Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 16,441 - 16,450 (kaikkiaan 16,778)
  • Me keskustelemme taas!

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Reilun tehtaalla venäläiset alkavat tehdä Moskvitsejä ihan omasta päästään. Venäjä on menetetty mahdollisuus, nykyiset seniilit gubet rakentavat Neuvostoliittoa. Mielenkiintoista nähdä, kumpi kaatuu ennemmin Pohjois-Korea vai Venäjä.

    jees h-valta

    Mahtasko olla kuitenkin Suomi. Konkurssiin.

    suorittava porras suorittava porras

    Venäjällä valmistetaan vain retro mosukoita . Ei turvatyynyjä!Ei päästörajoituksia! ….mahtaako olla jarrujakaan.

    Gla Gla

    Tuskin ainakaan lukkiutumattomia, ellei sitten tehon puutteen takia.

    Lada oli markkinoille tullessaan 70-luvun alussa suht moderni auto, kun lähtökohtana oli vm. -66 Fiat. Nyt hypätään heti reilun 30-vuoden takaiseen maailmaan. Ehkä kaipuuta Neuvostoliiton aikoihin eli siihen, jolloin meillä kuoli liikenteessä kolminkertainen määrä väkeä nykyiseen verrattuna.

    Ehkä Suomenkin pitäisi luopua päästövaatimuksista ja alkaa sotia naapurin kanssa, niin ei tulisi konkurssia.

    suorittava porras suorittava porras

    Joitakin viikkoja sitten oli jo uutinen ,että ABS -komponentteja ei viedä Venäjälle. Tästä syystä esim. Nivaan ei saa lukkiutumattomia jarruja. Tuskin mosseenkaan.

     

    Gla Gla

    Renaultilla on optio lunastaa tehtaansa kuuden vuoden kuluttua. Hinnasta ei ole tietoa.

    1. Mihin kuntoon Neuvostoliitto ehtii firman tuossa ajassa saada.

    2. Ei taida ulkomaisilla firmoilla ehtiä luottamus toimintaympäristöön palautua tuossa ajassa, vaikka millainen johto maahan saataisiin.

    Jätkä

    Puu Hastelija. Kyllä ne istuivat autoissaan koittaen tyyrätä samoja raiteita kuin Transportterikin. Mutta vedin vain yhtä autoa kerrallaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tolopainen epäili lng-kaasualusten kapasiteettia. YLEn jutusta ilmenee että niiden koko on Tallinnan laivojen luokkaa. Ymmärtääkseni tuota Suomen ja Viron havittelemaa alusta käytettäisiin pääasiassa nestemäisen kaasun varastointiin eikä kuljettamiseen, ja lisäksi siihen voidaan kai tankata uusia kaasueriä pitkin vuotta.

    https://yle.fi/uutiset/3-12394546

    Visakallo Visakallo

    Saksan parlamentti päätti alentaa polttoaineiden energiaveroa kesä-, heinä- ja elokuun ajaksi EU:ssa sallittuun minimiin. Energiaveron lasku ja siitä johtuva arvonlisäveron pieneneminen laskevat bensan hintaa 35,20 senttiä litralta. Dieselin hinta laskee 16,7 senttiä litralta.

    Tolopainen

    AJ ymmärsi jotain väärin perisstteessa mitään LNG laivavarastoa ei edes Suomeen tarvita, jos Haminaan valmistuvassa varastossa olis niin paljon höyrystyskspasiteettia, että se riittäisi höyrystämään koko tarvittavan maakaasumäärän. Kaasuvarastot on kuitenkin periastteessa se LNG laivojen kuljetuskapasitetti, paljonko ne kykenevät kaasua siirtämään Eurooppaan.

     

Esillä 10 vastausta, 16,441 - 16,450 (kaikkiaan 16,778)