Käyttäjän trimmeri kirjoittamat vastaukset
-
140ärrä kirjootteli ”Tuosta halkaisuruuvista, neuvoa en osaa antaa, mitä kärjen kanssa tehdä, mutta viime viikonloppuna pistin pöllejä halki Japa 200:lla…”
Eikö tuossa Japassakin ole kärki laajempi, kuin runkoruuvi? Oma kone toimii sähkömoottorilla, aika isolla. Vaatetus tosiaan lepattamaton, eikä vahvempia virvokkeita tosiaan kannata nauttia. Turvallisuuden osalta en näe tässä kyllä ongelmaa, puuta sille ruuville annetaan, eikä käsiä. Siksikin tuon kärjen pitää olla tikissään, jotta puu lähtee halkeamaan ”itekseen” eikä voimalla tyontämällä.
trimmeri 5.8.2025, 22:29Kaikilla koneilla saapi ittensä tärveltyä kyllä. Kloppina tuollaisella traktori-mallilla klapuja tein, eikä ollut vaarallisin vehe. Kunnalla kesähommissa halottiin pyörä kirveellä.
trimmeri 5.8.2025, 19:14Ei tämmösestä uutta ketjua viitti niin täältä apua ”pienen” piruilun kera. Hommasin halavalla mökille klapisirkelin ruuvihalkojalla ja on sillä kyllä mukavempi tehdä klapuja, kuin tilhillä ja kirveellä. Ruuvin kärki on vain vähän kärsinyt, eikä ime sillai kun pitäisi. M27 kiinnityksellä ei vain löydy valmista, joten sorvarille pitänee mennä. Nykynen on kuin tatti, eli laajempi kuin runkoruuvi. Eli olisikohan parempi teetättää ”oikean” kokoinen?
trimmeri 26.8.2024, 22:54Tuon 535 akkuraivurin myyntipuheissa pisti silmään pari kehuntaa: ”vastaa 35cc polttomoottoria ja katkoo jopa 3-4 senttistä ” (ei ihan suora lainaus) . Teki vähän häjyä jo pelkkä ajatus lähteä tuon kanssa mettän puolelle.
trimmeri 26.8.2024, 10:44Onkohan tuonne aukkoon ollu suunnitteilla tuulivoimaa, ku ilmeisesti suht nuorta pantu tasaseksi. Sittenhän raakkumurjojaiset muuttuisivat hyväksyttäväksi teoksi.
trimmeri 25.8.2024, 15:22”Nyt luultavasti riittää, kun tehdään sertifikaatin mukainen korjaava toimenpide, eli ilmoitetaan, että raakkujokea ei ylitetä kuin vasta seuraavalla kerralla.”
Ja Raakku-kahvit päälle.
On myönnettävä, että meinas Nostokoukun muotoilu hiukan hymyilyttää.
trimmeri 24.8.2024, 19:55”Stora Enso kertoi ettei ota leimikon puita käyttöön. Mitä niille käy? Jäävät tienvarteen pinoon? Maanomistaja myy tienvarresta toiselle yhtiölle? Ostaako raakkujen murhilla tahrittuja kalikoita UPM tai Grouppikaan tien varresta? Ehkä menevät energiapuuksi paikalliselle polttolaitokselle, niissä ei ole vielä merkitystä puun alkuperällä”
Näin hyvin kun on tähänkin asti sujunut, niin ajattavat varmaan takasi lahopuuksi, vanhaa hyvää reittiä.
trimmeri 24.8.2024, 15:27Edellisvuotisella 98 pohjasella pentsiinillä keväällä käyntiin, niin kuin muutkin pienkoneet. Tilhi tarttee kaksi-kolme nykäsyä ja töihin. Kerran kävi kyllä niin, kun syksyllä tein jatkuvassa vesisateessa kiireessä ennakkoraivauksen ja vippasin tilhin homman valmistuttua suoraan märkänä vajaan, niin keväällä kytkin juntturassa. Jännä juttu muuten se, että ms261 tarttee aina sen 5-6, olkoot sitten uudet tai vanhat pensat, talven seissyt tai päivän. Onkohan m-tronikin syytä tuollainen nykimistarve. Wanha varasahakin 520sp rakettikin lähtee aina kolmannella
trimmeri 24.8.2024, 14:49Ainakin julkisuudessa olleiden tietojen mukaan paikalla ollut biologi on ollut ihan täyspäinen, eikä mikään hihhuli. Töitään tehnyt ja käynyt ilmoittamassa lainvastaisuudesta konekuskille. Tuo ylityspaikka on hänen mukaan kriitillinen ja parempi paikka olisi ollu kierron päässä. Luulisi tälläisen henkilön työnsä takia tietävän. Ilmeisesti tämä paikkatieto on ollut ainakin mettäyhtiöllä, mutta miksi ei urakoittialla? Vai onko suorittava porras sivuuttanut tiedon? Tutkinta toivottavasti selvittää tapahtumien kulun. SE ei pääse vastuusta, koska valvontavastuu. Luulisi kyllä, että nykypäivänä tälläisillä alueilla toimiessa, oltaisiin tarkkana ja hereillä. Nythän taas pimeät voimat saavat vettä myllyyn ja pölöt poliitikot alkavat säätämään hätäpäissään typeriä lakeja. Tähänkin mielestäni tarpeettomaan ja typerään tapaukseen sopii: Asiat ovat niin, miltä ne näyttää.
trimmeri 25.7.2024, 14:20Olen harittanut normiterätkin vähän enempi, mitä uudessa on haritusta. En kerinnyt testaamaan stradilaista kuin vajaan tankin, ei nyt sentään vielä tylsyny