Keskustelut Tekniikka Echo moottorisahat

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 217)
  • Echo moottorisahat

    Merkitty: 

    Tuosa olen jo jonkin aikaa katsellut kyseisiä sahoja! Näyttää vähän huskin vanhemmilta 200 malleilta! Kellään kokemuksia merkistä?

  • Perämurikka

    Eipä oo echoja takuuseen tarvinnu paljo korjailla.pari viallista kaasutinta vaihettu takuuseen.voin sanoa että kestää

    Jätkä

    Kaasutin ei varmaankaan ole sahanvalmistajan ”itetekemä”, kuten ei ole muillakaan. Tilhi kuulemma omistaa ainakin osittain kiinalaisen kaasutinvalmistajan, mutta Zamoja kaasuttimia, ainakin merkiltään, on monessa muussakin sahassa.

    Perämurikka

    Echossa on walbro.killä se stihl aivanzaman omistaa

    JTN

    Nykyään saa halvalla näitä kiinalaisten kopiokaasareita, ei pidä sekoittaa alkuperäisiin. Ei ne välttämättä huonoja ole. Kalvosarjan hinnalla tai halvemmallakin saa kinkkikaasarin.

    Perämurikka

    Yhen oon tilannu.oli ensimmäinen ja viimenen

    Pavekka

    Jotkut toimii ok. Jotkut ei. Mutta tuskin kukaan haluaa nähdä ostosahassa väärennettyjä osia. Zama on alkuperäislaatua mutta nämä farmertechit ja muut nimettömät on ihan hikipajatuotteita. En niin välittäisi. Niissä on täyden toimivuuden ja toimimattomuuden välissä kaikkia välimuotoja. Samoinkuin sytkissä. Vaeltaa, pätkii välillä toimii välillä ei jne.

    Jätkä

    Kun perinteinen kalvokaasutin menee vaihtokuntoon, niin mikä siellä tuon tarpeen aiheuttaa?

    Velipekkali

    Samaa mietin kanssa mitä jätkä kirjoitti. Ainut mikä vois koko kaasuttimen vaihdon syy olla että kaaduläoän akseli on kulunut väljäksi. Tietysti se tarvii todella suurta käyttö määrää. Ennemmin saha hajoaa kun tuohon vaivaan päästään.

    Itsellä ei ollu kertaakaan tarvetta vaihtaa kaasutinta.

    Jätkä

    Joo. Kaasuläpän akseli – taikka oikeasraan sen akselin reijät isonevat ja on vaikea korjata.

    Toinen kuluva osa kaasuttimessa on säätöneulan istukka, jonka ennallistamiseen on joskus käytetty erityistä tuurnaa, Muut osat perinteisessä kaasuttimessa = ne osat jotka saa irti, ovat kyllä vaihdettavissa ja edullisia.

    ”Korppuuntunutta” kalvoa en ole ikinä vaihtanut uuteen, koska se on turhaa, ellei ole kalvokauppias.

    Moskaa voi joskus olla kaasuttimen ohuissa porauksissa, mutta ne saa ultraäänipesurissa pois.

    Perämurikka

    Ne kaasarit vaihettiin takuuseen heti uutena.en tiiä tutkitaanko niitä vai ei.ainakaan ei ilmoteta.

Esillä 10 vastausta, 201 - 210 (kaikkiaan 217)