Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,471 - 22,480 (kaikkiaan 23,715)
  • Tolopainen Tolopainen

Yleensä yksi taksi riittää. Visakallo taitaa tulla kapakista kuudella taksilla peruuttamalla. Meillä on aika erikoinen taksijärjestelmä, autot ovat olleet verovapaita ja niillä on ajettu hallituksen määräämällä enimmäishinnalla. Tällaista sosialismia ei löydy enää mistään muualta.

Tolopainen Tolopainen

Susi on erittäin hyödyllinen eläin metsänomistajalle. Tappavat aina pikkujyrsijöitä kun mahdollista ja myös noita pitkä jalkaisia vahinkoeläimiä.

Tolopainen Tolopainen

Ei tietenkään. Kun lupia ei rajoiteta, syrjäseuduilla kuka tahansa voi hankkia taksiluvan. Eli tarjonta kasvaa

Nykyinen tilanne on täysin järjetön, kun mitään hintakilpailua ei ole ollut vaan hallitus on vahvistanut hinnat.

Tolopainen Tolopainen

Metsän omistajana voin hakata luontaisesti syntyneessä kuusikossa kuten itse haluan. Siellä on tiheämpiä ja harvempi kohtia ja ylispuita ja osa jo pikkutikka.  Kohta on 100 kiintoa tienvarressa ja vajaa 20 l on mennyt bensaa ja 200l polttoöljyä. Paljonko se Jätkä on saanut puita tienvarteen tänä talvena.

Tolopainen Tolopainen

On se hyvä että voi itse hakata kuiduksi kaikki sellaisetkin puut, joista tulee vain yksi kuitupölli. Ja valinnan voi tehdä puun juuresta eikä kymmenen metrin päästä lasikopissa. Kaikenmaailman kommarit puhuu puukaupoista,  vaikka eivät niitä itse ole koskaan tehneetkään.

Tolopainen Tolopainen

Sairaalat ovat suuria rahanpolttolaitoksia. Suomessa on aivan liikaa sairaaloita niitä on tuplaväestölle.

Ruotsinkielisillekin on ollut omansa, vaikka mitään eri lääketiedettä ei ole olemassa heitä varten.

Sote keskustelussa virkamiehet ovat ottaneet ei-linjan, koska paljon läskiä tulee katoamaan julkisestaterveydenhoidosta. Ja monta kuntabyrokraattia joutuu siirtymään virkatyöstä yhtiöiden palkkalistoille.

Ilman nykyistä pääministeriä sote ei olisi edennyt yhtään mihinkään. Ei tavispoliitikkojen kyvyt eikä uskallus riitä kuin menojen lisäämiseen ja verojen korottamiseen.

Tolopainen Tolopainen

Ei tuota palvelua pelkästä hyvästä tahdosta tehdä. Kun puuta saadaan markkinoille, suurin hyöty siitä menee muulle yhteiskunnalle ei metsänomistajille.

Tolopainen Tolopainen

Ei ole minun ongelma, jos Huskin öljypumppu on heikko ja huonosti sunniteltu. Niinhän se on sahakin.

Tolopainen Tolopainen

Eipä tuolla lammastaloudella ole paljon merkitystä. Ruhoja ei huolita isoille teurastamoille ja villalla ei ole nykyisin mitään arvoa. Eikä se lampaan lihakaan hääviä ole. Joku paimentolaiskansa niistä aikoinaan piti älämölöötä ja haukkui sianlihaa. Eipä mene sutet sikaloihin.

Tolopainen Tolopainen

Luuletko, että se on Tilhin pumppu. Kaikissa tuon tyypin pumpuissa on minimikierto imupuolelle, suojaamassa ylipäineelta ja rikkoutumiselta.

Esillä 10 vastausta, 22,471 - 22,480 (kaikkiaan 23,715)