Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Onpa varsinaista sähellystä, alue on muokattu ja nyt kerätään vasta polttopuut pois. Ei taida olla omistajalla mitään sanomista, kun palveluyritys päättää aikataulusta. Kun hiekkasia puita sahailee, kannataisi säätää teräketjun öljynkulutus normitasolle.
Metsiä tietenkin hoidetaan, vaikka puuta ei myydä. Paljon edullisempaa myydä pohjineen, kun 40% on verovapaata ja ostajia on huomattavasti enemmän kuin puutavaralla.
On niitä muitakin ostajia puulle kuin kolme suurta. Eikä ole pakko myydä ollenkaan, jos hinta ei miellytä. En aio myydä tänä vuonna kalikkaakaan. Olen melkovarma, että MG joutuu kuitenkin puunostoa lisäämään uudelle tehtaalleen, ei ne puut sinne itsetään siirry.
Eipä ole johtorymässä ollut noista puhetta. Vaan johan rojahti maasturin vakuutuksen hinta, enää 128€ vuodessa, aika iso vaikutus tuolla hallituksen tekemällä muutoksella bonusehtoihin.
Nokialainen nelivitonen toimii hyvin heinien poljennassa. Mitään kustannustason nousua en ole itselleni luvannut. Raivaussahaan on aldehydi bensiiniä pariksi vuodeksi ja maasturin tankki täys dieseliä, sillä ajee useita kuukausia, lyhyitä lenkkejä palstoille. Eipä tuo paljon enempää maksa käveleekö metsässä raivaussahan kanssa vai ilman, Ilmarinen maksaa viulut.
Ja autokin oli skooda, nykyään volkkari. If on ollut aina If, eli entinen sampo, tunnen If:n vakuutusehdot hyvin, kun vakuutukset on siellä ja korvaukset tulee nopeasti, kun on paljon vakuutuksia yhtiössä.
Huskia ei saa kahdessa tunnissa vielä edes käyntiin, siksi on autonperällä varalla pari Tilhiä täyteen tankattuna, että ei metsässä tarvitse siihen käyttää työaikaa.
Kerropa mikä se on niin katsotaan ajoneuvon palovakuutusehdot.
Samalla kun teroittelee vaihtoteriä ja lajittelee lukitusmuttereita , voi treidata osakkeita. Parhaat kaupat tulee usein tehtyä viilaten ja höyläten.
En ole koskaan viilannut raivaussahan terää metsässä, aina ruuvipenkissä. Ei terän vaihtamisessa mene kuin minuutti. Raivaussahoja on tällä kertaa vain kaksi. Usein raivaan myös moottorisahalla, kun se on monessa paikassa paljon kätevämpi ja kevyempi kanniskella.