Keskustelut Luonto Ilastoahdistus

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 201)
  • Ilastoahdistus

    Nyt tämä ”pöyristyttävä” maapallon pelastuskampanja alkaa tuottaa tulosta! Ihmiset Suomessa – varsinkin lapset ja nuoret kokevat vaikeaa ilmastoahdistusta, koska joka tuutista todistetaan, että Maapallon ilmasto lämpenee niin paljon, että eläminen täällä käy muutamassa vuosikymmenessä mahdottomaksi!

    Sattumalta TV oli auki, kun Suomi Areenassa hehkuteltiin ilmaston lämpenemistä ja kuinka se on Suomelle kohtalon paikka, jos me kaikki emme osallistu kampanjaan! Tämä kaikki touhu täytyy tehdä vaikka jokainen omalla järjellään tietää, ettei meidän 5.5 miljoonainen kansa voi pelastaa Maapallon 7 miljardin asukkaita – jotka lisääntyvät vuodessa 10 kertaa Suomen väkiluvun!

    Varsinkin ministeri Ohisalon puheenvuoro todisti, että hänellä on jalat tukevasti täysin ilmassa. eikä  satumaisesta puheesta päätellen ole minkäänlaista kokemusta / tietämystä meidän työtä tekevien ja veroja maksavien arjesta!

    Ilmaston lämpeneminen johtuu maailman ihmisten räjähdysmäisestä kasvusta ja ilman tämän kasvun kuriin ottamisesta kaikki muut puuhat ovat näpertelyä sen suuren katastrofin tulon estämiseksi! Tehokkain keino ilmaston kannalta on ehkäistä Maapallon väen lisääntyminen. Tässähän Suomi on myös ”kunnianhimoisesti” etunenässä! Tosin Suomen kannalta viisain teko on pitää koko maa asuttuna  eikä keskittää suuriin taajamiin, mihin ruokakin on tuotava muualta.

  • Tolopainen

    Suomessa ei ole juuri mitään tehtävissä päästöjen olennaiseksi vähentämiseksi. Sähköautoja ei ole varaa hankkia, eikä loppuja öljylämmityksiä muuttaa kalliolämmölle. Biodieselin hinnan alennus ei auta mitään, koska kaikki tuotantokapasiteetti menee jo myyntiin. Biodieselillä ei kuitenkaan nykyistä dieselin käyttömäärää voida koskaan korvata, tuotanto riittää Suomessa viikon, jos käytetään pelkästään sitä.

    Visakallo Visakallo

    Jos Suomessa oikeasti haluttaisiin päästövähennyksiä, se pitäisi tehdä kaupunkielämän kustannuksella, mutta siihen ei poliitikoilla ole halua eikä oikein mahdollisuuksiakaan, koska siinä nykyisen politiikan rahoittajatkin häviäisivät. Kukaan ei tohdi puolella sanallakaan arvostella, että keskustojen kadut pidetään suuren energiamäärän turvin sulana kovimmillakin pakkasilla, ja valtavissa kauppa- ja liikuntakeskuksissa voi hengailla t-paitasillaan silloinkin, kun ulkona on 50 astetta kylmempää. Vastaavasti toisinpäin ilmastointilaitteiden valtava arsenaali puskee viilennystä heti, jos vähänkin ilma on lämpimämpää. Aurauslumetkin pitää jo sulattaa valtavalla energiamäärällä vedeksi, kun kaupunkisuunnittelu ei huomioi vuodenaikaa nimeltä talvi. Jos lumia ei sulateta, ne pitää ajaa kuorma kerrallaan jopa kymmenien kilometrien päähän kipattavaksi. Vastaavasti, kun Vantaalla pitää järjestää hiihtokisat, lumet joudutaan tuodaan sinne jopa Lapista asti. Hiihtämään pitää tietysti päästä myös kesähelteellä. Seuraavaksi varmasti myös pilkkimäänkin.

    pihkatappi pihkatappi

    Metsien uusi suojelu tulisi lailla kieltää. Kaikki vanhat metsät tarkistetaan, laitetaanko nurin ja uutta kasvavaa tilalle, vai onko jotain erityisiä luontoarvoja. Huonosti kasvavat puut upotetaan joko suohon, tai myydään tuotantoon joka ei laske hiiltä vuosikymmeniin taivaalle. Ilmaston nimissä nyt suojellaan metsiä pystyyn, vaikka tiedetään että se on kuin kusisi housuun pakkasella. Nykyinen puusto pois ja hiili varastoon ja jalostettu puupelto sitomaan hiiltä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Pihkatapin kanssa koko lailla samaa mieltä. Osa metsistä on selkeää suojelualuetta, ja osa talousmetsää jossa toimitaan metsälain mukaan. Lisävaatimuksia voi tulla sertifioinnista mutta ei järjestelmästä johon myyjä eli mo ei ole sitoutunut. HCV vaikuttaisi olevan harmaata aluetta jossa ei tiedetä sääntöjä joiden mukaan toimitaan.

    Timppa

    Ei ilmastoahdistus näytä ainakaan Eduskuntaa rasittavan.  Iltasanomat kertoi äskettäin, että puhemies Matti Vanhanen on rakennuttanut uuden 250 m2:n omakotitalon.  Siis kaikki muutkin reippaasti edustajiemme näyttämällä tiellä.  Jos ei ole varaa rakennuttaa uutta omakotitaloa, niin pitää ostaa ainakin runsaasti polttoainetta kuluttava auto.

    rööri roope

    Kyllä ahistaa suolla tulos 9 kiloo lakkoja ja tunkkasta ilmaa höystettynä paarmoilla itikoilla kärpäsillä punkeilla hirvillä susilla karhuilla kolmosen sisäpiirin piiperöt saa tunkkaista ahistusta perseensä lähteistä ja perskärpäsistä👹

    Visakallo Visakallo

    Näin se realismi tulee eteen pala kerrallaan:

    Liikenneministeri Sanna Marin sanoo Helsingin Sanomille, että Tampereen ja Turun tunnin junayhteyksiin on suhtauduttu aivan liian optimistisesti. Nopeiden junayhteyksien rakentaminen lähivuosina ei ole realismia. Kyse on rahasta, Marin ilmaisee.

    Tolopainen

    Onhan nuo aika höpöpuheita, kun valtio saa lainaa negatiivisella korolla eli lainaraha on halvempaa kuin veroilla kerättävä. Eipä uskoisi, että noin typeriä poliitikkoja valitaan ministeriksi. Sehän on aivan sama paljonko on velkaa siinä vaiheessa, kun maapallo tuhoutuu ja sehän on jo näköpiirissä. Mitään ratkaisuja tuhontien katkaisuun ei ole, väestöräjähdys ja päästöjen kasvu, ei niitä mikään pysäytä. Rahajärjestelmäkin on nykyisin korttitalo, euro on pelkkää paperia, ei eurovelalla ole mitään merkitystä pitkällä tähtäimella, jos Saksa tekee brexitit, euro kaatuu.

    Uusiin hävittäjiin kuitenkin löytyy rahaa kymmenen miljardia, niin miltä ne meitä suojaavat. Ilman Naton suojaa venäläiset voivat vallata Suomen muutamassa päivässä.

    Jätkä

    ”Tunnin rata”?

    Uusia – parempikuntoisia rautateitä toki tarvitaan, mutta millaisilla vaihtoehdoilla pitäisi edetä.

    Minusta voisi jo nykyaikana harkita sellaistakin vaihtoehtua, että siirrettäisiin esim merkittävä osa tavaraliikenteestä pois radoilta, joilla alkaa olla ruuhkaa henkilöjunistakin.

    Samalla voitaisiin nopeiden junien radat tehdä niin turvalliseksi, että siellä ei olisi esim tasoristeyksiä, eikä edes kävelytarvetta.

    Nykytekniikalla vanhoillekin radoille pystyisi tekemään junien kohtaamisia varten kauko-ohjattuja väistökohtia, kunhan niissä olisi kauko-ohjattavat vaihteet – paljon on hylättyjä ratapihoja, joissa on tilaa ja sivuraidetta melko pitkälti. Vaihteet pitäisi vain olla sellaiset, että veturistakin voisi niitä ohjailla.

    suokukko

    Mitään ratkaisuja tuhontien katkaisuun ei ole, väestöräjähdys ja päästöjen kasvu, ei niitä mikään pysäytä. Rahajärjestelmäkin on nykyisin korttitalo, euro on pelkkää paperia, ei eurovelalla ole mitään merkitystä pitkällä tähtäimella, jos Saksa tekee brexitit, euro kaatuu.

    Noh noh, maailmanlopun maalailijoita löytyy aina 😉 Ei ehkä ihan näin radikaaleja muutoksia kannata odotella. Ihmiset tuppaavat yliarvioimaan lähitulevaisuuden muutokset.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 201)