Keskustelut Puukauppa KaiCell

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 68)
  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tolopaisen linjoilla: EU on Suomelle enemmän hyödyksi kuin haitaksi. Jos verrataan Suomen asemaa yksin Venäjän kainalossa ja toisaalta suurvalta EU:n osana, huomataan kokonaiskuvio. Britannia on geopoliittisesti ihan eri asemassa. EU tarjoaa suomalaisille paljon, muun muassa vakaamman rahan arvon, vapaan liikkumisen ja selkänojaa muita suurvaltoja kuten Kiinaa vastaan. Vielä kun saataisiin puolustuskuvio jotenkin järkevästi  järjestettyä. Jos Naton toimintakyky on kiinni siitä, kuka kulloinkin kekkuloi USA:n presidenttinä, niin ei kummoinen vaihtoehto ole sekään.

    Tolopainen

    Vaikea kuvitella että republikaanit tekisivät jotain diilejä venäläisten kanssa olipa pressana millainen mediakeisari tahansa. Trump tuuletti hiukan Nato -liittolaisia ja saa ne panostamaan miljardeja puolustukseen.

    Valuuttamarkkinoilla tummia pilviä, euro on vahvistunut jo 8% tänä vuonna dollaria vastaan. Tuo on jo aika paljon pois metsäyhtiöiden tuloksesta. Trump aiheuttaa tarkoituksella dollarin heikkenemistä.

    Aimo Jortikka

    Kainuun sanomien mukaan tällä päivämäärällä on Kiinassa allekirjoitettu esisopimus Kaicellin biojalostamon rakentamisesta, eli nyt on jo kolme kiinalaisten laitosta vireillä.

    Jätkä

    Suomeen on tulossa joulukuussa kaksi JättiläisPandaa. Ne ja melkoisen hyvät suhteet, mm. Kiinan presidentin vierailu suomessa voivat poikia miljardiluokan bisnekset, joita meillä ei ole varaa kämmätä.

    Visakallo Visakallo

    Tämä Ylen uutinen on mielenkiintoinen:
    Kouvola aikoo rakentaa valtavan ja Suomessa ainutlaatuisen rautatie- ja maantieterminaalin.
    Sinne voisi ajaa jopa 1,1 kilometriä pitkän tavarajunan. Terminaalissa junasta voisi lastata kontit suoraan rekka-autoihin tai rekoista junan kyytiin .Terminaali tulee kaupungin keskustan itäpuolelle. Siellä sijaitsee noin 119 hehtaarin alue, jonka eteläosassa kulkee Kouvola-Vainikkala-päärata.

    Tolopainen

    Yleensä kontteja kuljetetaan rekoilla ja laivoilla. Tämä on jokin uusi visio. Suurimmat konttilaivat eivät edes pääse Suomen satamiin, vaan ne puretaan ja lastataan Rottiksessa.

    harrastelija harrastelija

    Puusta on moneksi! Tuo kolmas esisopimus biojalostamon osalta Kiinalaisen tektiilialan jättiyrityksen kanssa on sikäli erilainen, että se perustuu viskoositeollisuuden tarpeisiin. Suomessa on kehitetty menetelmä. jolla havupuiden pitkää puukuitua voidaan jalostaa korvaamaan tekokuituisia tuotteita.

    Suomen kemian tutkimus- ja kehitystyö saa taas sulkia hattuunsa. Vast’ikään uutisoitiin, kuinka Kuopiossa on kehitetty uusi liuotusmenetelmä, jolla harvinainen metalli Rautalammilla voidaan ottaa talteen.

    Rane2

    Sattumalta kuulin että Pölkky on yrittänyt saada jotain tavaraa maailmalle konttikuljetuksina mutta VR:llä ei ole oikein intoa tai kalustoa ollut.Pelkät niput kun kolhiutuu herkästi.Asiasta en muuta ymmärrä kuin että konteilla se maailmankauppa pyörii.VR:kin on kuulemma virkistynyt kun tavaraliikenteeseen tuli kilpailua.

    Tolopainen

    Suomessa tavaraliikenne hoidetaan pääasiassa kumipyörillä. VR on ollut liian kankea organisaatio ja junanjäljet menee kovin harvoille paikkakunnille. Konttien mitatkin on suunniteltu laivoille ja rekoille.

    Apli

    Jännä että uutisoitiin ensimmäisenä Kaicellin hankkeesta Kiinan matkan jälkeen, hyvä niin mutta itse odotin ehkä enemmän Kemijärven hankkeen varmistumisesta sillä sen suomalaiset johtohenkilöt oli mukana myös reissulla..

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 68)