Keskustelut Tekniikka Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 108)
  • Kaukoidän autot vastaan eurooppalaiset…

    Kiivaasti on mollattu jopa japanilaisia autoja puhumattakaan muista kaukoidän ihmeistä.

    Jotkut on rokotettu erilaisilla aineilla kuin toiset, mutta kaivelin esiin Auto Bild – lehden tekemän laaturaportin, jossa ei ainakaan materiaalin vähyys ole vaikuttanut tulokseen.

    Paremmuusjärjestys kahdenkymmenen parhaiten selviytyneen joukossa oli v. 2015 seuraava:

    KIA, Mazda, Honda, Huyndai, Toyota, Volvo, BMW, Dacia, Nissan, Mersu, Opel, Ranault, Seat, Audi, Skoda, Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Fiat.

    Jos joku merkki on listalta suorittanut huomattavan nousun, niin pitää muistaa, että pohjalta ponnistaen 50 %:n parannus ei välttämättä ole kovin iso sivusta seuraajien silmissä.

     

  • Puuki

    Koko listan ykkönen (myös nuoremmat autot mukana) oli Mersun jokin malli ja Nissanin Juke 0,0 %:n hylkäyksillään.

    Mutta kuten aiemminkin jo sanoin, noissa katsastustilastovertailuissa pitäisi olla lisätietona mukana vähintään ne kilometrien mukaan jyvitetyt prosenttiluvut, niin autot olisi paremmin vertailukelpoisempia keskenään.

     

    Tolopainen

    Eipä tuollaisella listalla ole merkitystä. Kun vanhaa autoa ei edes tule huollatettua ja katsastuksessa käydään testaamassa viat, jotka pitää korjata ja sitten valitaan uusintanäytölle halvin asema, sehän on kympin lisälasku.

    jees h-valta

    Noinhan sitä juuri toimitaan kuten Tolopainen mainitsee. Sen on teettänyt aika vähäinen auton arvo varsinkin yli kymmenen vuotta vanhana. Eli se reerataan juuri sen mitä on pakko. Näin aion toimia myös -91:n Chevroletin kaas. Joka on lähes joka kerran synkentänyt tilastoja juuri tämän taktiikan ansiosta. Mutta miksi raataa turhaan kun mitään isoa remppaa ei enää kuitenkaan tehdä vaan menee romuksi jos tulee pitkä korjauslista.

    Visakallo Visakallo

    Ilta-Sanomat poimi Trafin tilastosta autot, joiden hylkäysprosentti oli jopa yli 50. Listalle mahtuu peräti 20 autoa.

    1. Chevrolet (2001), Trans Sport: 58,7 %
    2. Chevrolet (2002), Trans Sport: 57,4 %
    3. Alfa Romeo (2001), 156: 57,4 %
    4. Renault (2001), Laguna: 57,3 %
    5. Alfa Romeo (2002), 147: 55,6 %
    6. Dodge (2006), Caliber: 55,5 %
    7. Fiat (2001), Marea: 54,5 %
    8. Renault (2002), Laguna: 54,5 %
    9. Peugeot (2001), 406: 54,2 %
    10. Fiat (2001), Brava: 53,3 %
    11. Dodge (2007), Caliber: 52,6 %
    12. Alfa Romeo (2002), 156: 51,8 %
    13. Citroen (2001), C5: 51,6 %
    14. Daewoo (2003), Matiz: 51,4 %
    15. Ford (2001), Mondeo: 51,3 %
    16. Dodge (2008), Caliber: 51,0 %
    17. Citroen (2001), Xsara Picasso: 50,7 %
    18. Volkswagen (2003), Transporter: 50,4 %
    19. Ford (2002), Galaxy: 50,4 %
    20. Jeep (2007), Compass: 50,0 %
    Visakallo Visakallo

    Vähiten hylätyt automallit, jotka otettiin käyttöön 2013:

    Mercedes-Benz CLS (0,0 %)

    Nissan Juke (0,0 %)

    Toyota Corolla (0,3 %)

    Toyota Prius (0,4 %

    Ford, Kuga (0,5 %)

    Volkswagen, VW Golf Plus (0,7 %)

    Toyota Verso-S (0,7 %)

    Skoda Roomster (0,7 %)

    Toyota Avensis (0,9 %)

    Toyota Yaris (0,9 %)

     

    Trafin katsastuksen käyttöönottovuosikohtaisessa vikatilastossa on huomioitu vain ne automallit, joita on katsastettu tilastovuonna vähintään 100 kappaletta.

    harrastelija harrastelija

    Aivan mielenkiinnosta katselin esitteitä otsikon hengessä:

    * Peugeot 3008 vastaan Nissas Qashqai 130 saman kokoisia noin päällisin puolin. Jostakin syystä en löytänyt Qashqain mittoja? Molempiin saa 2-vetoisena automaattivaihteiston ja hintavertailun voi tehdä samoilla varusteilla.

    Nissaneita on ollut aikaisemmin kaksikin, Muistaaksen Cherry ja Sunnit. Molemmat bensakoneella, molemmissa tavaratila oli aivan onneton. Silloin harrastettiin marjastusta, marjasankkoa ei tahtonut saada sopimaan taakse.

    Peugeottia ei ole ollut, mutta tykästyin 1990-luvulla Citroenin vastaavaan dieseliin. Ranskalainen pikkudieseli oli jo silloin mainio!

    Molemmat mallit ovat kovasti tapeetilla, Qashqai taisi olla peräti Vuoden auto! Mitäpä autokuumeessa olevat ovat mieltä?

    Puuki

    Tuossa aiheeseen liittyvä katsastustilasto autojen kestävyydestä ajokilometrien mukaan.

    Kärjessä : Mersu, Volvo , BMW, Tojota, WV , Pösö(yllättäen)

     

    jees h-valta

    Siihen ne keskusteluhalut sitten tyrehtyikin. Kun mentiin todellisiin matkantekoautoihin. Puukin listalla tosiaan ei yllätä tuo kärki muulta osin kuin että tuo Toyota siellä roikkuu. Onhan se tietysti ylivoimaisesti paras japanilainen. Ken niin tylsällä kiesillä viitsii takoa.

    Jätkä

    Noin pääsääntöisesti kuitenkin, kun katsotaan myös noita prosenttiosuuksia, näkyy päivänselvästi, että hyvillä ja KALLIILLA Autoilla on ajaa kinnattu pidempään kuin jollain fiiatilla.

    Kuitenkin pitäisi huomioida, että jotkin automerkit ovat näillä markkinoilla niin tuoreita, että ne eivät ole vielä ehtineet kelkkomaan useampia satojatuhansia mittariinsa.

    Puuki

    Olisi jo ehtineet esim. E-Korean kiesitkin mukaan pidemmän matkan taivaltajien joukkoon, koska ensimmäiset tuli Suomen markkinoille jo v. 1990.

    Häntäpään autoja ko. tilastossa : Lada, Mini, Alfaromeo,Kia,Subaru,Dodge.

    Fiatkin yltää jo keskikastiin ; yli 400 000 km menijöitäkin on siinä merkissä.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 108)