Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545 säätöongelmat

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 34)
  • Husqvarna 545 säätöongelmat

    Mikähän ihme on parikymmentä tankillista sahatussa Husqvarna 545 Fx-raivurissa, kun ei meinaa sitten millään saada säätöihin? Saha kävi huollossa sisäänajon jälkeen ja ei toiminut sitten yhtään. Ei tyhjäkäyntiä pyörinyt ja tankin hörppäs vajaassa tunnissa kevyessä ennakkoraivauksessa? Sitten taas toiselle huoltomiehelle säädettäväksi, mutta tunnissa tankki tyhjäksi edelleen ja nyt ei sahoja enemmänkin rassannut ammattimetsurikaan saanut nyt säädöille, vaan tulppa karstoittuu, savuttaa, ei meinaa käyntiin aamulla saada ja ”päksää” kylmänä käynnistyksen jälkeen. Bensan suodatin puhdas, bensa 98+2% parasta synteettistä öljyä. Tyhjäkäynti vaeltaa ja meisseli taskussa sai tämän päivän raivata. Onkohan joku vuoto jossain vai kaasari viallinen? Hermot menee kohta kele.

  • kuusessa ollaan

    Se on totta, että sähkösäätöiset kuluttavat enemmän. Ja se johtuu siitä, että niiden seoksia ei voi säätää aivan siihen liian laihan rajoille. Mutta, epäilen esimerkiksi tilhen 460 ja 490 olevan todella pitkäikäisiä moottoriltaan, oikeilla seoksilla sahattaessa laakeroinnit ja sylinterit kestää pitkään…jos niillä pystyy sahaamaan pitempään, silloin kuitataan polttoaineen kulutusero. Sahat kuitenkin maksaa melkein tonnin?

    tehoraivuri

    Paljonko pidätte h ruuvvia auki 545sta tähtiavaimella kierrettynä. Ittellä se uutena oli auki vaan kolme varttia. Nyt avasin sitä enemmän kyllä. Mutta haisemaan se alkaa jos liikaa aukaisee. Sinänsä hassua että päästöjen takia laitetaan uutena laihalle kun pitäs olla rikkaalla uus kone.

    Raaka-Aarne

    Kokopäiväiselle ammattisahurille tuolla polttoaineen kulutuksellakin on varmaan jo merkitystä. Tällaiselle omia metsiään raivailevalle eläkeläiselle on tärkeintä, että sahan saa käyntiin suht koht varmasti eikä sen kanssa tarvitse muutenkaan enemmälti näppejään liata. Minullakin on 545, ja vain vähän olen ruuvannut laihemmalle. Tuskin meikäläisellä riittäisi edes kunto kahden tunnin tankkausväleihin…

    Miten muuten käynee takuulle sen jälkeen, jos rajoitinholkit on otettu pois?

    Raaka-Aarne

    arto arto

    Mulla H auki 60 min eli 1 kierros L 30min eli puolikierrosta pikku terällä tosi pirtee säädöt tehty tähtiavaimella

    Metsuri motokuski

    Kaippa tankin tilavuudetkin on jotain merkitystä tankkausväliin. En tiedä hussen tankin kokoa mutta olen aivan varma että kaksinkertainen ei kulutuksen ero ole. Sen verran tiedä noista pienmoottoreista että toinen kone ei kävisi ollenkaan jos kulutus olisi kaksinkertainen verrattuna toiseen lähes samankokoiseen koneeseen. Kulutukseen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin koneen väri tai valmistusmaa. Kiinahan se taitaa olla valmistusmaa kohta lähes kaikille.

    MIKANDER

    Eiköhän bensaa ole vielä myynissä
    ihmettelen Artoa kekuskeli palkoillaan
    kuin viitsii sahata lastenaskertulusahalla.
    SITÄ KUULUISAA LÖLYÄ .2.2.KV.
    200.mm lastenterä

    arto arto

    Niin en notku absilla. teen urakalla, Mulle ei ne kuutiot ole tärkeitä en siis tarvitse sitä jumalatonta sahaa normiraivuille ison sahan omistan mutta käytän sitten isoilla metsillä jos on järkee, niin muuten husqvarnassa ei ole löylyä se on sitä vesihöyryä,,, siinä on vaan raakaa voimaa. ja ne ansiot on hyvät en valita enkä tartte lisää olen tyytyväinen vielä jaksaa 7 tuntia ravia vitelikössä se mulle riittää

    MIKANDER

    Arto olet tehoduunari oletko miettinyt joskus jotain
    muuta.Duunia kuin sahata itsellä 3.muutaammattia.
    vai onko sahaaminen parsta mitä elämä tarjoaa.

    yhistyksen metsuri

    Mistä semmosen tähtimeisselin voi ostaa että pääsee säätämään.

    arto arto

    Tähtimeiselin saat ostettua joko husqvarnan tai jonseredin liikkeistä hinta 10 luokaa . kaiten minulle ei maksanut mitään …..Muita ammatteja on maatalous alalle useita olin nuorempana 4 vuotta mutta jatkuva kysyntä metsään kun ala piristy ja lupasivat hyvin töitä niin siitä taas lähti. eli olin tehdaspuussa koulun jälkeen se sit lopetti ja lomautti sit koulutus maatalouteen jne.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 34)