valmis ja Areva on konkurssissa ja se on myyty  uudelle yhtiölle, joka ei huoli vanhoja projekteja, jotka jäävät Arevalle, mutta siellä ei taida olla henkilöstöä, joka hoitaisi tuon laitoksen käyntiin. Laitos on ostettu avaimet käteen, ei TVO:lla ole resursseja eikä mahdollisuutta ajaa laitosta ylös ilman laitetoimittajan apua. Eikä tulevat huollotkaan onnistu ilman ranskalaisia asiantuntijoita. Ei taida tulla koskaan sähköntuotantoon.

    Loppukäyttäjä maksaa sähköstään n. 100€ Mwh, josta esim. maaksan sähköstä 3,72c kwh, ja sitä tuulivoima tukea verotuksen kautta 50€ vuodessa. Olen eläkkeellä ja veroprosennti on nykyisin hieman korkeampi kuin palkkatöissä.

    Tolopainen Tolopainen

    Tulee moottorishan ketjustakin paljon parempi hiomalaikalla kuin sitä viilalla hipsimällä jokaisella pullakahveella metsässä, ei se mitään teroittamista ole, kunhan siinä viilailee aikansa kuluksi, niin tarvii sahata vähemmän.

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä hakkaraisen saha sähköllä käy ja tuulivoiman takia Pohjoismaissa halventunut sähkö auttaa myös heitä selviytymään vaikeassa taloudellisessa tilanteessa, jossa sahat nykyisin ovat. Sähkö on sahalle huomattava kustannustekijä.

    Tolopainen Tolopainen

    Hyvin myönteistä olisi, vaikka joku ulkomainen yhtö lahjoittaisi rahaa suoraan Hakkaraisen sahalle, se on palanut jo niin monta kertaa, että eivät saa enää edes palovakuutusta. Jos sinulla on tietoa noista salaisista rahoittajista voisitko vihjaista heille tuosta.

    Tolopainen Tolopainen

    Onpa tietenkin, jos joku ulkolainen yhtiö lähtettää tänne rahaa vaikka persuille niin koen sen hyvin myönteisenä.

Esillä 10 vastausta, 22,321 - 22,330 (kaikkiaan 22,917)