Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
En ole koskaan viilannut raivaussahan terää metsässä, aina ruuvipenkissä. Ei terän vaihtamisessa mene kuin minuutti. Raivaussahoja on tällä kertaa vain kaksi. Usein raivaan myös moottorisahalla, kun se on monessa paikassa paljon kätevämpi ja kevyempi kanniskella.
Minä en ymmärrä miten jollain ammattimiehellä on niin vähän varusteita, että kesken työpäivän pitää alkaa metsässä viilaamaan jotain sahan terää, maksaa 16€ Jos tekisin ammatikseni metsätöitä ostaisin muutaman raivaussahan ja moottorisahoja onkin jo neljä, ei niitä kannata metsään huoltamaan lähteä.
Vakuutusehtojen mukaan oikosulun tai ylijännitteen aiheuttamia vahinkoja ajoneuvojen sähkölaitteille ei korvata. Eikä niitä kovata myöskään volkkareihin eikä mihinkään ajoneuvoihin. VW:n korjaamopaalikko ei myöskään saa noista mitään korvausta vakuutusyhtiöltö, jos ei muuta vahingon syyksi jotain muuta.
Yleensä pyöräilijöitä varten kaupungeissa on pyörätiet. On varsinaiset kootut selitykset, miksi mitään liikuntaa ei voi harjoittaa työmatkoilla. Minun ei ainakaan tarvitse lähteä sunnuntaisin rankametsään, niin vähissä ei ole koskaan polttopuut, kun 2010 vuonna tehtyjä klapeja poltellaan.
Aika törkeää, että vakuutusyhtiö korvaa jonkin automerkin tyyppivikoja palovakuutuksesta. VW:n tyypillistä toimintaa, tehdas ei kanna vastuuta autojensa valmistusvioista kuten muut valmistajat. Kaikkien saksalaiset koneiden laatu on heikentynyt viimevuosina eikä ns. laatumerkkeihin enää kannata luottaa, ne ovat täynnä halpisosia.
On minullekin korvattu auton tuulilasin hajoaminen vakuutuksesta ja sain vielä sijaisautonkin korjaamolta.
Palon jälkeen asennettiin koneeseen päävirtasulake, joka puuttui. Ei taida vanhemmissa traktoreissa tuota olla eikä päävirtakatkaisijaa. Sulake on tärkeämpi, koska se toimii myös ajonaikana.
Kannattaa lukea nuo yleiset ajoneuvojen palovakuutsuehdot, niissä johtosarjojen oikosulkupaloja ei korvata. Onpa tuosta omakohtaistakokemustakin, kun traktorista paloivat johtosarjat ja ne itse maksoin. Vakuutusyhtiö pahoitteli. Palo korvataan, jos kone palaa kokonaan, mutta ei korvata palaneita johtoja.
On niitä joskus tullut ostettuakin muutamalla millillä ja paljon on myös myytykin.
Katokorvausten maksaminen on lopetettu jo 2015.