Keskustelut Luonto Ilmastonmuutos

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 589)
  • Jätkä

    Kyllä se olet sinä, jonka pitäisi joskus myöntää olleesi väärässä ennenkuin on kulunut vähintään kolme kuukautta. Sitkeimmät harhaluulot sinulla, Jeessi ovayt jo kestäneet kolme vuotta, etkä myönnä olleesi väärässä, vaikka käytännössä ole aina ja joka asiassa väärässä.

    Minä olen joutunut ojentamaan tosi kovakalloisia tyyppejä vuosikymmenet, mutta täältä on löytynyt vielä kovapäisempiä uskomaton määrä.

    Ei Remie kovapäisin ole, kyllä se on Harjavaltalainen puupää, jolla ei ole juurikaan ollut varaa myöntää erehtyneensä. 1:n kerran Jeessi myönsi erehtyneensä: Lievennyksenä hyväksytään se, että koko Harjavallan korkea-arvoinen rangasalan ammattilaisten joukkokin oli (Jeesin mukaan) – täysin vitelikossa renkaiden profiilijutussa.

    Remie

    Ilmasto on teema niin . Outoa on että noin isot hankkeet kuten energian käyttö aiheuttaa maailmanlaajuista salailua. Mikä sitten onkaan todellisuus , aika näyttää. Tässä taas totuuden siemen kylvetty .

    Diplomi-insinööri Antti Rauhalan laskelmien mukaan sähköauton moottori tarjoaa alle puolet voimalasta lähteneestä tehosta.

    Latauslaitteeseen päätyy keskimäärin vain 94 prosenttia voimalassa tuotetusta sähköstä, minkä jälkeen lisää hukkaa aiheuttavat akun lataaminen ja purku sekä sähkömoottorin ja sen ohjauselektroniikan hyötysuhde.

    Keskiverto sähköauto kuluttaa varovaisessa ajossa vajaat 14 kilowattia sadan kilometrin matkalla. Hävikin vuoksi se vastaa voimalassa kuitenkin 29 kilowattia.

    Rauhala arvioikin T&T:lle, että sähköautot sopivat parhaiten maihin, joissa sähköntuotannon hiilidioksidipäästöt ovat pieniä ja kerrallaan ajetaan melko lyhyt matka.

    jees h-valta

    Nauti ny jätkä koko rahalla kertaonnistumisestasi. Onhan se hienoa että muutaman vuoden oksennuksesta on edes yksi sattuma löytynyt. Onne sinulle siitä. minulta, tuskin maailmassa kukaan muu sinua on koskaan onnistumisesta onnitellutkaan.

    Apli

    Ilmastonmuutos sataa vielä suomalaisen metsänomistajan pussiin rahaa, ja perussuomalaisen puolueen kannatuksen yli 30%, on siinä muilla puolueilla ihmettelemistä. Hybridin tai biokaasuauton olen ajatellu seuraavaksi autoksi, sähköautoa en edes ajattele.

    Tolopainen

    Heh naurattaa ajatuskin noista perusjunteista, kun elävät aivan eri todellisuudessa, missä esim. suomalaiset yritykset ja talouselämä. Kärryilta pudonnutta peruspäivärahaporukkaa on eduskuntaryhmäkin.

    aSuomalaiset yritykset  elävät kansainvälisessä ilmapiirissä, jossa työntekijöitä on tiimeissä jo eri puolilta. Meillä on EU alueella vapaa työvoiman liikkuvuus, monissa yrityksisssä Suomessa puhutaan päivittäin jo englantia enemmän kuin suomea. Ei näin pienen talousalueen varassa yritykset voi toimia. Maahan muuttajia tarvitaan vuosittain jo kymmeniä tuhansia hoitamaan peruspalveluja ja perussuomalaisia.

    Tuo Britannian brexit on surullinen näytelmä, jossa vanha valtakoneisto yrittää toimia nykypäivän ympäristössä, sehän näyttää naurettavalta, koska se on sitä. Päättäjät tietävät että brexit kansanäänestystuloksen toteuttaminen on täysin järjetöntä ja siksi sitä ei koskaan edes toteuteta. Kansanäänestys oli neuvoa-antava, se ei ollut sitova, tuloksen voisi heittää roskakoriin jo nyt.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    http://www.metla.fi/julkaisut/workingpapers/2012/mwp240.htm

    Kts. sivu 49, kuva 2.1.17.

    Siinä vaihtoehdot. Jos Golf-virta hylkää meitit, silloin toteutuu vaihtoehto C tai vielä huonompi.

    FB:ssä on ryhmä nimeltään Suomen ilmasto 2040, josta näitä pohdintoja löytyy enemmänkin, muun muassa äskettäinen keskusteluohjelma Alfa-TV:ssä.

    https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=36932759&fbclid=IwAR33kXZ_XisQerEGdCirqyU2Xx_wLG_DUIH08oZWCap_prJpO6rd6BXc9mM

    AlfaStudio – Ilmastonmuutos ja ilmastokritiikki

    Perinteisempää juttua Matti Vanhasen studiosta, vieraana johtaja Johanna Buchert Lukesta:

    https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=36882393&fbclid=IwAR2hOcDXNk3KBGOmHFx0HYk6hyp3uGja1qOcsK25pRKKFgVslfXU3Qqywlw

    Vanhanen – jakso 3

    Jätkä

    Jeessi: ”Nauti ny jätkä koko rahalla kertaonnistumisestasi. Onhan se hienoa että muutaman vuoden oksennuksesta on edes yksi sattuma löytynyt. Onne sinulle siitä. minulta, tuskin maailmassa kukaan muu sinua on koskaan onnistumisesta onnitellutkaan.”

    Sinä ole MYÖNTÄNYT olleesi väärässä yhden kerran. Väärässä olet ollut käytännössä joka kerta, tunnustus vain on sinulle niin kova paikka, että olen joskus sanonut sen tulemisen kestävä alkaen kolmen vuoden viiveellä.

    Nyt oli aika nopea synnintunnustus, kun Jeessi myönsi Letukan olleenkin aivan huti-iskun Savuttaa niin, että koneremppa on edessä, ellei löydä vielä tyhmempää jenkkirassin palvojaa. Diesel-autonkin Jeessi jo ostaisi, jos ei olisi niin häpeämättömästi käynyt rynnäkköön Dieseliä vastaan.Kuusikkoa hän on alkanut suosia, kun haapa ei olekaan tulevaisuuden puu. JNE.

    Maailma muuttuu, mutta Jeessin on muututtava paljon enemmän.

    pihkatappi pihkatappi

    Daimler on yhtiönä päättänyt lopettaa uuden polttomoottori tekniikan kehittämisen ja panostaa tuotekehityksessä vain sähkömoottori tekniikkaan (mersu ja mitsu trukkeja ja autoja) . Euroopassa sähköautoilu kasvaa ja Usassa ja Kiinassa sakkaa. Vuoden takaiseen verrattuna sähköautojen myynti on laskenut prosenttuaalisesti enempi kuin autojen myynti ylipäätään, vaikka eurooppalaiset ovatkin menettänet harkintakykynsä ja ovat tässäkin asiassa pelastamassa maailmaa unohtamalla koko kuvan.

    Remie

    Tunnetusti lyhytnäköistä hakuammuntaa EU:n alueella. Päätöksiä tehtaillaan vain siksi että näyttää hyvältä ja tehdyltä ( Berner) Seuraajat ovat lirissä korjatakseen virheet. Sähkö on yksi hyvä esimerkki . Samaan aikaan hehkutetaan sähköautoilusta ja hiilen sidonnasta. Sähöauton energiasta saadaan hädin tuskin puoltakaan hyödynnettyä mitä voimalasta autoon lähetetään. Hiiltä muodostuu silti koko erästä joka valmistetaan enenrgiaksi autolle. Kyllä jossain on kerrottu tuo hyötysuhde tarkkaan mutta en jaksa muistaa. Kannattaa miettiä kokonaisuutta myös akkujen osalta, veden määrä oli valtava yhtä litiumtonnia kohti mitä aavikolla haihdutetaan että saadaan liemi sammion pohjalle jota aletaan  proseoimaan valmiiksi lithiniumiksi.  Itse olen sähkön puolesta puhuja mutta järki sanoo muuta, ei kannata mennä heikolle jäälle jos epäilee että jää ei kanna. Vety kun kyetään turvallisesti valmistamaan ajoneuvossa niin saastutus pitäisi loppua siihen. Oli voimanlähde sitten ottomottori tai polttokenno, saattaa tupsahtaa jokin uusi mullistava voimanlähde Venäjältä.

    Puuki

    Biokaasu olisi ihan toimiva ja paras Suomessa jo mutta ei kelpaa sähköakkujen ja -autojen  lobbareille. Biodieselkin vähentää päästöjä kymmeniä prosentteja ja s e on enemmän kuin Teslat pystyy ikinä vähentämään.

Esillä 10 vastausta, 381 - 390 (kaikkiaan 589)