Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Näillä hinnoilla Tilhiä ei kannata edes käynnistää, pitäkööt tunkkinsa.
Länsimaista oli tuontirajoitukset autoille ja täällä ajettiin lähinnä Mosseilla, kotikylälleni tulivat ensimäiseyt autot 60-luvun alussa, eli Vedette ja Ifa. Taisi kahvin säännöstelykin loppua v.1953 , eli tuo laki on peräisin pula-ajan Suomesta, aika erikoista. Suomessa on autosyndrooma lainsäätäjillä, varmaan porukkaa hallinnosta joutuu hoitoon, kun nuo moninaiset pykälät poistetaan, joiden ympärillä pykälänikkarit ovat elämäntyönsä tehneet ja nyt se on valumassa hukkaan.
Bernerin taktiikka oli hyvä, autoverouudistus on pakko tehdä, kun markkinat pakottavat, mikään poliittinen ryhämä ei voi enää etenemistä pysäyttää. Koko muu Eurooppa tulee toimeen ilman autoveroa, ei kai Suomikaan kehitysmaa enää ole. Nysväämisen aika on ohi, korkea autovero ei ole tuonut kasvua eikä ole julkista taloutta pelastanut. Nyt on saatava byrokratiaa pois ja kaikki mahdolliset kustannukset alas. Eläkeuudistus oli paljon merkittävämpi kuin tämä 800 milj€. Tarvitaan hallituksen esitys ja sillä on eduskunnassa enemmistö, oppositiota ja Rinnettä ei tähän tarvita, menköön vaikka lepäämään etelän aurinkoon.
Kuntavero ei ole tasavero, koska siihen sisältyy vähennyksiä, jotka pienentävät pienituloisten veroja. Ei tässä autoiloilijoilta olla mitään veroja vähentämässä, päinvastoin niitä vain joutuu jatkossa maksamaan joka vuosi, auton ostoa vain verotetaan vähemmän, liikenteestä kerättävät verot muuttuvat maksuiksi, jotka sisältävät alv:n. Ei Suomessa aleta henkilöauton käyttöä mitenkään suosimaan päinvastoin, niitä on tarkoitus saada pois liikenteestä, ei nuo päästötavoitteet muuten toteudu.
Tulos riippuu siitä miten korjuu tehdää, kun katsoo noita ensiharvennuksen kantohintoja ei tiedä itkiskö vai nauraisko ja mitä myyjän päässä liikkuu, joka noilla hinnoilla puuta myy. Minä en ainakaan möisi noilla nykyhinnoila yhtään kiintoa ensiharvennusta pystykaupalla. Kaadan puut vaikka moottorisahalla maahan ennekuin lahjoitan noilla hinnoilla ja annan tehdä leveät tieurat korjuuta varten, jossa menettää rahaa.
On niitä pultteja muitakin kokoja kuin mainitsemasi. Ota vanha pultti mukaan, kun menet ostoksille niin saat samanlaisia tilalle. Ei ole koskan ollut mitään ongelmia pulttien ja ruuvien kanssa. Kattopellit laitoin 100mm ruuveilla kiinni pidempiä ei löytynyt. Olis ollut varaa, kun katto on korkealla.
Kun valtiontaloudessa on isoin ongelma, että tulot eivät voi mitenkään riittää menoihin ja on jouduttu tekemään näitä keksittyjä veroja kuten auton käyttöön liittyvät verot ja maksut, jolla kerätään rahaa 8mrd€ ja tiestöön käytetään 1,5mr€. Jos kansalainen toimii rationaalisesti, hän tietenkin jättää auton ostamatta tai ostaa sellaisen auton, jossa tuo vero on mahdollisimman pieni ja ajaminen edullisinta. Suomessa hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisestä on tullut pakkopullaa, jossa järjestelmä ryöstää osaa väestöä muka oikeudenmukaisella progressiivisella verotuksella, vain tasaverot ovat oikeudenmukaisia. Muu väite on poliittista propakandaa.
Mitä meidän tulli sitten tekee veromuutosten jälkeen, kun ei tarvitse taistella tuontiautoja vastaan. Tuo veromuutos on yksi askel Suomelle pois sosialismista kohti markkinataloutta, auto on monine veromääräyksineen täysin käsittämättömän monimutkainen väline. Jos on tehnyt autoon jonkin isomman muutoksen, on voinut rapsahtaa veroja moninkertaisesti auton arvo.
Vai olette tutkineet pulttien murtolujuuksia ja millähän menetelmällä, minusta on aivan sama mistä nuo ostaa, kun ostaa riittävän paksuja niin kestää.
Ei ole minun murhe, mutta autoveroa ei noista pienistä kotteroista ole kovin paljon edes kertynyt ja joskus tuosta verostakin on pakko puhua, tai pitää vero ja laittaa sen lisäksi vielä käyttömaksu, jos rakkaasta autoverosta ei voi edes keskustella. Autoveron maksminen on vapaaehtoista kaikkien vapaaehtoisten verojen keräämiseen liittyy aina riski, että ihmiset jättävät ne valinnoillaan maksamatta, autokaupan voi aina siirtää, vaikka vuodella eteenpäin. Siirsin itsekin vaikka silloin ei mitään suurta muutosta ollut edes tulossa.