Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Vakuutusehtojen mukaan oikosulun tai ylijännitteen aiheuttamia vahinkoja ajoneuvojen sähkölaitteille ei korvata. Eikä niitä kovata myöskään volkkareihin eikä mihinkään ajoneuvoihin. VW:n korjaamopaalikko ei myöskään saa noista mitään korvausta vakuutusyhtiöltö, jos ei muuta vahingon syyksi jotain muuta.
Yleensä pyöräilijöitä varten kaupungeissa on pyörätiet. On varsinaiset kootut selitykset, miksi mitään liikuntaa ei voi harjoittaa työmatkoilla. Minun ei ainakaan tarvitse lähteä sunnuntaisin rankametsään, niin vähissä ei ole koskaan polttopuut, kun 2010 vuonna tehtyjä klapeja poltellaan.
Aika törkeää, että vakuutusyhtiö korvaa jonkin automerkin tyyppivikoja palovakuutuksesta. VW:n tyypillistä toimintaa, tehdas ei kanna vastuuta autojensa valmistusvioista kuten muut valmistajat. Kaikkien saksalaiset koneiden laatu on heikentynyt viimevuosina eikä ns. laatumerkkeihin enää kannata luottaa, ne ovat täynnä halpisosia.
On minullekin korvattu auton tuulilasin hajoaminen vakuutuksesta ja sain vielä sijaisautonkin korjaamolta.
Palon jälkeen asennettiin koneeseen päävirtasulake, joka puuttui. Ei taida vanhemmissa traktoreissa tuota olla eikä päävirtakatkaisijaa. Sulake on tärkeämpi, koska se toimii myös ajonaikana.
Kannattaa lukea nuo yleiset ajoneuvojen palovakuutsuehdot, niissä johtosarjojen oikosulkupaloja ei korvata. Onpa tuosta omakohtaistakokemustakin, kun traktorista paloivat johtosarjat ja ne itse maksoin. Vakuutusyhtiö pahoitteli. Palo korvataan, jos kone palaa kokonaan, mutta ei korvata palaneita johtoja.
On niitä joskus tullut ostettuakin muutamalla millillä ja paljon on myös myytykin.
Katokorvausten maksaminen on lopetettu jo 2015.
No miksi et osta osakkeita, jos ne tuottavat paremmin. Osakkeista saa osinkoja joka vuosi ilman mitään työtä. Jos ostaa taimikkoa, siitä saa tuloja 40v päästä, miksi joku ostaa sijoitusmielessä metsää, kun on olemassa sata kertaa paremmin tuottavia kohteita nykyisin.
Voi tuota pimeyttä, hirvivahinkoja tietenkin vähätellään, mitään laatuvaurioita ei ole koskaan käsitelty ja ne ovat vasta tulossa maksuun. Vakuutusyhtiöt eli vakuutusten maksajat maksavat vuosittain täysin turhaan kymmenien miljoonien korvaukset hirvien aiheuttamista liikennevahingoista. Ihmisiä on vammautunut tuhansia hirvikolareissa ja kuollut useita. Miten yhteiskunata on voinut nostaa hirvet niin korkeaan suojeluluokkaan, että mitään ei voida tehdä järkevän kokoisen hirvikannan aikaansaamiseksi.