Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 110)
  • Husqvarna 550xp

    Kertokaahan arvon kollegat kokemuksia sahasta.

  • puhveli

    kyllä minullakin saha on pelannut moitteettomasti koko ajan. minäkään en ole asentanut talvisarjaa ja saha on pelannut enimmillään – 23 asteen pakkasessa. nyt olen sahannut sahalla 75 päivää ja n.1000 mottia. kahdesta laipasta olen kylläkin saanut kärkipyörän rikottua syy on ehkä minun sahaustyylini. ketjuja on mennyt 3 kpl josta kaksi oregonin. minusta oregonin ketjut ovat jotenkin kovempia kuin huskun omat ja eivät kestä niin hyvin pakkasessa. sulan aikaan en ole huomannut ketjujen välillä eroja. kaiken kaikkiaan yli voimaisesti parhain saha millä olen sahannut koskaan.

    Mikko

    Ostin viime viikolla huskun 550xp:n ja myyjä käski tulla uudestaan kun olen sahannut 20 tankillista niin ajavat autotuneen uuden ohjelman että saa kaikki tehot irti.. Onko muilla ollut sahoissa ”sisäänajo-ohjelma”?

    Nuorimetsämies Nuorimetsämies

    Ei ole tuollaista kuulunut vielä.
    Omaani tehtiin päivitys kun valitin erilaisia käyntihäiriöitä. Ei auttanut mitään. Vaihdettiin koko kaasari yksikkö. Eipä näytä auttaneen. Köhii edelleen satunnaisesti kuin keuhkotautinen kaatoloven teossa vaikka olis tankkitäynnä. Viimeksi oli taasen tehot hukassa ekat 2 tankillista kunnes rupesi kiekumaan kunnolla. Sopeutus sahaus ei auttanut vaikka kuinka tein kiekkoja. Bensaletkua oli joku joutunut lyhentämään kun saha ei toiminut kunnolla kallellaan ollessaan. Itse en ruvennut vaan vien sahan eri liikkeeseen. Palvelu alkoi olemaan sitä luokkaa että ei kiitos. Autotune testerilaitteita ei ole sitten joka merkkihuollossa vieläkään vaikka maahantuoja sanoo että heillä kuuluu olla jos kyltti on katolla.

    Voi olla että ohjelmistoihin tulee muutoksia ja siksi voivat suositella päivitystä sisäänajon jälkeen. Loistava saha käsitellä mutta pikkumurheet käynnissä ärsyttää.

    Ranco

    Osaako joku kertoa minkälainen on 550:n kulutus verrattuna 346:een?

    Entä jos vertaa sellaisia käytön miellyttävyys tekijöitä kuin tärinä ja pakokaasujen määrä?

    Harkitsen sahan vaihtoa isompaan. Nykyinen stihl 241 c-m elektronisella polttoaineen ohjauksella on toiminut hienosti. Vuosi sitten tein sen kanssa 3kk töitä myrskpuiden korjuussa ja sen jälkeen ollut sekalaisesti muuta käyttöä. Hyvä teho-painosuhde tekee siitä monikäyttöisen. Kone myös tuntuu miellyttävältä kun pakokaasut ovat vähänlaiset. Nyt on kuitenkin tullut tarve lisäteholle. Mielessä olevat vaihtoehdot ovat stiilin 261 ja huskut 346 sekä 550.

    Kokemuksianne lukiessa tuntuu huskun auto-tune olevan vielä ”hiomaton”. Osaltaan siksi 346 tuntuu edelleen kiinnostavalta, jos huskua miettii, ja nyt jonkun hyllyyn jääneen voisi saada edullisesti. 346 olisi varma peli, testattu. Moni teistä antaa kuitenkin ymmärtää että 550 on kaikesta huolimatta parempi kuin 346. Todella?

    Olisi kiinnostava kuulla myös jos jollakin on kommettia 261 vs 550.

    jakke

    Kai nyt joku on sahannut molemmilla koneilla?

    Iron Man Iron Man

    On sahannut.550 on vääntöä selvästi enemmän kuin 346,lisäksi kiihtyvyys on aivan eri planeetalta ja käsiteltävyys.
    261 on pikkuisen parempi vääntö kuin 550 mutta muilta ominaisuuksiltaa 550 on ylivertainen.

    jees h-valta

    Nuorilla tuppaa tuo kiihtyvyys olla aina ensteks. Ja siinä se sitten olikin. multa tuli jo sano puutarhuri – linjaa.
    Vanhemmat tykkää vääntää ja kääntää vähän pidempään naatiskellen.
    Siinä se olennainen ero huskilla ja tilhilläkin ja niiden sahailijoissa.
    Vanha vakaa saksmanni on tehnyt varmasti soivan ja vääntävän kestotuotteen ja hurri tietysti kaupallisen ylikierroksia itkevän ja nopsaan laukeavan myyntitykin.

    phsv

    Meillä savotalla 346 ja 550,kulututus lähes sama,niinkuin sahaustyylikin,joten ei se 550 pienikulutteisempi ole vaikka mainostetaankin.
    Missä lie vika,koska oma 550xpg pelaa todella hienosti.
    Enpä usko että tilheen enää menen.

    Mikko

    Itse kun olin sahakaupoilla niin stiilin 261 oli vahva vaihtoehto 550:lle,
    mutta kun se stiili ei vain istunut omaan käteen.. Esimerkiksi 241 sopi paljon paremmin omaan käteen kun tuo 261.
    Huskun 550 on sitten asia erikseen tuossa käsiteltävyydessä.

    jees h-valta

    Jonsederin 2252:n on aika käteenkäyvän näköinen.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 110)