Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Miten tuosta mittarista näkee paljonko on ajett valtionteitä tai yksityisiä. Kaupungissa ei paljon tule valtionteitä käytettyä. Mökki-ja metsäautoteiden kulut joutuu itse maksamaan, kun omistaa maata, jos ei omista voi noita teitä käyttää ilmaiseksi. Hieno systeemi tuokin.
Berner on etevämpi kuin useimmat hänen arvostelijansa. Edellinen hallitus yksityisti Destian, ketä tuokaan enää kiinnostaa. Tieverkko siirretään erilliselle valtionyhtiölle, kuten rataverkkokin on tai lentokenttiä ylläpitävä Finavia, emme tarvitse kansanedustajia suhmuroimaan autoilijoilta kerättyjä varoja valtion muihin menoihin. Liikenne tulee muuttumaan, emme tarvitse kuljetusalla toimivia monopolistisia yhtiöitä, ei tänä päivänä kaukokuljetuksissa ole mitään kilpailua. Ala on suljettu, koska muutamat yhtiöt hallitsevat tilausjärjestelmiä. Satamat on täysin suljettu kilpailulta, muutama satamaoperaattori hallitsee Suomen satamia, joissa voi työskennellä vain AKT:hen kuuluvia ahtaajia, järjestelmä on kallis peruskoulun rimaa hipoen suorittaneet ahtaajat ovat palkoissa duunareiden eliittiiä.
Kaikki muita tuotteita Suomeen voi vapaasti ostaa ulkomailta , mutta ei autoja, kun mieletön pykäläviidakko sen estää, ketä tuo palvelee. Voin milloin tahansa hakea jonkin työkoneen mistä tahansa Euroopan maasta. Monet yhtiöt ostavatkin koneensa suoraan ulkomailta ilman välikäsiä.
Minunkin pitäisi myydä yli neljätuhatta kiintoa kuitua vuodessa, että pääsisi nykyiselle tulotasolle metsätuloilla.
Jenkkilä on kuin vanha Neuvostoliitto. Maailmassa on kaksi maata, jotka eivät ole siirtyneen SI-järjestelmään toinen on USA ja toinen oli jokin kehitysmaa, jonka nimi on unohtunut. En koskaan osta jenkkien vanhanaikaisia tuumakoisia avaimia vaativia kulkuneuvoksia, niissä on tukivarsissakin vielä rasvanipat. Kun heidän autonsa eivät pärjää kilpailussa, tietenkin kuluttajat ostavat muiden tekemiä parempia autoja.
Suurinosa jenkkilästä on takapajulaa, tehtaat ovat samalla tasolla kuin täällä 70-luvulla, ei ole investoitu riittävästi, ovat kuin täällä vanhat navetat aikoinaan. Trump on täysi pelle, ei työpaikat tule sinne takaisin. Hän aikooo siirtää vallan kansalle, heh kenellä se silloin on. En ole koskaan kuullut presidentiltä noin yksinkertaista ja populistista puhetta, jonka hän piti aloittaessaan. Muistuttaa kansallistunnetta hehkuttaessaan Putinia ilmeisesti on tämän ihailija, käytös on samanlaista mahtipontista. Hänen hallitus koostuu miljonääreistä ja köyhä kansa uskoi hänen löyhiä puheitaan, mielenkiintoista kauanko tuota miestä voivat pitää vallassa. Kun katsoi dokumentin hänen liiketoimistaan, näki että ei ymmärrä taloudesta juuri mitään, hän on markkinamies, jolla oli paljon velkaa, jonka hän kippasi piensijoittajille, myymällä konkurssikypsän yhtiön heille ja senjälkeen antamalla mennä konkkaan,,itse hyötyi miljoonia sijoittajien menettäessä rahansa. Tuli julkisesti nöyryytetyksi Obaman taholta, kun vihjaili, että tämä ei ole syntyperäinen jenkki. Julkisen nöyryytyksen jälkeen häipyi neljäksi vuodeksi julkisuudesta ja palasi kostamaan, hän on vaarallinen tyyppi ja aivan väärässä tehtävässä. Säälittävää miten jenkit kestävät tuota miestä neljä vuotta, todennäköiseti ei istu täyttä kautta.
Hankintatyön verovähennykset eivät suosi jatkuvaa kasvatusta, kun kuitupuun hinnasta saaa puolet verottomana, mutta tukin hinnasta vain 15% eli tukista saa verojen jälkeen 40€ kiinto ja kuidusta n.30€, ja aikaa menee lähes kolminkertainen määrä kasvattamiseen. Ensiharvennuksen jälkeen sijoitettuna tuo raha tuottaa paremmin kuin metsä, koska puunhinta on jatkuvassa laskussa, mutta ulkopuoleta ostetun työnhinta nousee. Parhaan tuoton metsästä saa myymällä pois.
Kyllä iso kuva on se, kun katselee noita Suomen metsiä junanikkunasta, että koivua on jätetty aivan liikaa, kannattaa lähteä siitä, että suurin osa koivusta on maisemanhoitopuuta, eikä sille ole markkinaa, niin ei pety. Havupuutaimikossa voi olla korkeintaan kymmenen koivua hehtaarilla harvennuksen jälkeen mieluummin ei yhtään. Teiden varsille voi jättää, niin saa helposti polttopuuta.
Näillä hinnoilla Tilhiä ei kannata edes käynnistää, pitäkööt tunkkinsa.
Länsimaista oli tuontirajoitukset autoille ja täällä ajettiin lähinnä Mosseilla, kotikylälleni tulivat ensimäiseyt autot 60-luvun alussa, eli Vedette ja Ifa. Taisi kahvin säännöstelykin loppua v.1953 , eli tuo laki on peräisin pula-ajan Suomesta, aika erikoista. Suomessa on autosyndrooma lainsäätäjillä, varmaan porukkaa hallinnosta joutuu hoitoon, kun nuo moninaiset pykälät poistetaan, joiden ympärillä pykälänikkarit ovat elämäntyönsä tehneet ja nyt se on valumassa hukkaan.
Bernerin taktiikka oli hyvä, autoverouudistus on pakko tehdä, kun markkinat pakottavat, mikään poliittinen ryhämä ei voi enää etenemistä pysäyttää. Koko muu Eurooppa tulee toimeen ilman autoveroa, ei kai Suomikaan kehitysmaa enää ole. Nysväämisen aika on ohi, korkea autovero ei ole tuonut kasvua eikä ole julkista taloutta pelastanut. Nyt on saatava byrokratiaa pois ja kaikki mahdolliset kustannukset alas. Eläkeuudistus oli paljon merkittävämpi kuin tämä 800 milj€. Tarvitaan hallituksen esitys ja sillä on eduskunnassa enemmistö, oppositiota ja Rinnettä ei tähän tarvita, menköön vaikka lepäämään etelän aurinkoon.
Kuntavero ei ole tasavero, koska siihen sisältyy vähennyksiä, jotka pienentävät pienituloisten veroja. Ei tässä autoiloilijoilta olla mitään veroja vähentämässä, päinvastoin niitä vain joutuu jatkossa maksamaan joka vuosi, auton ostoa vain verotetaan vähemmän, liikenteestä kerättävät verot muuttuvat maksuiksi, jotka sisältävät alv:n. Ei Suomessa aleta henkilöauton käyttöä mitenkään suosimaan päinvastoin, niitä on tarkoitus saada pois liikenteestä, ei nuo päästötavoitteet muuten toteudu.