Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Aivan turha hakkuu, olisi antanut kasvaa vielä muutaman vuoden ja päätehakkuu. Nuo koivut, jotka jää saattaa olla keväällä luokille taipuneena, kun ovat pitkiä hujoppeja, latvassa oksatupsu.
Ihmetytti tuo tuomio, jonka katsastus mies sai vanhan Pajeron katsastuksesta. Sehän oli ihan normi kunnossa, rungossa muutama reikä, jotka ei vaikuta mihinkään. Paljon turvallisempi se on kuin uudet pikkuautot.
Syytä lukea jos kiinnostaa. Jos kaikki autoilijat vaihtaisivat bensarosvonsa sähköautoihin, valtio menettäisi 3.2mrd€ verotuloja, eli valtio ei missään tapauksessa halua sähköautojen lisääntyvän.
Onneksi vielä viina ja tupakki kiinnostavat joitakin, niistä verotulot 2.4mrd€.
Mansikkatilat ovat pitäneet hinnat samana nyt laatikko on 4kg, viime syksynä 5kg.
Sähköautojen moottoreiden kestävyydessä on olennainen ero, jos roottorissa kiertää neste, ongelmia tulee varmasti. Kiiassa ei sellaista kiertoa ole.
Äläpäs höpötä, kaikkia yrityksiä alv kohtelee samalla tavalla. Tuon veron maksaa loppukäyttäjä ei yritys.
Sähköautot ovat toistaiseksi kalliita korjata, kun esim. laakereilla on patenttisuojat eikä niitä myydä erikseen. Olisi aika mahdoton tilanne, jos teollisuuskäytössä olevia sähkömoottoreita ei voisi laakeroida. Autoilijat on laitettu maksumiehiksi.
Jos kaikki bensiiniautot sähköistetään valuuttaa säästyy vajaa 900milj€.
Miten sattuikin, että kaikki ovat eurooppalaisia autoja. Eikä viat rajoitu vain polttiksiin. Ovat onnistuneet tekemään myös heikkoja sähköautoja, kuten Opel, jossa on aivan onneton sisäinen laturi, vaihto 4k€. Miksi tehdas ei ota mitään vastuuta.
Hybridit tulevat menemään n.10v ikäisinä paaliin, ei niitä kenenkään kannata alkaa kunnostamaan, osat yhtä kalliita kuin sähköautoihin.
Tottakai se edistää, kaikki joilla on 2k€ arvoinen vaihdokki menevät ja vaihtavat sellaisen 50k€ sähköautoon. Se on niin helppoa tuo liikenteen sähköistäminen Suomessa.