Keskustelut Tekniikka 98 loppuuko?

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 87)
  • 98 loppuuko?

    Merkitty: 

    Länsiväylä otsikoi että 2018 loppuu 98 myynti. Millä sitte tosimiehet sahaa….jos loppuu

  • Tolopainen

    Kyllä se tietenkin kuuluu, kun esittelet julkisesti pitämääsi luvatonta polttoaineen jakelua, joka loppui kun jäit eläkkeelle. Piti aldehydibensiiniä saada väkisin oppilaille, eikä koulun alueelle saanut bensiiniä varastoida hoidit jakelua omalla tontillasi ja vaaransit naapuritkin.

    Jätkä

    Tollo ei tiedä, mitä höpisee. No Tollo on tollo vaikka voissa paistaisi.

    torppari

    95 on käänny joka sahhaan (hurri, sakemanni, japsi ja kiina) ja normi 2t öljyllä..sillo -80 luvun lopulla leikkuuttivat husoppiloetaan ”vihreellä” pensalla ku oli mustan pensan siäjöt kaasarissa.  iha samalla laella voeteloo ku ei siäjä suuttimia yl kierroksille…tosin nyky sahoja ei ennee sua vinkumaa ku siätäävät ite ihtesä

    torppari

    aekasemmissa pätkissä ol pensan miäristä wiäntöö.  aatossa suapi olla 20 litroo kanisterissa ja tallissa 60.  korjatkee jos on varmoo parempoo tietoo..tämä tuli joskus nuissa työsuojelu hommissa opittuva

    Jätkä

    Tieliikennelain ja sen asetusten mukaan saa kuljettaa 60 litraa kerrallaan, jos asiat ovat kunnolliset = hyväksytyt.

    Torppari. Kyllä kaikki käyvät 95 -oktaanisella, mutta jos sahassa on normaalit säädöt, siihen tulee urakkasahauksessa konerikko. Sahanvalmistajien ohjeissa on ollut säätöohje, että avataan suuttimia jopa 1/4 – osakierrosta, mutta sellaisilla säädöillä ei sahaa Tollokaan.

    Yksi syy vaurioihin väitettiin olevan sen, että kaksitahtiöljy ei sekoittunut tasaisesti 95 okt. bensan kanssa. Kun lyijytön bensiini tuli markkinoille, piti vanhempien autojen bensiinin joukkoon lisätä ainetta, joka auttoi venttiilien toimintaa, nimenomaa liukkautta lisää venttiilinvarsiin.

    arto arto

    Ei 95 riko nykysahoja.  Ainut haitta, hävittää jonkin verran tehoa. Ei huomaa käytössä mutta mittarilla sen huomaa.

    torppari

    jätkälle

    ”vihreä” bensa pallaa herkemmin. sen takkii moni poltti husoppiisa mäntiä. kaikki oli 242 niin ku mullakii sillo sehä ol paras kiekumaa ja oksat lähti.  ite laeton rikkaammallle en vetäny yli kierroksille nii kestikii oman aekasa.. wua nyt kiekasoo tuo pikku 200 tilihi ja ei kestä mittää

    torppari

    artolle

    varmaan tuon takkii tulloo tehohäviöö ku ei woe laettoo kiekumaan ja ketjuva liikkeelle

    Jätkä

    Ei 95 riko nykysahoja.  Ainut haitta, hävittää jonkin verran tehoa. Ei huomaa käytössä mutta mittarilla sen huomaa.”

    Ei riko ei- Mutta ei kyllä kiekasekkaan, jos säädöt on pielessä niinkuin on neuvottu. Sitä, että arto ei huomaa HVA:n tehon laskemista, en ihmettele yhtään.

    Matalaoktaaninen ei kestä puristuksia niin kuin 98, Syttyy liian aikaisin puristuksesta ja jos sylinterissä tai männässä on karstaa. Polttaa reiän mäntään. Ei ainakaan sen takia kannata 95 okt. käyttää, että siinä muka säästäisi.

    Esim Kaksitahtisissa mopoissa, joissa on Minarellin moottori, on määrätty käyttämään 98 oktaanista, koska ne ovat aika korkeakierroksisia, jolloin puristukset nousevat.

     

    torppari

    olokoon oktaani mitä on.  mutta korvalla kuuloo jottei vejetä liikoo kiekuva..järki piässä siäjetään suuttimet olokoon vehe ku vehe….ei mopolla mahottomia

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 87)