Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,091 - 10,100 (kaikkiaan 32,145)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • r.ritva r.ritva

    Skootteri Saha tarakalle ja menoks.Mukavahan sillä on tietysti liikkua paikasta toiseen.     Tuo oli minulta heittoa.

    Kovasti näitä sähkimöitä tumpataan päästöttöminä mutta elinkaaressa saastuttaa melkoisesti.

     

     

    Tolopainen Tolopainen

    Sähköautosta puuttuvat lähes kaikki polttomoottori autossa olevat kalliit, kuluvat huoltoa tarvitsevat pääkomponentit eli polttomoottori oheislaitteineen sekä kytkin ja vaihdelaatikko. Lisäksi autosta voidaan tehdä turvallisempi kun konepellin alla ei ole isoa metallimöykkyä.

    Puuki

    Hankalasti sammutettavissa oleva  akku ei ole kovin turvallinen ääritilanteissa.  Yli 1000 hv:n Teslakin voi olla melko huono turvallisuudeltaan , jos ei ole kuskilla ralliautoilijan koulutusta ja kokemusta.

    Jätkä

    Joku yksinkertainen ”maamoottori” ilman kytkintä ja vaihteistoa  ei hirmuisia paina. Iso ajoakku painaa äkkiä enemmän. Voimakone ja generaattori voidaan sijoittaa vaikka takaboksiin, sehän on todettu turvallisimmaksi paikaksi moottorille.

    Jos sähköautot ja hybriditkin ovat arkoja akkujensa räjähtämiselle, niin se lienee akkujen valmistajan päänsärky. Tuskin mikään autotehdas itse tinailee pattereita sarjaan ja rinnakkain, kyllä kai se tehdään akkutehtaissa valmiiksi paketiksi.

    MaalaisSeppo

    Visan edellisestä viestistä tuli mieleen tapaus, kun yksi kylän mies, joka ajeli opelilla, osti mossen toiseksi autoksi. Sitä muut ihmettelivät, mutta kaveri vastasi vain sijoittaneensa rahojaan. Näinhän ne rahamiehet, kuten Visakallokin, tekevät.

    Isä joutui vahtamaan autoaan, kun tutut vaihtelivat autojaan ja morjestelivat vastaan tullessaan. Isä ei tietysti tunnistanut heitä ja vaihtoi itsekin autoa, että ”tuntemattomien” morjestelu loppuisi.

    Puuki

    Paras auto on tavallisen näköinen, kuitenkin käyttötarkoitukseensa sopiva  , ilman peräpään ylimääräisiä ”tehoste koristeita” mutta kuitenkin sen verran tehokkaalla moottorilla varustettu ettei lippalakkibemaristit pääse elvistelemään esim. liikennevaloista lähdöissä  tai muissakaan epävirallisissa ”kiihdytysajoissa” .   Mossekin käy siihen ihan hyvin  jos siihen esim. vaihtaa kaikki muut sisäkalut mutta jättää  vain Mossen korin (jos ei ole pahasti ruosteessa) .

    Visakallo Visakallo

    Uusimmassa Tekniikan Maailmassa nro 5 on kuuden täyssähköauton talvitesti. Autoilla on aikamoinen hintahaarukka. Kallein yli 164 000 euroa ja halvin alle 36 000 euroa.

    Haba Haba

    Uskomatonta.

    Metsänmies

    Tuohon Puukin mainitsemaan liikennevaloista lähtöön  kerron yhden mukavan tapauksen. Oltiin aikonaan työporukalla tulossa töistä vanhalla Transpotterin rämällä. Seisottiin viimeisissä liikennevaloissa. Viereisellä kaistalla odotteli samaan suuntaan menevä ,ainakin 1000-kuutioinen moottoripyörä. Olin valmistautunut lähtöön, kuin Räikkönen konsanaan. Kun valot sitten vaihtuivat, nytkähdin ensimmäisenä matkaan. Motskarimies reagoi hitaammin ja jäi alussa varmaan pari metriä ja se oli hänelle kohtalokasta. Huomattiin, että loukkaantui tuosta lähdön tappiostaan. Nimittäin alkujärkytyksestä selvittyään kiihdytti pyöränsä sellaiseen lentoon, että muutaman sekunnin päästä näkyi menijästä  vain piste suoran päässä. Vajaan kahden kilometrin päässä tie kapeni nelikaistaisesta kaksikaistaiseksi. Niillä main oli tuo hurjstelija jäänyt poliisin haaviin ja ohitimme hänet uudestaan. Teki mieli vielä morjestaa  kun mentiin ohi. Veikkailtiin, että vauhti oli lähempänä kahta sataa, kuin satasta tuon lähdön ja pysähdyksen välillä.

    Visakallo Visakallo

    Äidinkielen opettaja on kyllä päässyt helpolla, kun on aikoinaan tarkastanut Haban ainekirjoitukset!

Esillä 10 vastausta, 10,091 - 10,100 (kaikkiaan 32,145)