Keskustelut Puukauppa KaiCell

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 80)
  • Rane2

    Ihan hyvä.Jos tämä 10 miljoonaa hankkeen jatkokehittelyyn saadaan kokoon niin se kertoo että on realistiset mahdollisuudet tuon 880 miljoonan kokoonkeräämiseen.Kuopio kyllä yksistään täyttäisi Kainuunkin tyhjiötä.

    pikkutukki

    Nähemyksiä ja vetoja mitkä tehtaat toteutuu ?

    Aimo Jortikka

    Olisko kiinalaisten tehtaat  vahvimmilla. Rahaa riittää maailman valloitukseen valtion tuella. Heillähän on tavoite saada raaka-aineiden tuotanto omiin käsiin oli se sitten missäpäin maailmaa tahansa

    Apli

    Kuopio kaicel kemijärvi Kemi. Jos näistä yksi toteutuu niin hyvä..

    Puuki

    Liki puolet vuosikasvusta jää hakkuusäästöiksi Kainuussa ja Paltamon tehdas lisäisi kuitupuun tarvetta 2 milj.m³/a . Lyhyt kuljetusmatka toisi lisähyötyjä, joita esim. Kuopion tehdashankkeen toteutuminen ei vielä toisi. Kuopiostahan on varsinkin pohjoisempiin Kainuun metsiin jo pitkä matka.

     

     

    Ei kiirettä.

    Sata euroa kemijärven puolesta.Jonku vaan pitäs ottaa panokset vastaan ja määritellä kerroin millä kukin hanke menee.Löytyiskö vetäjää?.

    Korpituvan Taneli

    Kuopiohan ilmeisesti on pisimmällä näistä. Kemijärvellä taas lienee laajimmat puureservit puolellaan.

    Tuo Kainuun hanke lyhyine kuljetusmatkoineen lienee teoriassa ihan hyväkin, mutta onko se sitä käytännössä? Epäilempä että näissä tehdasasioissa suuri on kaunista, jos missään. Tarkoitan sitä että koneitten yms hinta ei tipu suinkaan puoleen, vaikka teho tipuisikin puoleen.

    Epäilen kovasti että taloudellisin toteutus tulee jos yksilinjainen laitos mitoitetaan aika lähelle tämän hetkistä, teknisesti mahdollista, maksimitehoa.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Aimo Jortikka

    Kauppalehdessä Kemijärven hankkeen kiinalainen kaveri sanoo että Kiinassa sellun tarve kasvaa 2-3 uuden tehtaan vuosivauhtia. 80% tuodaan ulkomailta. Lienee Kemijärvi aika vahvoilla. Päätös tehdään ensi vuonna.

    pikkutukki

    Kemijärvi tuntuisi ilman muuta varmimmalta , siinä ei oikeastaan ole juuri jossiteltavaa . Paltamo (kaicell) ja Kuopio aika epävarmoja .

    Jätkä

    Ilman muuta logistiikka on kaikkein tärkein asia. Raakapuun kuljetusmatkan ei pitäisi olla liian pitkä, koska sekin maksaa. Sama tietenkin koskee myös sellun kuljetusta kiinaan.

    Olisiko rautatiekuljetus venäjän läpi kannattavampaa kuin laivakuljetus? luulisi, ettei venäjälläkään kovin paljoa varastettaisi sellukuormista, kun eivät paikalliset niin kovin paljoa ymmärrä sen päälle.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 80)