Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

  • Tämä aihe sisältää 108 vastausta, 18 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta, sitten AvatarTimppa toimesta.
Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • jees h-valta

    Fiat onkin nykyään huomattavasti mainettaan parempi auto. Pakettiautoissa suorastaan ylivoimainen.

    Jätkä

    ”Fiat onkin nykyään huomattavasti mainettaan parempi auto. Pakettiautoissa suorastaan ylivoimainen.”

     

    Missä suhteessa ”ylivoimainen”?

    jees h-valta

    Ajettavuus, tavaratilan koko, mahdut mm. seisomaan tavaratilassa, auton kestävyys työkäytössä jne, jne. Tosin ranskalaisversiot ovat tasan yhtähyviä koska ovat samoja autoja, eli Peugeot ja Citroen.

    Jätkä

    Transit, Mersu, Volkkarin LT. On pitkää, pätkää, korkeaa. matalaa erilaista konetta jne.

    jees h-valta

    Fiat lähteekin perusversiona juuri tuosta mitä kerroin. Ei hintavina lisäversioina. Hinta tietysti unohtuikin aiemmasta listasta. Siinä jo nuo jätkän mainitsemat alkaakin krapista matkan varrelle.

    Visakallo Visakallo

    Hyundai ja Mazda ottivat tuoreen Auto Bild 2016 -laaturaportin voiton tasapistein tiukassa vertailussa. Mini petrasi huimasti ja nappasi pronssia Kian ja Toyotan nenän edestä. Hyundain ja Mazdan tasainen suoritus eri arvostelukohteissa varmisti voiton.

    Mazdalle voitto oli jo viides ja Hyundaille kolmas. Toyota on voittanut raportin vertailussa seitsemän kertaa, Kia kerran. Muille merkeille ei ole ykköstiloja herunut. Laaturaportti julkaistiin nyt 14. kerran.

    1. Forsa-markkinatutkimusyrityksen selvitys 8 575 autonkäyttäjän kokemuksista: ”Kuinka tyytyväinen olette automerkkinne laatuun?”
    2. Takaisinkutsujen eli korjauskutsujen määrä, vikojen vakavuus sekä tiedotuksen ja korjaamopalvelun laatu. ”Jatkotakuu” ja palvelun joustavuus isojen vikojen korjauksessa.
    3. Saksalaisen TÜV-katsastusraportin tulokset (8,8 miljoonaa määräaikaiskatsastusta). Katsastusraportti paljastaa muun muassa jarrujen, pyöräntuennan, valojen sekä pakokaasujen puhdistuslaitteistojen viat.
    4. Auto Bild -lehden 100 000 kilometrin kestotestin tulokset.
    5. Lukijapalaute (”vikalaatikko”) yli 8 500 palautetta.
    6. Auto Bild -korjaamotestien tulokset.
    7. Takuuaika ja takuuehdot. Millainen suoja asiakkaalla on isojen vikojen ilmaantuessa?
    Visakallo Visakallo

    Eipä saksalaista Auto Bild -lehteä ainakaan kotiinpäin vedosta voi syyttää.

    Puuki

    Samaisen laaturaportin mukaan autojen laatukyselyn mukaan  järjestys oli seuraava :   1. Volvo, 2. Audi ja BMW, 4. MB, 5.Mini ja Toyota,7. Mazda, 8. Kia …14. Hyundai.

    Paremmanluokan autojen sijoitusta kokonaisarviossa tiputti aasialaismerkkejä lyhyemmät takuuajat.

    Virhevastuu on voimassa vaikka takuuaika olisi päättynyt, mutta pitkä takuuaika voi olla silti parempi auton omistajan kannalta. Toisaalta takuukaan ei aina kata kaikkea mitä sen olettaisi takaavan. Luin vasta erään aasialaismerkin omistajan kertomuksen omasta kokemuksestaan, kun jo 15 tkm/2 v. ajon jälkeen autosta oli mennyt kytkin, niin sitä ei takuu ollutkaan korvannut.

    Jätkä

    Virhevastuu parin vuoden takuuajan jälkeen ei normaalisti ylety esim seitsemään vuoteen asti, ja esim Volkkarin/Audin tapauksessa se vastuu on moottorin ja vaihteiston osalta päättynyt jo lähes silloin, kun auto on ajettu ulos liikkeestä.

    harrastelija harrastelija

    Kyllähän tämän päivän autoilla ajaa, ei sitä voi epäillä. Toinen asia on sitten hyvä ja varma ajonautinto. Aikoinaan tuli testatuksi tuhansia eri autoja, siinä oli lähes kaikki merkit ja mallit. Ennätys oli urakkahommissa 63 autoa samana (pitkänä)päivänä ajoa jonkin matkaa.

    Kaukoidän autoista Toyota, Mazda, Mitsupiski, Suparu  Vitara vanhinpia ja sitten uutena Etelä-Korean tuotteet. Uusimmat ovat tietysti kopioitu vanhemmista, elektroniikkaa on lisätty ja toivottavasti poistettu vanhojen mahdolliset viat. Muistan 1970-luvulla, kun Japanin auton valmistajat tekivät vakoilutyötä Euroopan automarkkinoilla ja kehittivät omaansa.

    Ajoin viime viikolla kovasti suosittua Qasqaita ja emännän kanssa oli ensimmäinen kommentti Volvon jäljeltä: – ei ainakaan tuota! Kysymys on siitä, että kyllähän niillä ajaa, mutta on siinä ajoneutinnossa niin suuri ero, että vaikka muutaman euron laittaa enemmän!

     

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 108)