Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Onpa Visakallo kokenut myöhäisherätyksen, ostin ensimmäisen jaappanilaisen auton käteisellä jo v 1982, kun olin etelässä kultaa vuolemassa. Oli muuten hyvä, mutta kun alkoi ruostua vaihdoin sen käteiskaupalla kahden vuoden päästä pois.
Glalle sanoisin, jotta minulla ei ole ollut koskaan sellaista Kiiaa, jonka huotovli olisi ollut alle kaksi vuotta, tuo öljynvaihto vuoden päästä oli vain suositus eikä vaikuta takuuseen yhtään mitään. Eikä sitä tarvitse merkki liikkeessä teettää, jos se tehdään. Kian vuosihuolto maksaa n.250, eli 1000€ menee 7v takuu aikana huoltoihin. Sehän on vähän, on yhden jakohihnan vaihdon hinta, joita eurooppalaisiin joutuu vaihdattamaan lähes joka kuukausi. Silti niistä hajoaa koneita Oulun seudulla jatkuvasti, eikä takuu maksa kokonaan moottorin korjausta kun hihna katkeaa. Mikään auto ei tule kalliimmaksi pitää kuin eurooppalainen esim. Ford. Miksi niissä on vieläkin heikot vetoaksetit, etujousitus ja kytkin, samat ongelmat kuin 70-luvulla. Lisäksi jakohihnoja katkeilee kesken ajon, sellaista ei koskaan tapahdu korealaiselle autolle. Pään laittaminen pensaaseen ei auta vikapesän omistajia. Tietämättömyys turvaa lyhyellä takuulla olevien heikkolaatuisten autojen myynnin.
Jos joku ei vielä tiedä, mitään merkki liikkeen pakollisia huoltoja ei autoissa enää ole, ne voi teettää missä tahansa valtuutetussa huoltoliikkeessä ja takuu pysyy. Öljynvaihdon pakollisten huoltojen välissä voi tehdä vaikka itse, se on helppo Kiiaan, koska auton alle ei tarvitse mennä, öljyropun ylettyy avaamaan auton edestä ja suodatin lähtee auki 32mm avaimella sijoitettu moottorin etupuolelle ylös. Gla:kin kykenisi vaihdon tekemään.
Miksi, ette pyydä eurooppalaiseen autoon 7v takuuta ostaessa, jos se on pelkkä muodollisuus.
Markkinat tarvitsevat Kehvelin kaltaisia maksajia.
Auton laatu on suoraan verrannollinen takuun pituuteen. Jos eurooppalaisille autoille annetaan 7v takuu tehtaat menisivät konkkaan.
Ei ole halvempaa nelivetoa, jos sportage ei käy.
Minulle ei käy sellainen auto, jossa takuu on vain 2v, kun voi valita autoja, joissa on 7v takuu. Tuo on merkittävä etu uudessa tekniikassa.
Milloin Visakallo siirtyy kulkuneuvoista autoihin.
Moni ostaa ja sen jälkeen yleensä myös uuden Peugeotin. Mitäs vikaa niiden ulkonäössä on ja ajo-ominaisuuksissa.
Taitaa Suzuki näyttää aika vaatimattomalta Peugeot e-3008 GT launch vieressä.
Ehkä toveri Visakallo ei tunne ranskalaisten tilannetta valtio voi olla köyhä, mutta ihmiset rikkaita. Ranskassa on hyvä työllisyystilanne ja paljon varakkaita ihmisiä ja maailman johtavia bändejä. Ei Suzukin logo mitään verrattuna Peugeotin leijonaan.