Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,721 - 22,730 (kaikkiaan 23,514)
  • Tolopainen Tolopainen

    Tulos riippuu siitä miten korjuu tehdää, kun katsoo noita ensiharvennuksen  kantohintoja ei tiedä itkiskö vai nauraisko ja mitä myyjän päässä liikkuu, joka noilla hinnoilla puuta myy. Minä en ainakaan möisi noilla nykyhinnoila yhtään kiintoa ensiharvennusta pystykaupalla. Kaadan  puut vaikka moottorisahalla maahan ennekuin lahjoitan noilla hinnoilla ja annan tehdä leveät tieurat korjuuta varten, jossa menettää rahaa.

    Tolopainen Tolopainen

    On niitä pultteja muitakin kokoja kuin mainitsemasi. Ota vanha pultti mukaan, kun menet ostoksille niin saat samanlaisia tilalle. Ei ole koskan ollut mitään ongelmia pulttien ja ruuvien kanssa. Kattopellit laitoin 100mm ruuveilla kiinni pidempiä ei löytynyt. Olis ollut varaa, kun katto on korkealla.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun valtiontaloudessa on isoin ongelma, että tulot eivät voi mitenkään riittää menoihin ja on jouduttu tekemään näitä keksittyjä veroja kuten auton käyttöön liittyvät verot ja maksut, jolla kerätään rahaa 8mrd€ ja tiestöön käytetään 1,5mr€. Jos kansalainen toimii rationaalisesti, hän tietenkin jättää auton ostamatta tai ostaa sellaisen auton, jossa tuo vero on mahdollisimman pieni ja ajaminen edullisinta. Suomessa hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisestä on tullut pakkopullaa, jossa järjestelmä ryöstää osaa väestöä muka oikeudenmukaisella progressiivisella verotuksella, vain tasaverot ovat oikeudenmukaisia. Muu väite on poliittista propakandaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Mitä meidän tulli sitten tekee veromuutosten jälkeen, kun ei tarvitse taistella tuontiautoja vastaan. Tuo veromuutos on yksi askel Suomelle pois sosialismista kohti markkinataloutta, auto on monine veromääräyksineen täysin käsittämättömän  monimutkainen väline. Jos on tehnyt autoon jonkin isomman muutoksen, on voinut rapsahtaa veroja moninkertaisesti auton arvo.

    Tolopainen Tolopainen

    Vai olette tutkineet pulttien murtolujuuksia ja millähän menetelmällä, minusta on aivan sama mistä nuo ostaa, kun ostaa riittävän paksuja niin kestää.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei ole minun murhe, mutta autoveroa ei noista pienistä kotteroista ole kovin paljon edes kertynyt ja joskus tuosta verostakin on pakko puhua, tai pitää vero ja laittaa sen lisäksi vielä käyttömaksu, jos rakkaasta autoverosta ei voi edes keskustella. Autoveron maksminen on vapaaehtoista kaikkien  vapaaehtoisten verojen keräämiseen liittyy aina riski, että ihmiset jättävät ne valinnoillaan maksamatta, autokaupan voi aina siirtää, vaikka vuodella eteenpäin. Siirsin itsekin vaikka silloin ei mitään suurta muutosta ollut edes tulossa.

    Tolopainen Tolopainen

    Autoveroa ei tietenkään tarvitse kompensoida kenellekään, jokainen on ostanut vapaaehtoisesti autonnja  veronsa maksanut, veroa kompensoitiin jo romutustodistuksella, eli puolet noiden Aasialaisten vähäpäästöisten autojen verosta sai kuitattua, päästöraja oli 120g ja monissa merkeissä päästöt oli saatu juuri tuon rajan  alle, vaikka aiempina vuosina samanlaisen moottorin päästöt menivät tuon rajan yli.

    Käyttömaksujen muutokset on kuitenkin tehtävä, muuten valtio alkaa menettää verotuloja, kun ihmiset kuitenkin siirtyvät joukkoliikenteen käyttäjiksi pääkaupunkiseudulla, jossa valtaosa suomalaisista kohta asuu.

    Ei tuolla lailla ole tarkoitustakaan alkaa edistää henkilöautojen käyttöä, ei siihen Suomessa ole mitään tarvetta, mitä useampi turha auto  parkkipaikoilta viedään romuttamoon, sitä enemmän päästöt vähenevät halvimmalla tavalla. Tai kun ajomäärän vähentäminen pienentää maksuja ajoihin aletaan kiinnittää huomiota.

    Tolopainen Tolopainen

    Persut lupasivat ennen vaaleja poistaa autoveron, eikö se nyt kelpaakkaan. Suomessa on mieletön autoveropolitiikka, siitä pitäisi päästä nopeasti pois, mitään kompensaatiota ei kenellekään tietenkään makseta. Mihin vuoteen raja vedettäisiin ei ole oikein, että vain tänä vuonna ostaneet saisivat veron takaisin tai halvemmat maksut. Mutta miten tästä päästään eteenpäin, kun auto on lypsylehmä ja verotuoton pitäisi olla 800milj€, ei kukaan osta uutta autoa tänä vuonna, jos sen saa verotta ensivuonna.                                 Maksuista saa vapautuksen, kun ei omista autoa, joukkoliikenne tulee saamaan runsaasti uusia käyttäjiä tulevina vuosina, mikä on tehokkain keino vähentää päästöjä. Ei tässä ole tarkoitustakaan edistää yksityisautoilua, se tulee vähenemään.

    Tolopainen Tolopainen

    Anne vaikutti seksikkäältä, kun esitteli uudistusta, vaikka sanoikin parikymmentä kertaa, tuota niin. Paras ministeri, mitä Suomessa koskaan on ollut. Puhui tuosta puolitoista tuntia ja oli vielä selvästi innostunut, vaikka on tiedossa, että ei persut tätä voi hyväksyä, menettäisivät  loputkin viisi äänestäjää.                                                                                                                    Aikataulu on liian nopea v.1918 alussa tämä ei ole vielä käytössä, Suomessa on vuodessa niin vähän päiviä, jolloin hallinnossa voidaan mitään tehdä, kesälomat on kohta tulossa, eduskunta ei tee neljään kuukauteen mitään ja taas ennen joulua ei voida päättää kistään. Tällaisen uudistuksen tekeminen vie ainakin kolme vuotta.

    Tolopainen Tolopainen

    Dieselaton maksut nousee satasen ja polttoaineen halpeneminen säästää parikymppia. Huoltoauton vuosittainen maksu nousee n 400€, jos  ei saa alennusta, kun on pois käytöstä, eli paalattavaksi noilla ehdoilla kuten tarkoitus onkin.

Esillä 10 vastausta, 22,721 - 22,730 (kaikkiaan 23,514)