Käyttäjän vihreen koneen kuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 58)
  • vihreen koneen kuski

    Miksei kivihiilelle laitettu haittaveroa? Eu-varmaan kieltänyt järjen käytön!?
    Nyt ajetaan harvennukset ja aukot erikasoihin.Harvennuskuviotkin rajataan vielä niin että tuki ehdot täyttyy. Tien varret nökkösiä täynnä,metsäkeskuksen ukot niitä käy ihmettelemässä. Hakkurikuski hakettaa vahinkiossa eri tukiprosentin kasat yhteen ja joutuu korvaamaan? Ainakin joutuu erikseen (erillään) kuskaamaan lämpölaitokselle? Ja kuka tätä soppaa oikeasti pystyy valvomaan, onko hake tehty kuitupuusta vai rangasta?
    Aivan varmaa on ettei tämäkään temppuilu suomen kilpailukykyä lisää.
    Kivihiili palaa kattiloissa, suomipoika on kortistossa ja valtakunnassa on kaikki hyvin!?

    vihreen koneen kuski

    Kesäkorjuu sopii hyvin nykyiseen ilmastoon. Kesäkuut olleet monena vuotena todella kuivia. Jos taas vertaa viime talvia, routaa ei juuri ole ollut ja luntakin aika huonosti. Näin ainakin etelässä. Kesällä konekalustoa vapaana ja pitkät valoisat päivät. Jos talvea on vain kaks kuukautta, tulee kova kiire hoitaa kaikki harvennukset. Kiireessä, pimessä metsässä ei välttämättä päästä parhaaseen lopputulokseen.
    Kesäkuu paras harvennus aika pystykaupoissa?

    vihreen koneen kuski

    Tällä hetkellä sahatavaran kysyntä heikkoa. Siksi katkonta ohjeet ovat erittäin tiukat. Tukit oltava ehdottoman suoria ja jokaisesta mutkapuusta tulee palautetta. Tukin latvaläpimittoja on nostettu,alarajan paksuuksia vain tietty määrä. Samoin on pituuksien laita. Lahoja ei suositella lumpattavaksi, vaan jos pienikin pilkku, niin kolmosen pätkä tyveltä. Kyllä kuitu prosettia saa helposti nostettua ja silti kukaan ei pysty jälkeempäin sanomaan mitään.

    vihreen koneen kuski

    hukkapätkistä ei tartte välittää, kun yhtiön kasasta ottaa ja ja omalle kärrylle tekee. Nyt vaan kaikki ostamaan moto polttopuu hommiin. 10- litraa palaa vähintään tunnissa löpöä tossa hommassa ja pitäis vielä ne saada halki. Olisko tullu halvemmaksi tilata PÖ suoraan tuvan lämmitykseen. Tietty jos kotona kiukkunen akka komentamassa, niin pitää päästä mettään remuamaan.
    PS. kone on jo ittellä, eli sen päälle ei tartte mittään laskee.

    vihreen koneen kuski

    EDIT:
    Mites nykyisin muuten toimitaan näissä tapauksissa?

    ”Esimerkiksi kuntien, seurakuntien ja muiden kuin pääasiallisesti maatila- ja metsätaloutta harjoitettavien yhteisöjen metsissä tehdyille toimenpiteille tukea ei voida myöntää.”

    Näissä kohteissa MO maksaa lystin kokonaan tai sitten ei käsitellä ollenkaan, MO:n valinta.

    Näin sen pitäisikin olla ja ne MO:t joilla tukeen oikeus hakevat sitä.

    vihreen koneen kuski

    Kysymyshän on suomen lakien noudattamisesta, ei siitä onko joku kova työmies vai ei.
    Kun noudatetaan lakia, silloin kaikki yrittäjät ja myös työntekijät on samalla viivalla.

    vihreen koneen kuski

    Ei tarvinnut kauan odotella. Kuinkahan monta miljoonaa kuutiota puun tarve supistuu ennen ”SUUR”investointeja. mahdetaanko päästä edes plussalle, kaikesta vouhkaamisesta huolimatta?

    vihreen koneen kuski

    Kemera tuki uudistuu. Näillä näkymin laki astuu voimaan heinäkuussa. Siirtymä-aikana tehdystä työstä ei makseta, eli touko- kesäkuun kantokaäsittely töille ei makseta tukea pennin latia, eikä myöskään euroja. Tuki muuttuu pinta-ala perusteiseksi ja on 75€/ha. Eli jos nykyinen tuki on ollut huono, niin uusi malli on surkea. Harvennuksella tuki kattaa korkeintaan 1/4 osaa ainekustannuksista, työ, laipat, yms. jää urakoitsian maksettaviksi. Aika laimeita liuoksia on käytettävä jos meinaa saada aineen riittämään n. 180l/ha.

    Kantokäsittely vaatimus tulee sertifikaatin kautta, MO ja metsäyhtiöt ovat yhtälailla velvollisia sitä noudattamaan, ei se mikään urakoitsian yksin oikeus ole, Metsäkeskus valvoo että tukien mukaiset käsittelyt on tehty. Ainoa sanktio on tukien menettäminen. Mutta jos ei hae tukea? Eikä levitä myrkkyä. Terveys ja rahat säästyy! Onkohan nyt MO:n vuoro hoitaa kantokäsittely seuraavat 20-30 vuotta. Jos MTK olis parempi edunvalvoja ja hoitais tuet kuntoon?

    vihreen koneen kuski

    Tukea kantokäsittelyyn maksetaan 1.5-31.10. välillä tehtyihin töihin. Nyt aloitetut aineen levitykset maksetaan joskus joulu- tammikuussa ( jos valtiolla rahaa on). Huom. ainekustannukset! Levitys laitteiston kunnossapito ja aineen raahaaminen metsää jää ihan omaksi iloksi.Ja tietty tukihakemusten täyttö myös.
    Ihan oikeudenmukaista että laki velvoittaa tekemään ilmaista työtä toisen hyväksi.

    Maalaritkin voitaisiin samalla periaattella määrätä maalaamaan taloja, itse kustantamillaan maaleillaan ja välineillän. Ettei Suomen rakennuskanta rapistuisi ja kansallis omaisuuden arvo alenisi.

    Yrittäjät varmasti levittää kantomyrkkyä mihin vuoden aikaan tahansa, Reippaasti vaan setelitukon kanssa motomiehen juttusille, ja johan myrkky leviää vaikka kevät hangille.

    vihreen koneen kuski

    ”Päättäjillä olisi nyt oiva tilaisuus vähentää selvää veronkierron kanava; verovapaat kilometrikorvaukset. Poliittinen uskallus ei siihen riittäne. Aika surkuhupaisaa mennä höyläämään työmatkojen verovähennystä, kun samaan aikaan nostellaan verottomasti ylilaskettuja korvauksia niin päivärahojen kuin kilometrikorvausten muodossa.”

    Kyllä kannattaa olla kateellinen, kun itse ei km-korvauksia saa. Väärikäytökset on kitkettävä, Mutta!

    Yhtenä esimerkkinä voidaan ottaa vanhusten kotihoito. Kodin hoitajat käyttää omia autojaan ja saa niistä km-korvauksen. Kuinka helppoa ja etenkin halpaa työn antajalle eli tässä tapauksessa kunnalle. Matkoista ”työhön-otto”paikkaan ei korvauta makseta (työmatka), vaikka joudut siihen omaa autoa käyttämään.
    Toinen vaihtoehto on että työnantaja hankkii autot, huoltaa ja ylläpitää ne. Nais- valtaisilla aloilla voi vain arvata, missä kunnossa yhteiskäyttö kalusto on. Kuka huolehtii renkaan vaihdot, pissapojat, huollot,polttoaineet ym, ym. Vai kuvitteleeko joku että, nykyisillä hinnoilla ajetaan omaan piikkiiin työ ajoja.
    Sama pätee muillakin aloilla, yrityksen on hankittava autot työntekijöilleen. Samalla päästäänkin sitten kyttäämään, josko naapuri tuleekin firman autolla kotiin ja lätkäistään työsuhde-etu vero maksuun. Kateellisten Suomessa on sitten mukava asua.

    Vaikka verovapaus poistuisi, km-korvaus ei. Sen jälkeen korvausta voi pyytää omantunnon mukaan. Yritykset esim. pesukoneen korjaajat laskuttaa jo nyt verollista korvausta. (määrä ylittää verovapauden). Ja jos km-korvaus on liian korkea, niin miten työsuhdeauto etua voidaan perustella.

    Kiinteistö välirtys alalla, km-korvaus asia on jo osattu kiertää. Jokainen välittäjä toimii omalla firmalla ja firma saa vähentää kaikki auton kulut verotuksessa. Tämäkin käytäntö varmasti tulee leviämään.

    PS. en saa kilometrikorvauksia.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 58)