Keskustelut Metsänomistus Kannattako sijoittaa?

Esillä 10 vastausta, 1,641 - 1,650 (kaikkiaan 1,651)
  • Kannattako sijoittaa?

Merkitty: 

Arvoisat metsänomistajat

Mitä mieltä olette metsäyhtiöiden osakeista, ovat tippuneet vuoden aikana 25-35 prosenttia, joko ollaan pohjalla?

Onko parempia ehdotuksia metsärahojen sijoittamiselle.

• Rukopiikki

Kalan villeerointi oo nokan pyyhkäsyä kummempi homma.

narisija

Kalan villeerointi oo nokan pyyhkäsyä kummempi homma.

Ei niin, eikä aiheuta lisäkustannuksia, suolasta tosin pieni kustannus koituu.

MJO

Yleensä työ jonka osaa tehdä ei ole nokan pyyhkäistä kummempaa.

Tolopainen Tolopainen

Hampaatkin voi poistaa ja paikata itse turha maksaa lampunvalosta tuhansia.

Puu Hastelija

Laitoimme toukokuun puolivälissä parikymmentä kiloa perunoita kasvamaan. Nyt elokuun lopulla nostimme perunoita ja niitä tuli varmaan 200-300kg.

Kyseessä ei ollut sijoitus, vaan perunan kasvatus.

Aivan vastaavasti,  kun laitan verkot järveen,  niin kyseessä on kalastus,  ei sijoitus.

Jostain syystä nostis kuvittelee esim. kalastuksen olevan sijoitustoimintaa ja väittää sitä vieläpä riskittömäksi. Tämän jälkeen hän alkaa halkoa kuusen näreitä katiska aineiksi, kun nostetaan otsikot ”kalastaja hukkui” esiin.

Katiskan tarpeet muuten saa parilla kympillä – ei viidellä kympillä, kuten kitupiikkimäisesti kaikkeen kuluttamiseen suhtautuva nostis väitti. Eihän katiskaan tarvi uusia kuin verkko, runko kyllä kestää. Ja jos rungon haluaa uusia,  niin betonivalimolta käy hakemassa lankaa,  sitä on helppo muokata.

Ja Tolopaiselle voin mainita,  että betonisalkusta löytyy Holcim. Hommasin sitä siinä vaiheessa,  kun aloin miettimään,  että melkoiset tarpeet kaikelle rakentamiselle – mutta etenkin betonille tuosta Venäjän sekoilusta tulee. Reilusti tuplannut. Tätähän kysymykselläsi kai tarkoitit?

Rukopiikki

Jos ostaa metsämaata niin kyseessä ei  ole sijoitus vaan metsänkasvatus? Jos lannoittaa metsää niin onko se sijoitus, entäs perunamaan lannoitus? Ei nämä asiat niin itsestäänselviä ole kun filosooffisesti pohtii. Peruna ja kala on rahanarvoosta syötävää joilla on ihan oikeat markkinatkin.

Jos hyvästä paksusta verkosta katista, niin siinä on runko samassa ei tarvi erillistä ja kestää kymmeniä vuosia.

Tolopainen Tolopainen

Täytyy tuo perunan viljely ja katiskoitten värkkäys jättää alan harrastelijoille. Kumpikaan ei tuota yhtään mitään. Sintit ei kiinnosta eikä rupiset perunat. Kaupasta voi valita parhaat kananmunan kokoiset.

Visakallo Visakallo

Metsäojat, metsätiet, lannoitus, sekä metsien uudistamiset jälkihoitoineen ovat olleet minulle verrattain hyviä pitkäaikaissijoituksia. Erityisesti aivan viime vuosina niitä on päässyt tulouttamaan tavallista enemmän.

Metsuri motokuski

Etkös sinä antanut metsäsi perillisille ?

Visakallo Visakallo

Muuta omaisuutta olen siirtänyt perillisille, mutta metsiä olen tulouttanut.

Esillä 10 vastausta, 1,641 - 1,650 (kaikkiaan 1,651)