Keskustelut Tekniikka 545fx autotune

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 121)
  • 545fx autotune

    Mihinkäs täältä hävisi keskustelu kyseisestä sahasta

  • Apli

    Näyttäs vanhempi malli olevan noin 200e halvempi kuin tämä uusi se vähän mietityttää, kun niitä raivuu tunteja tulee 100-150h vuodessa.

    husku550xp

    No nyt teki autotunekin temput. Kytkimeen oli eksynyt jostain semmoinen 5x5milliä oleva raudan palanen ja kytkin oli mennyt jumiin. Syytä ei löydetty mistä palanen oli peräisin ja huoltomieskin sanoi ettei koskaan ole nähnyt vastaavaa. Välittömästi raportoitiin maahantuojalle että alkavat selvittämään asiaa ettei käy niinkuin niiden kuuluisien kulmavaihteiden kanssa. Niissähän oli tyyppivikana se että särkyivät varoittamatta. Syyksi selvisi että olivat huskin tehtaalla saaneet laakerin asennettua kieroon. Siinä nähtiin se 500 sarjan toiminta varmuus. Kylmänä tarvii sen 10-20 nykäisyä autotune. Loppu päivän se sitten lähteekin viimeistään toisella käyntiin. Oikein mukava saha kyllä sahata eli suosittelen ja älä ainakaan sitä tavallista mallia laita.

    Jätkä

    Kyllähän Kiinalainen robotti voi olla säädetty niin, että runnoo laakerin vinoon. Silloin hammaskosketus jää kehnomman puoleiseksi, eikä tuollainen laite sellaista tole kestämään.

    Minulla on ollut tositoimissa tapana sammuttaa saha täysiltä kierroksilta ryypyllä tukehduttamalla. Kovallakin pakkasella saha lähtee nöyrästi jopa kertanykäisyllä. Kun kesken työpäivän saha ensimmäisen kerran kurnahtaa, se kannattaa sammuttaa heti ja hiippailla varikolle.

    arto arto

    Ne laakerit ei ollut kierossa. Oli laakerivalmistajan vika liian isot kuulat sisällä. Lämpenivät  pyöriessään liikaa ja lämpö särki. Parhaat kesti päivän sahata ja takuuseen uusi. Ei saha kunnossa jos 10-20 nykäisyä tarvitsee.

    Apli

    Kiitoksia tiedoista, kunhan saadaan vanha saha remontista niin tehdään päätös, kylmäkäynnistys on aika monella ollu uuden autotunen kanssa haasteellinen ja on asiasta tieto mennyt maahantuojalle ja sitä kautta toivottovasti tehtaalle, muuten kyllä kuuluu kehuja kovasti, vanhassa mallissa ei ole ollut samaa ongelmaa..

    Jätkä

    ”Ne laakerit ei ollut kierossa. Oli laakerivalmistajan vika liian isot kuulat sisällä. Lämpenivät  pyöriessään liikaa ja lämpö särki. Parhaat kesti päivän sahata ja takuuseen uusi. Ei saha kunnossa jos 10-20 nykäisyä tarvitsee.”

    Tuon siitä saa, kun hakee jatkuvasti maailmalta kaikkein halvinta tuotetta. Kyllä Kiinan pojat tekevät niin halvalla, että ei ole hinta esteenä. Laatua kannattaisi valvoa hieman tarkemmin.

    On ihme, että Suomeen asti on ehtinyt aivan kelvottomia vehkeitä, vaikka me olemme vuosikausia kehityksestä jäljessä.

    arto arto

    Mulla kesti kyseinen kulmavaihde yhden raivaus kauden. Kyseinen vikakulmuri oli ensimmäisiä 545 samalla tuli suomeen varaosat mukana ne surkeat kulmurit. Toiset niitä särki oli varmaan terät huonot. sp ne asiat nykyisin kulkee. En luota postiin kaikki hoituu netillä jo yli 10v asiat menneet sitä rataa. näkyy tälläkin olevan sellaista porukkaa ettei näy toimivan mikään saha, Vain ne vanhat museokalut pelittää.

    husku550xp

    Minulle sanoi itse maahantuoja että laakerit olivat kierossa mutta kaippa herra täydellinen tietää kaiken parhaiten. 555fx on ainoa saha missä ei ole ollut mitään ja se ei tietääkseni ole museokamaa vielä.

    T-P

    Vieläkö on autotunet kestäneet? Paikallisessa myyntiliikkeessä kehuvat ärhäkkyyttä, silti arveluttaa hinnan ja kestävyyden puolesta vieläkö ostaisi vanhan mallin kun raivattavaa ei vuositasolla ole montaa hehtaaria mutta hakusessa olisi ~10 vuotta kestävä saha. Vanha rs44 alkaa jo 14vuoden jäljiltä vihjailla eläkepäivistä

    eero heikki eero heikki

    No mulla 550 hva,kesti 280 tuntia sahata kun kampiakseli petti,nyt otin vastaavan jonseredin ,

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 121)