Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,551 - 1,560 (kaikkiaan 32,482)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Dieselistit ovat suorastaan paniikissa, kansalaisaloite dieselien käyttövoimaveron poistosta on jo täysmääräinen. Kyllähän ottikin lujille moinen olematon kusti. Kateus ja kauna bensa-autoilijoihin leimahti heti täyteen roihuun. Seitsemän uutisissa kyllä piiperot tekivät selvää jälkeä veron poistumishaaveista. Kyllä pysyy ja pitää.

    Jätkä

    Voi bensa-autoilijaraukkoja, koittakaa nyt selviytyä tästä uudesta casetelmasta, jossa diesel-auton haitalliset päästöt ovat 20 prosenttia pienemmät kuin bensakärsyttimien päästöt. Sen lisäksi dieselin kulutuslukemat ovat erittäin huomattavasti pienemmät kuin vastaavan tehoisen bensakoneen lukemat.

    Piiperöiden kannattaisi tällä kertaa olla täydellisen hiljaa.

    wanhajätkä

    Mulla se vaan tarve määrittelee auton valinnan. Ei niinkuin jollaki pienimunasella jonka pitää näyttää menestyvämmältä kuin onkaan. Kimaltava kuori on se tärkein ja ehkä luultu naapureiden kateus. Moni kakku päältä kaunis…jne. Onko jees samaa mieltä?

    rööri roope

    Se nyt on suomessa tuo verot ja maksut jotka aikanaan on määrätty.Jos joku maksu tai vero poistetaan poistetaan se menetetty euromäärä kerätään muilla veroilla ja maksuilla.Näin se on meillä suomessa.

    Ei kukaan paniikissa oo korkeintaan jesse kun se dieselvero siirretään kaikkiin polttoaineiden veroon.

    Elikkä jessekin tulevaisuudessa maksaa sitä.

    Jätkä

    Jeessi on yllättäen havainnut saman ilmiön, kun on katsellut omaa kalustoaan. Historia alkaa jo viimeistään sieltä Bemarikaudelta, jolloin havaitsi tarvitsevansa m***unjatkeen. Nyt on menossa lintulautavaihe…

    jees h-valta

    Koittakaa ny toipua hyvät herrat, kyllä te saatte veronne pitää, olkaa huoletti. Ja kyllä, typen oksidi ja hiukkaspäästöt vaan edelleen ovat kiusanamme vielä kotvan aikaa kunnes tulee uusi hallitus ja uudet tiukennukset dieselien sahureille. Onhan se dieselin raksutus rauhoittavaa, kunhan ei vain liian rauhoittavaa. Mutta tietää ehkä olevansaa vielä elossa kun sen kyllä kuulee siellä autossa sisälläkin. Saanen jätkälle huomauttaa että BMW oli turbodiesel. En sitten tiedä onko se jollekulle jatke tahi ei mutta joka katsastukselle silläkin sai runtua antaa että läpäisi. Hyvin keskinkertainen auton tekele mielestäni.

    Apli

    Kohta saa diesel auton halvalla pitääkin ostaa semmonen..

    arto arto

    Voi bensa-autoilijaraukkoja, koittakaa nyt selviytyä tästä uudesta casetelmasta, jossa diesel-auton haitalliset päästöt ovat 20 prosenttia pienemmät kuin bensakärsyttimien ……..Miksi sitten moni maa kieltää disel auton käytön…..En tule koskaan ajamaan sellaisella nokivasaralla. Bensa sen pitää olla ja isolla turbolla.

    MaalaisSeppo

    Nyt olisi hyvä tilaisuus vähentää merkittävästi näitä haitallisia verotukia. Poistetaan dieselien käyttövoimavero ja nostetaan dieselin polttoainevero bensan tasolle.

    Valtion verotulot ehkä hieman alenisivat, mutta vihreät olisivat iloisia, kun eräs ”haitallinen” yritystuki loppuisi.

    jees h-valta

    Niin, arto ehdottoman oikeassa, bensa-auton pakokaasut ovat erittäin helpolla laitteistolla suht täysin puhditettavissa. Mutta diesel tarvitsee niin isot laitteet ettei ne mahdu henkilöautoluokan kalustoon. Eikä tämä ole minun keksimääni vaan uutisoitua faktaa. Ja kuten sanoin ne haitallisimmat ihmisen terveydelle ovat ne typen oksidit ja pienhiukkaset jonka vuoksi niitä juuri muut maat kieltää.

Esillä 10 vastausta, 1,551 - 1,560 (kaikkiaan 32,482)