Käyttäjän trimmeri kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 140)
  • trimmeri

    Paljon ajava ja sähköauto on melko mielenkiintoinen yhdistelmä. Sähköauto vaatii suunnitelma ”talouden”. Elämä pitää olla aikataulutettu ja suunniteltu, myös vapaa-ajalla. Extemporee lähdöt loppuu, eli perinteinen liikkumisen vapaus siis. Nestemäisen polttoaineen energiasisältö on ylivoimainen ja siksi heikolla hyötysuhteellakin toimivat polttomoottorit pystyvät tarjoamaan parhaan vapauden. Olen hyvin skeptinen nipponeiden kykyyn kehittää oikeasti hienoa moottoritekniikkaa, mutta jos mazda nyt oikeasti saa sen puristus sytytteisen pensa moottorin toimimaan niin hyötysuhde  nousee selvästi. Bensaa käyttävän moottorin lähipäästöt eivät ole mikään ongelma, koska pakokaasut pystytään puhdistamaan selvästi halvemmilla järjestelmillä verrattuna dieselautoihin.

    trimmeri

    Suomen kanssa ei onnistu ollenkaan Ukrainatyyppinen ”ammuskelu” . Muutekin ihmetyttää nuo ikuiset räiskinnät ympäri maailmaa, kun valmista ei tule. Kyllä esim. veli venäläinenkin sen tietää, että tänne pitää lähteä sitten tosissaan. Vuorokauden varotusaika hävittäjille on sama kuin niitä hävittäjiä ei olisikaan, nykypäivänä.

    trimmeri

    Vai että 100 konetta natolta vuorokauden varotusajalla. Onkos tolopainen armeijaa käyny? Ajattelin vain, kun puheet on kuin piiperoilla

    trimmeri

    Tuli mieleen, että näistä sienistä ja niiden tärkeydestä  puille/metsälle opetettiin jo ala-asteella. Käytiin kansalaistaidon tunneilla (vai mitä ne oli) sienestämässä ja kieltämättä tosi hyvä opettaja kävi näitä asioita läpi. Keittäjä teki sitten sieniruokia meille.

    trimmeri

    Nokian kaato Ollila, kun torppas jo valmiin kosketusnäytöllisen luurin. Siis yksi näistä kahdenkäden sormien määrän verran suomen yritysjohdoissa pyörineistä/pyörivistä ”huippujohtajista”. Nämä johtajat sitten kuulemma ovat elin tärkeitä ja pidettävä hinnalla millä hyvänsä täällä. Jollei pidetä, niin sitten oikein aivovuodosta puhutaan. Nokian loppuaikoina, kun jenkeistä tuli sitten rauta ja softa, niin Salossa pyöriteltiin päätä, koska niin monta vuotta tuli takapakkia. Nokialla oli symbian aikana 4g valmiina yms. Mutta kaikki torpattiin, koska jenkkitekniikka oli niin vanhaa

    trimmeri

    Joo, muijan pikkuturbossa on tommonen systeemi. Voi hälyttää napilla tai sitten jos ajaa päin ja turvatyyny tössähtää tai jotain, niin tekee hälytyksen automaagisesti. Kotona voi tietokoneella tai sitten kännyllä pälyillä, että missä auto menee, availla ovia yms.  Järjestelmä on kuitenkin pois kytkettävissä muuten paitsi riittävän  kovassa kolaritilanteessa ilmoittaa sijainnin ja tekee hälyn. Ei ole siis uusi keksintö pikkuautossakaan. Jatkuva gps valvonta ja reaaliaikainen  raportointi vaikka verottajalle on kuitenkin eri juttu.

    trimmeri

    Kun tuo autoilu on yksi valtion tulonlähteistä ja sisältää myös ylellisyysveroa, niin on aivan selvää ja tasapuolista, että patteriautojen liikkumista verotetaan myös. Hiukan on meinannu naurattaa nämä hömppälööppien autotestit, joissa on arvosteltu mm latausmaksuja ja sitten neuvottu kauppoja yms, missä ”ilmainen” lataus. Oi näitä aikoja.

    Mitään isoveli-valvoo gps järjestelmiä ei tarvita, vaan juurikin latauksen tuntimittarit töpseliautohin (onkohan vakiona!) ja siittä verotus.

    trimmeri

    En tiiä, mutta nykyautot on tosi halvalla tehtyjä. Taka-akselit pakkaa olemaan yllättävän isohkoissakin perheautoissa puolijäykkiä, nokkapellit pysyy tikulla ylhäällä ja verhoilua karsittu sieltä täältä. Ajo-ominaisuuksien puutteet korjataan innokkailla vakautusjärjestelmillä, jotta nyt sentään normiolosuhteissa jotenkin tiellä pysyisi. Sillä kojetauluun lyödyllä tabletilla korvataan sitten järkevät käyttökytkimet. Ja kruunaukseksi moottoriääniä kajareista, voi jeesus.

     

    trimmeri

    Miksi tosiaan tehdä liian vaikeaksi? 98 + kunnon öljy tai sitten pienkonepensa + kunnon öljy. Tekee vain valinnan. Se laatikosta otettu uusi saha on kumminkin sisäänajon jälkeen säädettävä. M-tronikin ja autotunen yksi tehtävistä on poistaa tuo manuaalinen säätäminen sisäänajon jälkeen. Tosin ilmahuuhtelut on vähän konstikkaita ruuveista säätääkin

    trimmeri

    Eli kun saha on kunnolla lämmennyt? Entäs jos terä alhaalla ”näpäyttää” kaasua sillai että kytkin kerkiää nappaamaan kiine. Jääkö käyntiin? Jos nyt kovasti pelottaa laihana käyminen, niin L suutinta uskaltaa arinkin. Semmosen varttikierroksen nyt ensin laihemmalle ja tyhjäkäynti aika liki kytkimen kiinniottoa. Mitään säätöjä on ihan turha tehdä, ellei kone ole kunnolla kuuma.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 140)