Keskustelut Tekniikka Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

Esillä 8 vastausta, 171 - 178 (kaikkiaan 178)
  • Husqvarna 545fx raivaussaha kaasarin säätö

    No niin! Tankillinen kestää 1h20min säädin kaasaria matalakierrossuutin l auki noin 30min! Työkierros suutin h auki 15 min tankki kesti 1h35min ja sai lapasta kone! Uskaltaako laittaa vielä kiriämmälle? Kone ei kyllä huuda missään vaiheesa liikaa pumppaus kaasutus tekniikka sahatessa!

  • Puskapeke

    Kiitoksia neuvoista ja vinkeistä. Ongelman ratkaisin loppu viimein uudella kaasarilla. Vanhassa neula venttiili jumitti ja pumppu kalvo virunut. Samalla perus huolto sahaan. Nyt alkaa pikkuhiljaa säädöt löytymään. -20c pakkasessa en viitsinyt säädellä tarkemmin. Odotellaan kevättä ja ennen käyttöön ottoa tarkkempi säätö.

    Jätkä

    Minun kokemuksellani ( jota ei ole vähän) – kaasuttimen kalvot toimivat mitä parhaiten, jos ne ovat viruneet.

    Neulaventtiileitä olen vaihtanut lukuisia, ne on helppo testata ja vain vaihto auttaa, jos se vuotaa. Neulaventtiili ei jumitu.

    Pavekka

    Viruminen on ihan normaalia. Ne tekee sen heti paikalleen laiton jälkeen. Kovettumalla kalvot kuluu. Lopuksi kuin paperia. Lähinnä säätökalvo. Teflon pumppukalvo kestää pidempään. Kyllä neulat voi jumia. Auki tai kiinni. Kuluneita olen hionut harvemmin enää vaihtanut.

    Jätkä

    Pumppukalvo nostaa helposti1,5 baaria painetta, kyllä neula aukeaa.

    Säätökalvo saa olla vaikka kuinka ohut ja heikko, kunhan siinä ei ole esim reikää.

    arto arto

    https://www.youtube.com/watch?v=qlE976HUv28     Hyvät laskelmat miten tulee tulosta raivauksessa. Tullut tehtyä jo noin 15v nyt laskettu ajallisesti.

    petep

    Terä pitää olla terävä ja kenties jalkakin liikkua ja tekniikka olla kunnossa vai vannooko Arto minkä asian puolesta itse?

    arto arto

    <p> jalkakin liikkua ja tekniikka olla kunnossa     Noita aikoinaan kuvatiin videolle muutaman vuoden välein. Metsolan kanssa. (työnantaja koulutti tehoa työhön) kursseilla Niistä tuli täydet pisteet. Terillä olen hakenut nopeutta 40 vuotta  Eli kaikki mainitsemasi vaikuttaa nopeuteen.</p>

    pihkatappi pihkatappi

    <p>Tärkeä nopeuttava tekijä oli myös turhien asioiden välttäminen ja nopeuteen pyrkiminen kaikessa. Konkelot varisee alas lumen painosta viimestään. Kanto kannattaa tehdä niin pitkäksi, että puu kaatuu terän hipaisulla oikeaan suuntaan. Pieniä risuja ei kannata alkaa katkomaan pitkässä puustossa.</p><p>Hyvä video. </p>

Esillä 8 vastausta, 171 - 178 (kaikkiaan 178)