Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Ei ruoka ole kallista, kun seisovasta pöydästä eläkeläinen saa lounaan alle 12€. Uusia autoja myydään hiukan yli 20k€. Hintataso tuloihin nähden ei ole ollut koskaan näin edullinen. Vasta ostin huippu OLED Tv:n aivan naurettavalla hinnalla. Mikään ei ole kallista.
Meillä päin Audeja ja volkkareita on yhä vähemmän, en edes tiedä missä on lähin autoliike, joka niitä myy. Niin ovat jääneet pimentoon markkinoilta. Viimeksi ajoin Audia 90-luvun lopulla. Olivat sellaisia ruostepesiä kuten VW konsernin autot näyttää olevan. Öljykanisteri pitää olla aina mukana, kun koneet syö öljyä. Niissä on ollut aina jokin suunnitteluvirhe.
Erehdyin aikoinaan viemään auton nelipyörä suuntaukseen, tuli käytyä kolmessa eri liikkeessä. Suuntaus tehtiin viisi kertaa ja tulos oli heikko. Asentajien ammattitaito ei tuohon riitä. Yhdestä liikkeestä vaadin rahani takaisin. Kahdelle maksoin säälistä.
Mitäs noista museoautojen ongelmista, autossa on hyvä olla neliveto, jos siinä on yli 300 kaakkia, muuten jäisi sutimaan asfaltilla. Tietokone hoitaa millon tarvitaan nelivetoa nykyisin eikä kulutuksella ole mitään merkitystä, jos 100km vaatii 15kwh.
Kyllä hajautettu sähköntuotanto edistää huoltovarmuutta paremmin kuin keskitetty.
Sellaisen edustajan, joka äänestää käännytyslakia vastaan pitäis luopua edustajanpaikastaan, hän ei toimi äänestäjiensä etujen mukaisesti, vaan kannatta valtioterrorismia. Suomen veronmaksajien ei tarvitse elättää myyriä eduskunnassa eikä muitakaan rosvoja.
Nykyaikainen teollisuus kykenee tuottamaan kaikkia tuotteita enemmän kuin markkinat niitä ostavat, se on taas tullut todistettua. Autoista eikä komponenteista ole enää mitään pulaa. Täytyy vain ihmetellä nopeaa hinnan laskua miten premium luokan autoista lähtee parissa vuodessa kymmeniä tuhansia pois.
Mikä ongelma nelivedon hankkiminen on. Niitä on ollut myynnissä pitkään. Autokauppa on maailman laajuudessa pudotuksessa, saattaa tulla hyviä tilaisuuksia ostaa varastoihin jääneitä kulkuneuvoja. Kempoverin näkymät surkeat, tulos valahti tappiolle. Korealainen yksi maailman suurimmista akkujen valmistajista on lähes konkassa, kymmenen kvarttaalia tehnyt tappiota. Jos Tesla romahtaa, kupla on niin iso, että siinä palaa paljon suomalaistenkin sijoitusvarallisuutta.
Kyllä niin säälittävät nuo Audien omistajat, kun autojen huonoutta ei voi kertoa, muistan aikoinaan yhden naapurin Audin, ei mennyt läpi edes ensimmäisestä katsastuksesta. Auto oli huonoin ajettava, mitä olen koskaan ajanut. Ohjaus on sellainen, että autoa pitää pitää tiellä, se ohjautuu välittömästi tien kallistuksen mukaan, ei mene suoraan metriäkään. Kone oli täysin alimitoitettu ja edessä pitkittäin, vaikka auto oli etuvetoinen. Saksalaiset ovat liian hitaita tekemään muutoksia.
Jos haluaa ostaa Volkkarin tekniikkaa, halvinta se on skodassa ja kalleinta Audidssa, samaa tavaraa eri paketissa.
Miten nuo kiinalaisvalmisteiset Volvot myyvät hyvin, eikä ole edes halpoja. Yksi 80v naapuri tilasi XC-60 Volvon äskettäin ajaa vajaa 10000km/y edellinen ruotsalainen Volvo oli ollut parikymmentä vuotta.