Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,701 - 22,710 (kaikkiaan 23,514)
  • Tolopainen Tolopainen

    Koivukuitua on ylimäärin ainakin koko Länsi-Suomessa, eihän sille ole paljon mitään käyttö enää sellun teossa, lyhyttä kuitus saa paljon edullisemmin tropiikista. Koivupuuta saa myös Venäjältä vaikka hurymykket, Pietarin ja Moskovan väli on pääasiassa koivumetsää.

    Tolopainen Tolopainen

    Joudutaan tekemään niin suuria muutoksia, että niitä ei voi salassa tehdä. Eipä tuolla ole kovin suurta merkitystä, jos tuontiautojen myynti vähäksi aikaa lopahtaa,  ehditään velkaantua vähemmän. Parkkipaikoilla on jo miljoona ylimääräistä autoa, uusien autojen ostossa voisi pitää vaikka muutaman vuoden taukoa, niin ehtisivät johtajat sopia uudistuksesta. Nyt kun on selvää, että autovero poistetaan, jokainen ostopäätös on oma valinta eikä voida edes vaatia kompensaatiota.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomessa on enää vähän ydinryhmiä, niistäkin tärkeimmät ovat julkisella sektorilla ja heidän lakko-oikeuttaan on rajoitettu. Paperiliiton lakko ei enää merkitse juuri mitään, kun teollisuudella on tuotantoa muuallakin.                                                                                                          AKT on todellinen avainryhmä, koska heidän ei tarvitse vastata mistään, mitään tuotantoa heillä ei ole, kun jättävät työnsä tekemättä vahingot kohdistuvat palvelujen käyttäjiin. Täysin edesvastuutonta joukkoa, sunnuntai lisätkin kolminkertaiset. Kolmivuorotyö on satamissa  kiellettyä ,työt tehdään kahdessa vuorossa jolloin saadaan kerrytettyä suuret ylityömäärät, kun laivojen lastaus on hoidettava mahdollisimman nopeasti. Metsäkoneessa pitäisi olla kaksi kuljettajaa, jos heillä olisi AKT:n sopimus. Nosturikuski saa tehdä töitä vain neljätuntia, sitten pitää vaihtaa miestä.

    Tolopainen Tolopainen

    Nykyisin valtion teistä  ja väylistä vastaavan organisaation  nimi on Liikennevirasto.

    Tolopainen Tolopainen

    Se on aivan sama mitä tämän ryöstöpolitiikan tilalle tulee, huonommaksi ei voi mennä. Suomi on tulonsiirtojen luvattumaa, parempituloisia kupataan joka käänteessä ja siirretään rahaa verovaroilla eläville. Meillä on n. puolimiljoonaa yksityisen sektorin työntekijää ja yritystä, jotka rahoittaa koko muun yhteiskunnan. Julkisen sektorin työntekijät saavat palkkansa verovaroista, joista palauttavat osan takaisin, oikeita veronmaksajia ei ole kuin yksityisellä sektorilla eikä heitä ole riittäävästi tällä hetkellä. Jos työllisyys ei nouse 72% tasolle, milläännkeinolla ei saada rahoja kerättyä nykyisiin menoihin, kun niitä ei ole riittävästi. Valtiontaloudessa on vielä viiden miljardin vaje, eikä se pienene yhtään tänä vuonna, vaan kaikista säästöpuheista huolimatta menoja on jouduttu kasvattamaan puolimiljardia edellisestä vuodesta. Työttömyyden hoito vie neljä miljardia, kunnallinen päivähoito kolme miljardia, opetustoimi viisi miljardia, kyllä näitä yhteiskunnan ilmaispalveluja täällä riittää, kun sosialismia on rakennettu koko sodanjälkeinen aika, ei sitä hetkessä pureta. Tulee valtava kitinä ja parku pienistäkin säästöistä.  Veronmaksajat joutuvat opiskelijatkin elättämään, ilmainen koulutus ei riitä. Valtiolla ei nimittäin ole yhtään rahaa, kaikki kerätään veroina ja maksuina, ilmaisia etuja ei ole, joku ne aina maksaa.                                                                                                                   Valtion teistä vastaa nykyisin Liikennevirasto,  kuka siitäkin jotain tietä, ne jotka kannattavat nykyistä systeemiä kertokaa miten avoin se on ja miten demokraattisesti siellä päätöksenteko hoidetaan ja miten paljon asioihin pääsee tavallinen kansalainen tai kansanedustaja vaikuttamaan. Voin sanoa, että ei yhtään.

    Tolopainen Tolopainen

    Hiukan huvittavaa, kun valitetaan, että puuta ei osteta näillä hinnoilla. Sehän on vain hyvä. Ostajat sanovat suoraan, että hinnat ovat heikot kuitupuulle ja talven ostotavoitteet täynnä, eikö tuo ole aika selvää tekstiä. Näitä pakkomyyjiä on markkinoilla ihan riittävästi, ei sinne nyt kannata nökkösiä tuputtaa. Ehtii ne muutaman satasen hankintahakkuut tehdä vaikka vuoden tai viiden vuoden päästä, kyllä se puu metsässä säilyy ja kasvaa. Laittakaa myyntiin kuusitukkia, se lähtee nyt liukkaasti tienvarsilta, sitä ei ole sahoilla varastoissa.

    Tolopainen Tolopainen

    Autoverosta voidaan vapauttaa autot,  joihin asennetaan mustat laatikot, eiköhän muutos menisi aika nopeasti läpi. Ei ole mitään eroa tuleeko paikkatieto autosta tai puhelimesta. Tuota muutosta on suuniteltu jo kolme vuotta, muutoksen oli tarkoitus tulla voimaan vasta 2020. Mutta päästövähennysten takia on edettävä paljon nopeammin. Bernerillä ei ole henkilökohtaisesti mitään tekemistä tuon uudistuksen kanssa, se tullaan tekemään olipa ministerinä kuka tahansa.

    Tolopainen Tolopainen

    Aika vaikea olisi kerätä veroa, jos käyttää omalla tilalla tuotettua biokaasua autossa polttoaineena. Tai jos sähköä kuluu 5kw, sadalla kilomterillä, valtio jäisi ilman veroja, kun siirrytään uusiin polttoaineisiin. Paikkatieto on hyvä järjestelmä, meillä on kännykät mukana niistä saadaan paikkatiedot koko ajan, ei haittaa mitään. Uusiin autoihin tulee paikkatietojärjestelmät EU:ssa pakollisiksi ensivuoden alussa,  ne hälyttävät apua automaattisesti kolarin sattuessa, vaikka kuljettaja ei sitä kykenisi tekemään.

    Tolopainen Tolopainen

    Kotimaisten polttoaineiden käyttöönotto edellyttää niiden verotuksesta luopumista, koska ovat paljon kalliimpia kuin halpa tuontiöljy. Hallitus on aivan oikeilla linjoilla, muuten päästöjä ei saada alas, jos ei muuteta verotusperusteita, ne jotka liikkuvat paljon myös maksavat. Tällöin voidaan olla turhaan verottamatta kalliimpia biopolttoaineita.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun autoissa on paikantimet, myös metsäteiden käytöstä tiekunnille voitaisiin ohjata varoja, nyt metsäteillä rällätään ilmaiseksi ja omistajat maksavat, suurinosa liikenteestä on muiden kuin omistajien. Onpa hieno juttu tuo kapula, alkaa saaman tieosuuksistakin tuloja.

Esillä 10 vastausta, 22,701 - 22,710 (kaikkiaan 23,514)