Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 23,091 - 23,100 (kaikkiaan 23,497)
  • Tolopainen Tolopainen

Rannalla ei ole yhtään vastausta kysymyksiinsä ja mikä on tämä epämääräinen taho, jolle metsät siirtyvät. Muutamia kauppoja olen seurannut ja ostajina ovat olleet aivan tavalliset pulliaiset, jotka tuskin edes ymmärsivät sitä, miksi tekivät metsästä tuhansia euroja korkeamman tarjouksen kuin muut. Se nyt vain piti saada ostettua, kun olsi mennyt ehkä naapurille. Sitten tulee kova hätä tehdä aukko, kun lainaa pitää alkaa lyhentää.

Tolopainen Tolopainen

Minä tarvin, kun parantaa turvallisuutta ja samalla voi tuoda rungon pois metsästä eikä tarvi kävellä. En harrasta varsinaista metsurityötä ilman apuvälineitä, ei nuo kankihommat kiinnosta vääntää irti maahan jäätynyttä runkoa.

Tolopainen Tolopainen

Kaikkiin  omassa metsässä olleisiin tuulenkaatoihin ammattitaito on riittänyt ja riittää hyvin kun ottaa kuormaajan mukaan. Nyt oli juontokoura kiinni rungossa, tuo oli tarkoitettu vihjeeksi sellaisille, joilla on käytössään vain puutarhatraktorit metsähommissa ja rautaa lonkissa.

Tolopainen Tolopainen

Ei siihen motoa tarvittu, kun alkuviikosta sellaisen katkoin. Ei sitä sähkösahaa olis koko aikaa tarvinnut, riittää kun olisi voinut sahata viimeiset parit sentit, onneksi oli tarktori ja kaksi moottorisahaa.

Tolopainen Tolopainen

Aika paljon mukavempi olis katkaista tuulenkaato sähköshalla, joka on neljä metriä pitkän varren päässä kuin mennä moottorisahalla sahaamaan kolme metriä korkean juurakon viereen. Parantaisi työturvallisuutta. Sähkömoottori on ominaisuuksiltaan aivan ylivoimainen verrattuna polttomoottoriin.

Tolopainen Tolopainen

Se kannattaa Jesse ottaa kilpi pois etupäästä, jos on kova kiire sinne Itä-Suomeen.

Tolopainen Tolopainen

Nyt on kyse taloudellisesta arvosta vaikeampi noita muita arvoja on viedä käsittääkseni. Ne eivät ole omistajasta riippuvaisia. Jos tehdään aukko se näyttää ihan samalta omistaako alueen Metsähallitus tai rahoitusyhtiö.

Tolopainen Tolopainen

Metsällä on se rahallinen arvo, jonka saa kun puut myydään. Se setelitukko on täsmälleen yhtä arvokas kuin ne puutkin. Omistaja päättää, mitä tekee metsällään, jokainen päättäköön itse, se ei minua kiinnosta.. Samoin metsänhoito omistaja päättää mitä tekee omaisuudellaan ja muiden on siihen tyytyminen.

Tolopainen Tolopainen

. Metsästysaikoja ollaan vielä myöhentämässä, ei kukaan ala hirviä enää marraskuun lopussa ja joulukuussa pyytämään, kun päivät ovat liian lyhyitä metsästykseen. Taas herrat alkoivat hämmentää hirvenpyyntiä ja susi tuli.

Tolopainen Tolopainen

Taitaa tuo Jesse olla vaarallinen liikenteessä itselleen ja muille, kun tuo näyttämisen halu on jäänyt päälle kuten 18v kollilla, joka on juuri kortin saanut. Ohittelemalla ei matkanteko nopeudu juuri yhtään yleensä  ne viimehetken ohittelijat tavoittaa seuraavissa liikenne valoissa tai sitten he kääntyvät läheisestä liittymästä eikä kiire ollut mihinkään.

Minä en aio valtiota rahoittaa ylinopeussakoilla minun autollani, sen saa tehdä hätäisimmät.

Esillä 10 vastausta, 23,091 - 23,100 (kaikkiaan 23,497)