Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Pörssisähkäasiakas pääse jokaisen huipputunnin maksajaksi. Mittari ei tunne sääliä. Hintakatto on 4€/kWh, eli sitä ei voi hinta ylittää. Se on päättäjien lahja iloisille maksajille.
Toivottavasti kukaan ei ota pörsssähköä sellaiseen taloon, jossa on pelkkä peruslämpö, se nimittäin kuluttaa 30asteen pakkasella 100kwh/vrk. Nimimerkillä kokemusta on, lisäksi kulutus pienenee hyvin hitaasti vaikka sää on lämmennyt.
Eerahko tulee hintatoiveissaan pettymään, tammikuun pörssissähkön hinta tulee ainakin tuplaantumaan joulukuusta. Ainut keino pitää hinta joulukuun tasolla on vaihtaa sopimusta.
Nyt kun näyttää, että pörssisähkön käyttäjät maksavat ennätys suuria sähkölaskuja. Sähkön tuotantokustsnnus ei ole viime vuodesta noussut. Ensi kesänä sähköyhtiöt voivat tarjota viime vuotta halvempia kiinteähintaisia sopimuksia. Niille kertyy ylimääräistä rahaa kassaan, joka hyödyttää kiinteähintaisia sopimusasiakkaita, kun osa heidän sähkölaskustaan on jo maksettu talvella.
Ei taida Jovainin veljenpojan pää kääntyä minkään faktan vaikutuksesta.
Mistä johtuu, että määräaikaisen sopimuksen 12kk hinta on nyt lähes 50% korkeampi kuin viime kesänä.
Minulla hinnaksi tulee 14.90€/kk/2v kun huomioidaan ostokortti.
Joko kypsyysaste tuntuu Umpille sopivalta. Kohta mennään ylikypsän puolelle.
Se on ihan selvä, että ilman kilpailutusta ei saa markkinahintoja edullisempaa sopimusta. Viimeksi neuvottelun puhelin liittymään kuukauden hinnan alennusta, jonka sainkin ja lisäksi 70€ ostokortin s,-ryhmään.
Jos kaivat Lumpeen hinnat niin kelpaa. Kaikki talot eivät kuluta vuodessa 20000kwh, minulla on yksi talo, joka kuluttaa vain 5000kwh/y.
Miksi Numppi esittää Väreen tilastoja. En koskaan tekisi kiinteähintaista sopimusta Väreen tai Fortumin kanssa. Jos Väreen sopimuksissa matalin hinta on ollut tammikuussa 2022 yli 11sent/kWh heillä on paljon tyhmiä asiakkaita, jotka eivät kilpailuta sopimuksia. Olen seurannut sähkön hintoja joka päivä yli 20v ajan, se on enemmän kuin Numpilla on ikää. Tiedän milloin on oikea aika tehdä kiinteähintainen sopimus ja sitä en tee suoraan sähkölaitoksen kanssa tai en ole tehnyt kymmeneen vuoteen.
Kyllä tuo asioihin paneutumattomuus tulee esille, jos kyselee perusteita, miksi kiinteähintaisen sopimuksen saa edullisimmin kesällä. Osoittaa, että ei ole perehtynyt asioihin. Joku sosiaalisessa mediassa kehui pörssisähköä,: hinnalla ei ole mitään merkitystä, kun kunta maksaa sähkölaskun.
Pelkästään Heleniltä lähti tuhansia pörssisähkö asiakkaita ennen huipuhintoja, luultavasti pörssisähköstä luopuneita on ollut kymmeniä tuhansia koko maassa.
Helen kiinteä hinta nyt 10.49 sent/ Kwh 4.99€ kk.
Minun sopimus kesäkuu 7.20 sent/ kWh 3.99kk.