Keskustelut Tekniikka ARTOLLE. 555fxt raivurin säätäminen

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 37)
  • ARTOLLE. 555fxt raivurin säätäminen

    Moi kaikille muillekkin..
    Tähtiavaimella jos säädän tuota kaasutinta niin pitääkö ne talttapääruuvit olla auki asennossa? Arto sanoit jossain 545 mallissa olleen 15minuuttia auki H-ruuvi ja L-20-25min auki.

    Omassani oli erään liikkeen säädön jälkeen 2,5 kierrosta H ruuvi auki ja L ruuvi vajaa puoli kierrosta. Nyt on tilanne ettei käy ollenkaan hyvin. Mutta reilu kierros L ruuvi auki ja nyt toimii.

    Mutta mitä tuo minuutit tarkoittaa säädössä. Jos laitan H-ruuvia auki 15min eli vajaa puoli kierrosta niin ei toimi alkuunkaan.

  • Metsuri motokuski

    Voiko tuon enää paremmin neuvoa kuin ”jätkä” sen kirjoitti. Kiitokset siitä. Tuo ohje olisi hyvä saada vaikka johonkin Metsälehden nettisivulle jossa se olisi kaikkien luettavissa ja aina tarvittaessa voisi muistia virkistää. 🙂

    jooseppi

    Onko 555fxt ollu onngelmia kaasarin kanssa. on vissiin walbron kaasari. Itellä ollu kolme vuotta 355 jossa joku kiinalainen kaksikurkkunen kaasari. Alkaa jo hermot loppua tuon kanssa.

    jooseppi

    Tuossa minnun sahassa oli walbro wt kaasutin onko ne eri malleja vai..??

    jooseppi

    Kiitos Arto!

    jooseppi

    Uusi kaasutin tilaukseen. Tänään meni kytkin ”koppa” halki kahesta kohtaa, koettelee koettelee.

    Metsuri motokuski

    Mielenkiinnolla luen noita huskujen ongelmia. Minulla on nyt neljättä kesää ollut käytössä tilhin 450 raivuri ja tänäkin vuonna alkaa olemaan raivuuta 50 ha kasassa. Nyt vaihdoin siihen kytkinpaketin koska jousi oli mennyt poikki. Oli jo sen verran uria kytkinrummussa ja päätin uusia koko paketin. Hintaa tuli 100 euroo. Sitten olen uusinut pari ilmanputsaria ja pari sytytystulpaa. Siinä kaikki. Ihmeen hyvin on toiminut. Kaasutinta en ole säätänyt kuin kerran ja nyt tankilla pääsee 1 h – 1h 20 min riippuen pusikon määrästä. Tosin on että kulmavaihde ei ihan terveitä ääniä päästä joten se voi särkyä milloin tahansa. Sitä en enää uusi vaan ostan tilalle uuden FS 460 tilhin. Meillä oli noita Jonseredin sahoja aikoinaan nurmikkohommissa ja ne olivat korkeintaan kahden kesän vehkeitä. Kun kalusto vaihdettiin tilheihin niin neljättä kesää vanhimmilla mennään ja vielä toimivat. Niissä hommissahan saha on todella kovilla.

    jakke

    No tottahan nyt 100 ekeä kannattaa toimivaan peliin sijoittaa,multa meni muuten 490:tä stihlistä pikari halki myöskin.

    hus560

    Moro.

    Tilhin ja huskun suurin ero on ergonomiassa. Huskussa se nyt vaan on aivan huippu verrattuna tilhiin. Ittellä kokemusta 345–480 ja nyt 555 ja täytyy sanoa että ei tilhiä taida enää tähän taloon tulla. Jos pelkkää kestävyyttä kaipaa, niin sitä siinä tilhissä tuntuu olevan..mutta se käsiteltävyys on kyllä aivan hirvittävän huano verrattuna huskuun. Mitä kovempi ryteikkö sen enemmän sitä ergonomiaa arvostaa.

    Paljonko artolla on uudessa 555 sahuuta alla, ja miten on pelannut?
    Itte oon ollu enemmän kuin tyytyväinen. Erittäin hyvä vääntö ja kuitenkin bensankulutukseltaankin hyvä.

    jooseppi

    Ensinmäinen pikari mulla, 3 kesä mie en kyllä raivaa ko 50 – 100 ha kesässä. 480 meni kytkimen vaihola 5 kessää luja minun mielestä. Onhan husse eri maailmasta erkonomian ja länkien puolesta. En kyllä ennää pienempään sahaan, on soma ko on potkua jos on jääny isompaa puuta kuvioon.

    Metsuri motokuski

    Kyllä arto oikeassa olet. Minä kun en sahailekkaan kun reilut 50 ha kesässä ja sitten alkaa isännät soitteleen moton koppiin takaisin. Varmaan tekisin noin kun sinä jos sahauskausi olisi pitempi.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 37)