Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Laitetaan tuo vanhemman maataloustraktorin leveys tänne, kun sellainen on, se on 2,05m. Menee aika pienestä väistä juontokouran kanssa, eikä maastoa vaurioita, jos puuta saa kymmenen kiintoa päivässä siirrettyä se riittää meikäläiselle. Viikossa tulee kuiten lähes 100 kiintoa ja saa viikkolepokorvauksen, kun tekee lauantain ja sunnuntain.
Nyt vedetään myyntiliinat kiinni ja katsotaan, tuleeko ostajille puunostotarvetta, vaikka viiden vuoden päästä kiirettä ei ole. Metsään. fi näyttää tulevat hakkuut, syksyllä raivattiin kohteita, jotka tulee hakattavaksi 2020, ei tule versoja ja pitemmätkin kannot ehtii pehmetä.
Saksalaisella WFW:llä näyttää metsäkoneissa olevan kumitelat jostain syystä. Suomessa ei ole tuollaisia näkynyt kuin mönkijöissä. Huomattavasti maastoa ja metsäautoteitä säästävämmät kuin täkäläiset teräksiset. Mistä nuo koneyrittäjät ovat saanet luvan ajella puita telakoneilla pitkin teitä ja purkaa kuormat tieltä roudattomana aikana. Tiet on niin koloilla laanien kohdalla, että hampaista lähtee paikat, kun ohi ajaa. Kun ei tarvitse mitään välittää mitään tähän on tultu.
Tuohon emännän valintaan kannattaa panostaa, jos olis thaimaalainen emäntä, se kantaisi nuo puut ja poimisi vielä 400l puolukoita päivässä ja pesisi selän illalla ym. Mutta ei mopolla mahottomia, hyvä näinkin. Joillakin on ollut niin riuska emäntä, että on lähtenyt huonekalutkin matkaan, kun päivän ollut poissa kotoa.
Se nyt vain on niin, että huonoimman tilin saa teollisuudelle kuitupuuta kasvattava ja turhia joulukuusia myyvä tekee parasta tulosta. Klapikauppiaskin on ravintoketjussa aika korkealla, kasvattamalla hieskoivua pääsee paljon parempiin tuottoihin kuin havupuulla. Yhteiskuntaa eniten puuntuotannolla hyödyttävä, kaikki palvelut teettävä ei pääomalle paljon mitään tuottoa saa. Näinhän se menee muuallakin, peliteollisuus tekee parasta tulosta ja perusteollisuus pysyy hengissä. Turhuuden markkinoilla tehdään eniten rahaa nyky-yhteiskunnassa, tosin ei se paljon luonnonvarojakaan kuluta, että yeshomma.
Tolopaisen metsässä ei ole koneella vielä koskaan tehty yhtään enskaa, eikä taideta tehdäkään. Seuraava kohde menee tieuran vieressä tarvittaessa, vaikka emäntä kantaa puut osoittamaani tien suuntaan.
Nämä on kaikki hyllytavaraa, tavallinen litium akuston laturi käy, kun invertteri muuttaa auton akusta tulevan virran 230 vaihtovirraksi. Tällä vain ratkaistaan tuo ongelma, että voi 12v jännitteellä ladata 48v akkua. Nuo pienet invertterit eivät monta kymppiä maksa.
Sunnittelin tuonkin aamuyöllä. Autoon voi laittaa halvan invertterin, jolla 12v muutetaan 230, jolloin pystyy autossa lataamaan, vaikka 48v akkuja, joten enää ei tuota mitään ongelmaa käyttää tuollaista akkusahaa metsässä. Pari akkua mukana ja kaksi latautumassa autossa.
Voi itku ja hammasten kiristys, jos minulla on hynin kasva nuori metsä ja sinnet tulee kone ramppaamaan ja tekee 6m leveät ajourat saan puist 10€ kiinto ja maksan kolme veroa jää 7€. Nyt pyörryttää, joku vielä laittaa rahojaan tällaiseen bisnekseen ja ostaa metsiä, Eikö mitenkään muuten saa v-käyrää nousemaan.
Kaikki turboautot pitäisi jäähdytellä ennen samuttamista pitkän matka-ajon jälkeen itse ainakin näin teen. Eli jos mahdollista viimeinen puolikilometriä tyhjäkäynnille ja antaa rullata ja lämmityslaitteen puhallin täysille. Tai sitten ajelen jonkin matkaa pienillä kierroksilla, lopuksi annan auton käydä tyhjäkäyntiä, kun puran tavaroita autosta. Ei ole mitään kansiongelmia ollut.