Keskustelut Metsänomistus Kannattako sijoittaa?

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 1,651)
  • Kannattako sijoittaa?

Merkitty: 

Arvoisat metsänomistajat

Mitä mieltä olette metsäyhtiöiden osakeista, ovat tippuneet vuoden aikana 25-35 prosenttia, joko ollaan pohjalla?

Onko parempia ehdotuksia metsärahojen sijoittamiselle.

• Apli

Itsellä 100% osakkeissa, ja osingot sijoitetaan pääosin takaisin osakkeisiin, Postia seuraan kun listautuu mutta tuskimpa siihen sijoitan, koska vältän ns suomiosakkeita syynä venäjän raja, ja aneeminen vaihto, sekä suomen talouden tila.

Nostokoukku

Olet ollut onnekas Motokuski. Mutta jonkun on täytynyt myös hävitä. Minä tiedän mistä saa vielä paremman tuottoprosentin. Katiskan aineet maksaa n.50 €. Katiska kestää aktiivista pyyntiä kaksi vuotta, 25 € vuosi. Olen tänä kesänä saanut katiskalla osinkoa reilusti moninkertaisen määrän sijoitukseen verrattuna, hauki- ja ahvenfilettä kilotolkulla. Haukifile 24 € kilo, ahvenfile 37 € kilo. Pienet sintit olen päästänyt takaisin kasvamaan korkoa korolle.

Apli

Vanha sanonta pitää paikkansa ja että hyvä on hajauttaa osakesalkkua edes jonkin verran, katiska ja verkko on hyviä sijoituksia samoin välillä käydä esim ulkona syömässä rouvan kanssa tai kavereiden.

jupesa

Erään sijoitusinstrumentin arvo on noussut ollen n. 2 vuotta sitten 15 k€ , nyt 110 k €. Hyvä arvonnousu , jos siihen on sijoittanut oikeaan aikaan.

Metsuri motokuski

Nostokoukku olet ollut onnekas katiska sijoituksella. Muistaakseni weke katiskan valmistaja teki konkurssin.  Kyllä sitä nykyäänkin tehdään mutta toisen valmistajan toimesta. Ei se katiskakaan aina tuo hyvää tuottoa.

Tuosta kalaverkot tuotosta olen pitkälti samaa mieltä.  Viime vuonna saimme 72 kuhaa ja kymmenkunta haukea. Tänä vuonna on tullut 32 kuhaa. Jos niiden fileiden arvon laskee niin onhan verkot olleet ihan kohtuullinen sijoitus. Verkkoja on 16 kpl a 90 euroa. Sijoitus monta vuotta kun hyvin niillä kalastaa. Mutta olisiko tullut kuhafileitä ostettua tuota määrää ilman verkkoja. Enpä usko.

Nostokoukku

Eukon, minulla ei ole varaa rouvaan, kanssa syötiin ulkona harva se ilta viime kesänä. Ei ollut tänä kesänä hyttysiä, niin oli hyvä ottaa iltapalaa omalla terassilla. Aivan pian on kavereiden vuoro. Alkaa hirvenmetsästys ja nuotiomakkaraa kuluu taas runsaasti. Eikös tuo täytä ulkona syömisen kriteerit.

pihkatappi pihkatappi

Valtion kalalupiin olen sijoittanut joka vuosi. Viimeinen ateria ulkona rouvan kanssa liityikin tuohon, kun paistoin tyttären keräämät herkkutatit tervastulilla Naruskan varressa. Ohikulku matkalla oltiin ja nukuttiin jokivarressa laavussa yksi yö. Kalat hyppi virrassa harvakseltaan, mutta oma sijoitus kalalupaan ei tuottanut mitään ja rahat vain meni, verrattavissa konkurssiin, mutta ei häirinnyt yöunia.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Norjan lohi 6,99€/kg. Kalastaminen ei kannata.

MJO

Erään sijoitusinstrumentin arvo on noussut ollen n. 2 vuotta sitten 15 k€ , nyt 110 k €. Hyvä arvonnousu , jos siihen on sijoittanut oikeaan aikaan.

Varmaan tarkoitat Bitcoinia. On ollut loistava sijoitus koko olemassa olo ajan.

Nostokoukku

Norjan kassilohi on syömäkelvotonta. Niin maultaan kuin asenteellisesti. Ei kelpaa kuin karhun houkutteluun ekoturistien kuvauskojuille. Mitähän ekologista on muuten norjalaisella kassilohella kainuulaisella suolla?

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 1,651)