Keskustelut Metsänhoito Husqvarna 545fxt ATune maastossa

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 118)
  • Husqvarna 545fxt ATune maastossa

    Hankintapäätös tuli tehtyä ja tartuttua yllämainittuun sahaan.Päätös oli helppo, paikallinen pitkäaikainen myyjä ,hyvä huolto/takuupalvelu ja kohtuu hyvitys jo ammattikäytön ulkopuolelle sahatusta 555:sta.Autotunes huollon merkitys hieman korostuu koska laitteelle ei peruspäivä viiluun lisäksi voi juurikaan tehdä mitään takuuhuolto hoitaa jos jokin jukkii.Toivottavasti ei tuu 0 sarja lastetauteja.Paketista käyntiin laitto onnistui loistavasti.Heti huomio kiinnittyi kulmavaihteeseen joka on kokenut muodonmuutoksen ja saanut uudet rattaat sisälle, kopassa on vain yksi start nappula.Ilmansuodatin näkyy päivitetyn paperiseen ja talvelle/kosteeseen perinteinen muovi.Laitettta alan ulkoiluttaan viikon sisään kelien salliessa jote sit lisää.

  • Antti Rantonen

    Minäkin sain ”testiin” tuttavalta tuon AutoTune-version.. noin 15 tankia sahattu, ja olen erittäin tyytyväinen. Pari aikaisempaa 545 mallia ollut käytössä, ja näihin verrattuna teho/kiihtyvyys on hyvä.  Kulutus 225 terällä ja ka. 5cm poistumalla on rapia tunti. 60-70min/tankki.  Minusta hyvin lähellä 490 Stihliä, jolla myös sahannut..  Ainut miinus on että kylmänä nykityttää vähän enempi kuin aikaisempia sahoja.

    Syrjälä Jari

    Siis jonski kesti yhen tankin sahata, kun työkaveri sahas samaan aikaan 2 tankkia.. vei sahan huoltoon, en nyt vielä tiijä mitä olivat huollossa sanoneet..

    arto arto

    Muistaako Arto millaiset säädöt on 555fx:ssä.?? …..mulla vanhassa 555fx nyt h 1.30 l 1.15 Auki sahattu paljon nyt 2 sahana ja isoille metsille.

    pihkatappi pihkatappi

    Laita Syrjälä tietoa tuosta stihl huollon tekemisistä kulutuksen nousun johdosta. Mulla vastaava tilanne, tosin noin tunnin kestää tankki, kun uutena oli 1.15. Huoltomies ei osannut täällä sanoa muutakuin että pakoputki voi olla karstainen tai ilmanpuhdistin tukossa.

    Jätkä

    pihkatappi. Ei kai sinulla OLE pakoputki karstainen (tukossa)? Eikä kai ole ilmanputsari likainen tai väärän värinen?

    Kaikki ns. huoltomiehet eivät todellakaan ole mitään ”sateentekijöitä”.

    Väitän, että minäkin olen saanut enemmän merkkikohtaista huoltokoulutusta (Vain ammattisahoihin) – kuin moni ”huoltomies”. Aina, kun tuli esim Huskulta uusi malli, sen kanssa painittiin maahantuojan huoltokorjaamolla, sama myös Elfingin ja jopa Eksrömin huoltokorjaamoilla.

    tamperelainen tamperelainen

    En ole 555FXT säätöihin ikinä koskenut,mutta nyt talven jälkeen tuntuu,että säädöt ei ole paikallaan.Tarkoittaako tuo Arton ohje,että H 1,3kierrosta auki ja L 1,15 auki.? Onko säätöruuveiissa jotkin rajoittimet?

     

    Jätkä

    EI tarkoita: H =yksi kierros ja 30 minuuttia. L =yksi kierros ja 15 minuuttia.

    Nuo ovat kuitenkin vasta perussäädöt, joilla sahan pitäisi käydä jotenkuten. Vain ääliö ryntää noilla metsään jättäen säätömeisselin kotiin.

    Kun se saadaan lämmityskäytettyä, alkaa säätö.

    arto arto

    EI tarkoita: H =yksi kierros ja 30 minuuttia. L =yksi kierros ja 15 minuuttia. sitä se tarkoitta. Siinä on rajoittimet tarvitsee säätömeiselin. Muuten voit säätää sen puolikierrosta sitten säätötoppari ottaa kiinni……Kyllä ne minun säädöt ovat ammatisäätöjä. Hussen perussäätö on ne 1 set….

    Jätkä

    arto. Voisitko ystävällisesti selittää, mitä yrität selittää… Tuosta ei ta selvää Erkkikään.

    Jos ei minun selitykseni kelpaa, niin et sitten osaa näköjään edes säätää.

    arto arto

    Onko sulla lukihäiriö joko ajatus pätkii…..Jos et tajua kirjoitettua.? vai etkö tajua nykysahoista mitään. Lue ajatuksella ja mieti. Kyllä se selviää vähä-älyisellekin

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 118)