Keskustelut Metsänhoito Auto ja yksityiset metsätiet

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 44)
  • Auto ja yksityiset metsätiet

    Merkitty: 

    Kuuma puheen aihe.Autoverotus ja maksatus yksityisten teiden kuten monesti metsä-autotiet ovat.Mustalla laatikolle kehittyvä tiemaksut.Alkuaan kk.tai vuosi maksut.Sitten paikannin.Milläs p. eroittaa ,että ajan yksityisellä tai täysin omalla tiellä.Rahastaa ne meitin,sanoo kumminkaima.

  • reservuaari-indeksi

    No politiikkaako te täällä jauhatte. Operaattoriiii!

    Suomessa on tällä hetkellä  4 ihmistä jotka kannattavat A. Bernerin (kesk.) liikennelinjauksia joille toki löytyy J. Sipilän (kesk, Terrafame, Yle, Chempolis, muut sukulaiset ja perseen pyyhintä perustuslailla) -tuki. Ne neljä ovat edellä mainitut 2 ja Metälehden Kysy&Vastaa -nimimerkit Visakallo ja Rane2.

    Oisko Paavossa (2, 3 puoluetta) ratkaisu thän hätään, mene tiedä…kunhan kunniapuheenjohtaja saa oman puolueensa liitoon. Ai uskottavuusongelmia, no ei kai nyt senttään.

    tamperelainen tamperelainen

    Timppa vaahtoat nyt turhasta,Kepun eduskuntaryhmä antoi täyden tukensa Anne B.lle ja teiden rahoitusta pohditaan ensin hallituksen piirissä ja sitten harkitaan parlamentaarista työryhmää.Berner on Rautarouva ,josta kannattaa pitää kiinni

    Anne B:n esitys liikenteen,teiden kustannusten uudistamiseksi oli fiksu suorastaa yltiöedistyksellinen.Autokaupassa oli yhden päivän hiljaisempaa ja heti vedettiin suuri uudistus jäihin.Kun reformeja tehdään ,niin aina joku kärsii,nyt kärsii kaikki kun ei tehdä uudistuksia.Suomalaiset ilmeisesti rakastavat autoveroa.Autoveroa olisi pitänyt korottaa,kaikki autonomistajat olisvat nyt rikkaampia !

    jees h-valta

    Tamperelaisen linjoilla. Uudistus olisi pitänyt toteuttaa kertarysäyksellä mutta kun rohkeus ei riittänyt isojen autoliikkeiden marinaa kuunnella. Vaikka samat tahot ovat myös vaatineet veron poistoa jo vuosikausia. Verotuskikkana olisi riittänyt rohkea alaskirjaus varaston arvoon. Kyllähän tuo olisi todennäköisesti saanut jopa autoliikkeet siivoamaan pihojaan liiasta peltimassasta. Mutta kuten tamperelainen olen kyllä huomannut että suomalaiset todella haluavat ennemmin maksaa vanhaan malliin kuin että olisi pelkona että joku naapuri olisi ehkä päässyt hyötymään auton vaihdossaan verohyvityksestä. Täällä esim. Tolopainen on suoraan ilmaissut kadehtivansa tuollasia. Vaikka miljonääriä palstoilla esittääkin.

    Timppa

    Kirjoitin ennen kuin tiesin tuosta Kepun hallituksen tuesta, että Kepu on Sipilän panttivanki.  Tuo päätös osoitti sen.  Mitä jatkossa?

    Viimeistään, kun demarit ovat saaneet puheenjohtajansa valittua tekevät välikysymyksen Berneristä (ellei pikkupuolueet ennätä ennen).  Sipilä on jakanut valtit persuille.  Heillä ei ole mitään enää hävittävänä.  Eivät tue Eduskunnassa Berneriä.  Siinä ollaan valintatilanteessa.  Hallitus kaatuu tai Berner lähtee.   Jos hallitus kaatuu, tulee uudet vaalit.  Tämä on minun pääskenaario tulevaisuudesta.   Tietysti kehityksellä on suurta merkitystä metsätalouteen, jos tulee vaikka vihervasemmistolainen hallitus.

    Täällä on moneen kertaan kirjoitettu, että autoveron poistosta jäämättä saaneet verotulot on katettava valtiolle muilla tuloilla.  Esimerkiksi metsien kiinteistöverolla.  Ei tunnu menevän kaikkien jakeluun.

     

     

     

    MaalaisSeppo

    Autoveron tuotto on n. 800 miljoonaa/a. Sen kattaminen muilla veroilla on todella vaikeaa. Pitäisi säätää tukku uusia lakeja ja pahoittaa niin suuri joukko äänestäjiä, ettei onnistu. Poliittinen itsemurha.

    Metsämaan verottamisella voitaisiin saada kasaan n. 20 miljoonaa, ellei metsämaalle aseteta suurempaa veroprosenttia kuin muille yritystoiminnan kiinteistöille.

    tamperelainen tamperelainen

    Mikähän sevälikysymyksen aihe olisi ?Kyseessä enemmistöhallitus,jonka yhteistyökyky ok.Persut kaikesta veekuilusta huolimatta erittäin yhteistyökykyisiä.

    Sdp:ssä moni politrukki yrittänyt pistää metsää verolle.Jotkut jopa metsäyhtiöiden tuella,aina tullut vesiperä.Metsämaan verotus on kertakaikkiaan kinkkinen juttu,siihen liitttyy liianpaljon yhteiskunnan etuja menetettäväksi.Teatterikoomikko Harakka esim tulee huomaamaan reaalipolitiikan raadollisuuden.

    Erikoista tuossa autoilun nykyverotuksessa,etta kaikki sieltä perityt rahat käytetty kaikkeen muuhun kuin tiestöön tms.Ylläpidetään liian korkeatasoista hyvinvointiyhteiskuntaa.Alasajo pitää aloittaa nyt…muulloin liian myöhäistä

    Aimo Jortikka

    Suurin tulo tulee liikenteessä käytetystä polttoaineesta, n . 4 miljardia yhteensä. Polttoainevero plus Alv, siis alv maksetaan myös tuosta verosta mikä sinänsä on erittäin kummallista. Tästähän se vasta valtava rahanmenetys tulee valtiolle kun siirrytään sähköautoihin , hybrideihin ym. Eli ei ihme että siellä suunnitellaan uusia kuvioita.

    Jätkä

    Sähköautot eivät vielä muodosta merkittävää muutosta ainakaan verokertymään. Enemmän sa tuntuu sähköauton käyttäjällä.

    Berberin ehdotus olisi toteutuessaan mahdollistanut sen, että auton voi vaivattomasti hankkia mistä halvemmalla saa, sen olisi voinut rekisteröidä vaikkapa Viroon, eikä sen käyttöä Suomessa olisi rajoittanut verot niin kuin nykyään. Samoin ehkä vakuutusmaksut voisivat olla pienemmät kuin täällä.

    Postilaatikkofirma vaan Viroon ja kikkailemaan, mutta nyt ei oikein vielä kannattaisi.

    jees h-valta

    Sähköautot kuitenkin ovat kääntämässä polttoaineverotuksen laskuun aivan lähivuosina. Vaikka olisivat polttomoottoriavusteisiakin. Kyllä laiskat ihmiset varmasti ajavat silti bensalla vaikka sähköä voisikin käyttää mutta pienet moottorit kuitenkin kuluttavat vähemmän. Harvahan nykyään viitsii edes lämmittimen johdon kaas pelata. Ja se on aika pitkä taival ennen kuin latausasemia on joka parkkiruudussa jotka johdottomasti lataisivat. Ehkä niinkin kuitenkin vielä on.

    Jätkä

    Huomattava jokavuotinen säästö syntyisi siitä, kun ei tarvitsisi maksella käyttömaksuja ja päästömaksuja, jopa käyttövoimaveron voisi säästää, kun auto olisi oman ”firman” nimissä Virossa.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 44)