Keskustelut Tekniikka Husqvarna 555fxt vika

Esillä 8 vastausta, 101 - 108 (kaikkiaan 108)
  • Husqvarna 555fxt vika

    Saha sammuu pätskähtäen sahatessa ojanpenkkoja tai rinteessä,terän noustessa moottorin yläpuolelle.sahaa ei saa käyntiin muutamaan minuuttiin.sahaan on paikallinen husqvarnan merkkihuoltaja vaihtanut:kaasuttimen,sytytysyksikön,johtosarjan.huoltaja ei löydä sahasta vikaa.polttoaineena tuore 98e+2-2.5% täyssynteettinen 2t öljy.onko kellään kokemusta asiasta?

  • Jätkä

    Joskus noita ”voideltiin” raakalla pakkasnesteellä, eikä tarvinnut käyttää muuten kuin kerran syksyllä.

    Metsuri motokuski

    Todennäköisesti juuri noin kun jätkä kirjoitti. Jossain vaiheessa kaasua painanut kaasuläppä jäänyt auki ja jäätynyt . Auttaisko jos vaikka WD:tä suihkuttaisi päivän päätteeksi kaasuttimen päälle ?

    Joskus kun nuorempana ajettiin enduroa talvella ja lumipöly pääsi kaasuttimen ilmanputsarin kautta niin välillä kaasu jäi täysille kun tapahtui jäätyminen. Silloin sinolilla korjattiin ongelmaa ja peiteltiin kaasutinta niin ettei lumi pääsisi sinne.

    Ola_Pallonivel

    Kannattaa myös suhauttaa sitä paineilmaa ennen voitelua. Lähtee vesi pois vaijerista.

    Jätkä

    Sinoli on hyvää sulattamaan ja sehän käy polttoaineestakin.

     

    Pavekka

    Pakkasnestettä olen viimeaikoina käyttänyt lumilingossa kun menee jumiin. Tuntuu sulattavan kohmeet pakkasellakin. Aseöljy vaijereihin taitaa parasta olla kun huollossa laittaa. Raivurin vaijerit ei varmaan ole kovin herkkiä ruostumaan mutta lingoissa ja leikkureissa ne on parasta silloin vaihtaa. Ei niitä enää oikein voitelemalla saa toimimaan kuin hetkeksi.

    pihkatappi pihkatappi

    Se on kaasuttimen päässä hiukan kankea aamusta.  Käynnistyksen jälkeen ei kaasutuksia, kone käymään ilmanotto puoli ylös päin pariksi minuutiksi. Jos ei ala kaasu lirputtelemalla toimia, ilman puhdistin pois ja lukkosulaa tms vaijeri kohti, voi myös meisselillä antaa vaijeri lle vauhtia.

    arto arto

    Sitä kuitenkin ihmettelen että kaasu-ja turvaliipaisin kahvassa liikkuivat normaalisti,mutta saha ulvoi täysillä kierroksilla.Miksi kaasuläppä oli yön aikana auennut ja jumissa      Ryyppy päällä hän se käynnistetään se vetää kaasuvivut aika isosti auki. Näissähän on muovilla päällystetty vaijeri. Itseltä jääty syksyllä vaijeri vesikelijen jälkeen niin pahasti että särki sen päällysmuovin eli se katkesi. Oli varalle 85 e uusi vaijeri kahvasysteemi. Heitin sen paikalleen ja työt jatkui .

    pihkatappi pihkatappi

    Mulla meni yksi vaijeri vastaavasti sieltä moottorin päästä, eli kumihaitari rikki. Jos Stihlin vertaa, 555 Husqvarna toimii talvella.

    Kaasutin pitäisi puhdistaa välillä, kun on monenlaista töhnää ja vähän siinä kosteutta jäätänyt, niin ei akseli käänny niin herkästi. Mutta kun tuo lämpiää, ongelmaa ei ole loppupäivän.

    Kahva on 555 Huskussa niin tiivis, että sinne veden joutumisesta ei ole kokemusta, vrt Stihl. Stihlin kanssa sai kahvaa ja vaijeri sulatella usein.

Esillä 8 vastausta, 101 - 108 (kaikkiaan 108)