Keskustelut Metsänhoito Jatkuva kasvatus käytännössä.

Esillä 3 vastausta, 16,681 - 16,683 (kaikkiaan 16,683)
  • Jatkuva kasvatus käytännössä.

Sain seurata vierestä erästä jatkuvan kasvatuksen ” koealaa”

Eräs sijoittajayhtiö reilu 10 v sitten arveli säästävänsä uudistuskuluissa ja hakkuutti aika suuren kuvion tähän malliin.

En ollut ainoa, joka tätä kävi ihmettelemässä, huonolaatuisia kuusen kärähköitä ja koivuja ehken 600 runkoa / ha.lla.

Oli ihan mielenkiintoista seurata metsän kehitystä, tai oikeammin kehittämättömyyttä.

En tiedä sanoa, kuka tämän pöljyyden lopulta huomasi ja tänä talvena oli tämä metsä käyty pistämässä aukoksi.

Siinä meni toistakymmentä vuotta lähes hukkaan, tuskin kasvua oli tuolla kuviolla kiintoakaan ha.lla.

Lieneekö ryhmäläisillä omakohtaista kokemusta tai näkemystä tästä kasvatus mallista ?

• A.Jalkanen A.Jalkanen

Minä olen pyytänyt nätisti ja Pylkkerö rumasti, mutta jaksollisen menetelmän mollaaminen sen omassa ketjussa ei vain lopu. Kun Perko ja Jovain väitteenne toistuvat, me muut joudumme toistamaan vastaväitteet aina uudelleen. Tämä on tarpeetonta. Touhu alkaa tuntua jo trollaamiselta, jonka tarkoituksena on palstatilan vieminen asialliselta keskustelulta.

Perko

Minulla ei ole kumppaneita kirjoittamassa  sillä te turhaa trollaate. Kirjoitan  matematiikan ja puunkasvun luvuilla muutettuna  tuloksi :  tekee 78 € /m 3 / ha vuodessa  yli 600 €.   Avustuksia ei ole tarvinnut!     Mitä  tässä on  pilalla A J n mielestä?  Miulle  ei  ihan selvinnyt mikä on mollausta,  kerron eurotuottavuuksisata  onko se mollausta?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mollaus on siellä rivien välissä, niin ovelasti että ei pääse asiattomia viestejä ilmoittamaan, mutta ajatus tulee selväksi.

Esillä 3 vastausta, 16,681 - 16,683 (kaikkiaan 16,683)