Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Viewing 10 replies - 1,561 through 1,570 (of 24,870 total)
  • Me keskustelemme taas!

    Tagged: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • wanhajätkä

    No ny mä sen hokasin. Näillä ulkokullatuilla ei tule höyryn lisäksi muutakun oksideja ja hiukkaspäästöjä letkusta.

    On mulla kaks pentsiiniautoaki katsastettuna ja seisoo…

    Lenkopetäjä

    Minä oon hyväksyny elimen pienen koon enkä sijoita autoiluun yhtään ylimäärästä euroa.corolla 1.6xli-95 kulettaa varmasti ja halavalla ku lotraa sopivasti viinaa pensansekaan

    wanhajätkä

    https://www.nettiauto.com/toyota/hilux/10056951

    Tuommosella juurikin nuilla varusteilla olevalla oon ajellu. Aattelin että se on vielä uusi mutta nuin se aika kuluu. Muut autot onki sitte tarpeen mukaan vielä vanhempia. Eipä nuita näy paljon tarjolla olevan ja hinnat on tuota luokkaa…mitähän se kertonee…

    Lenkopetäjä

    Eipä ne oo muut kaivoksessakaan kestäny ku hiluksit

    Jätkä

    Hyvin näyttää mahtuvan esim Jeessin auton korimalliseen Pösöön ja vielä tavaratila ja sisätilat näyttävät normaalilta. Katselin just tänään tuttavan autoa, kun hän tankkasi siihen jakeluasemalla lisää ureaa.

    EDIT

    Gla

    Euro 6 luokituksen mukaan bensamoottori saa päästää seuraavasti:

    CO: 1,0

    HC: 0,10

    NOx: 0,06

    Hiukkaset: 0,005

    Vastaavan dieselin rajat:

    CO: 0,50

    HC: –

    NOx: 0,08

    Hiukkaset: 0,005

    Voitko nyt Jees ihan pokkana sanoa, että dieselin ongelmana ovat päästöt varsinkin, kun co2 pysyy vastaavaa bensamoottoria alemmalla tasolla? Tai kun valitset korkeakorisen auton, jossa kulutus ylipäätään on puolesta litrasta litraan suurempi kuin vastaavassa matalassa. Tai kun valitset järeän pakettiauton, jonka päästöt ei millään tasolla mahdu samaan keskusteluun kuljetustarpeeseesi suhteutettuna minkään asetelman mukaisessa vertailussa.

    Se mitä katsastuksessa mitataan, ei tosiaankaan kerro yhtään mitään autojen päästöistä. Ne rajat ovat niin karkeat ja mittaustapa yksinkertainen.

     

    jees h-valta

    En MINÄ mitään väitä vaan ihka meitin tavistiedonvälitys väittää. Dieselin ongelmana ovat typen oksidit ja hiukkaspäästöt edelleen vaikkei se vielä katsastusasioita olekkaan. Nehän määräykset tulee (onneksi) kaukaa perässä vasta. Minun valintani eivät tätä ilmastoa juurikaan muuta mutta se että te teette minun kirjoituksistani henkilökohtaisia solvauksianne joissa ei ole päätä eikä häntää kaikenmaailman satavuotta vanhoilla väittämillä, eivät ainakaan minusta ole aivan relevanttia kirjoittelua ongelmasta joka on sekä kansallinen ja maailmanlaajuinen. Ja jonka edessä olette myös te jotka yritätte muuksi asioita väännellä lähinnä omasta päästänne. Kuten varmaan olette huomanneet tämä dieselongelmakin on kulkenut juuri aiempien mietteideni mukaan ja sen päätepysäkki lähenee vääjäämättä olkoot te sitten miten vastaan tahansa. Aikataulunikin näyttää pitävän kutinsa aiempiin kirjoituksiini nähden jopa etuajassa. Minä aion osuuteni tehdä ilmastotalkoissa aivan varmasti kuten olen tähän astikin tehnyt. Ranskasta on tulossa täyssähköauto joka nippanappa jo antaa riittävän matkan kertalatauksella joten seuraavana autona hyvin varteenotettava vaihtoehto. Minulla on myydä vielä teille dieselrakastajat yksi diesel-Matkaaja-Fiat jonka saa muutamalla tonnilla. Jos keräily sinne nurkkiin tuntuu rakkaalta, kuten vaikuttaa.

    Anonymous

    EDIT

    Tiisseli miehet ei turhista hötkyile niin kuin tästä Diisselin kovasta kysynnystä johtuvasta hinnan korotuksestakaan, arvelisin että joku on vaan siitä huolisaan kun Suomi pyörii Diisselillä.

     

    Gla

    EDIT ettei dieselin puhdistuskalusto mahdu henkilöautoon. Euro6-luokan kalustoa kuitenkin on olemassa jopa Pösöllä myynnissä, joten peräkärryssäkö laitteisto kulkee?

    Hiukkaspäästöissä raja näyttää olevan bensassa ja dieselissä sama. Typen oksidien raja on dieseleissä 25% suurempi, vastaavasti häkä puolet bensamallien rajasta.

    EDIT

    Se, että Suomi ei ole millään tavalla sitoutunut dieselin osuuden vähentämiseen liikenteessä, on kiinnostava tieto yleisen dieselkammohypen keskellä. Joidenkin poliitikkojen mielestä, joiden mukaan myös kotimaisen uusiutuvan raaka-aineen käyttöä pitäisi vähentää, meidän pitäisi mennä mukaan tuohon hypeen. Toivottavasti seuraavissa vaaleissa kansa äänestää riittävän viisaasti ja nuo näkemykset pysyvät oppositiossa.

    Matkailuauton hankinta ei koskaan ole ollut mielessä, enkä sellaista tule nytkään hankkimaan. Lomamatkoillani vuokraan mökin tms. majoituksen, enkä viitsi ahtautua hikiseen lasikuituliiteriin, jota vielä pitäisi raahata mukana kulutuksella 20 l/100 km.  Jos ahtautta majoitukseen kaipaan, pakkaan teltan rinkkaan tai pyörän tarakalle. Noin 51 viikkoa vuodesta matkailuauto seisoisi pihalla ylläpitoa vaatien ja kustannuksia aiheuttaen. Ei kovin ympäristöystävällinen valinta EDIT

    jees h-valta

    Tokkiinsa Glan tietämys nyt yhden Aalto-yliopiston energiatekniikan professorin mennen tullen peittoaa. Minä hoidan metsäni omalla, en Metsäkeskuksen aikataululla. Ja sihen hoitoon tietyntyyppiset raivauksetkin kuuluu. Gla on kunnostautunut nykyään EDIT-osastolla lähes palstanormaalin mukaan joten älä leiki pyhimystä siinä asiassa. Matkailuauto on tullut monen yhteensattuman ja hiukan laajemmankin ostoksen mukana joten sitä turha alkaa täällä avaamaan. Varsin hyvä ikäisekseen ja suoraan katsastukselta ajosta meidän mökin pihaan ajettuna. Ei ajossa meidän aikanamme kuin pienellä kesän kokeilulenkeillä joka kesä. Eikä se moottori kyllä voi kuluttaa noita Glan määriä vaikka miten ajaisi. Mutta vanha pössyttävä diesel kyllä joten joutaa pihasta hävitäkkin. Ei enää edes lisämajoituksen tarvetta kuten alkuun hiukan käytettiin. Tuosta kopista olemme kyllä samaa mieltä, toki pyörien kuljetus sujuisi takaosan telineillä jopa kätevästi.

Viewing 10 replies - 1,561 through 1,570 (of 24,870 total)