Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

  • Tämä aihe sisältää 108 vastausta, 18 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta, sitten AvatarTimppa toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • jees h-valta

    Todella näyttää menevän huonosti Mazdat kaupaksi. Laakkonen tarjoaa jo lisävarusteita 3000 euron arvosta kaupan päälle. Siinä oli sellaistakin josta eräs liian innokas on maksamassa maltaita, kiire kun oli nuuhkimaan uuden muovin ”tuoksuja”.

    Visakallo Visakallo

    Mitähän sinä Jesse taas oikein sekoilet, oletko ottanut palautusjuomaa? Juuri tuon paketinhan minä autooni sain, ja se oli hyvänä kaupanteon pontimena.

    jees h-valta

    Pösöä ei tarvitse halpuutusroinalla myydä. Tekee kauppansa muutenkin.

    Visakallo Visakallo

    Tottakai ensiviehätys käytetään hyväksi ja otetaan asiakkailta rahat talteen.  Se on ihan normaalia kaupankäyntiä. Uusia malleja tulee ja menee koko ajan.

    Jätkä

    Ei ”uutuuksia” kai ole koskaan myyty tarjoushinnalla.

    wanhajätkä

    Mulle on ihan sama mistä jesset tykkää ja mihin rahansa panee. Eihän se yhden auton kohdalla paljon heilauta.

    Oma näkemyjseni perustuu parinkymmenen vuoden kokemukseen jolloin oli 10-20 autoa, yhtä vanhoja tai uusia. Eri merkkejä ja tehtaat ympäri maailmaa. Minun uskoni ja totuuteni oli ja on…..kyllä kaukoidästä tulee kokonaistaloudellisimmat….mukavuus onkin sitten jo makuasia….eikä siinäkään jaappani jää toiseksi

    Visakallo Visakallo

    Mazdan myynti on ollut vahvassa kasvusta Euroopassa jo yli neljä vuotta. Mazda CX-3 on entisestään lisännyt tulosta. Portugali oli ykkönen kansallisista markkinoista. Siellä myynti kasvoi neljänneksen aikana 47 % CX-3:n ja Mazda3:n vetämänä. Seuraavalla sijalla oli Italia (kasvua 32 %), missä kysyntä oli tasaista Mazdan koko mallistossa. Mazda saavutti kaksinumeroista kasvua myös Ranskassa (+14 %) ja Puolassa (+11 %) sekä useammilla pienemmillä markkinoilla, kuten Kroatiassa, Suomessa, Unkarissa, Irlannissa ja Sloveniassa. Saksassa ja Espanjassa myynti kasvoi 3 % ja 7 %.

     

     

    jees h-valta

    Tänä päivänä automalli vanhenee todella nopeasti ja jos ei uutta ”täkyä” ole tarjolla osuus myynnistä putoaa nopeasti. Ja pienet katumaasturit tulee jatkossa menettämään markkinaa koska hinta on lähes sama kuin keskikokoluokan paremmin varustelluissa. Ja nyt niitä sitten tulee ja paljon. Joka merkistä lähes ja joillain useampikin versio.

    harrastelija harrastelija

    Nythän välttämättä sanaa ”tarjous” ei niinkään käytetä. Paljon paremmalta kuulostaa korvaan ”kampanja”! Kyllä uusia mallejakin myydään kovasti erilaisilla ”kampanjoilla”.

    Jotkut nostavat edelleen mainoksissa hybridiä. Minusta hybridi on eräänlainen väliaskel siirryttäessä polttomoottorista sähkömoottoreihin. Paras yhditelmä hybridistä on sähköavusteinen polkupyörä!

    Eräs kaverini laittoi aikanaan Priuksen aivan uutuuden viehätyksen vuoksi, nyt hänkin näkyy ajavan puhtaasti polttomoorikäyttöisellä.

     

    Visakallo Visakallo

    Jostain syystä japanilaisten ja korealaisten autojen myynti  kasvaa Euroopassa myös vanhoissa autoteollisuusmaissa kuten Ranskassa, Saksassa ja Italiassa.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 108)