Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

• Tämä aihe sisältää 32,424 vastausta, 174 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 33 sekuntia sitten KurkiKurki toimesta.
Esillä 10 vastausta, 16,781 - 16,790 (kaikkiaan 32,426)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Rane

No joo,Saksassa on investoitu hirmuisesti aurinkoenergiaan ja he ovat reilusti etelämpänä kuin Suomi.Agorameterissä keltainen väri kertoo kuinka paljon aurinkoenergian osuus lopulta on.

Agorameter (agora-energiewende.de)

Gla Gla

Tolopainen: ”Odottaisi Visakallolla olevan sen verran vastuuta ympäristöstä, että siirtyy sähköautoiluun.”

Vielä parempi olisi kiertää autokaupat kaukaa. Ei tarvitse kuluttaa luonnonvaroja uuden 2000 kilon möhkäleen valmistamiseen ja heikentää kauppatasetta, kun vanha pelaa vielä 10 vuotta.

Visakallo Visakallo

Minä laitan kyllä ihan kaiken toimimaan sähköllä autoa myöten, kunhan ensin kerrotte, mistä sitä halpaa aurinkoenergiaa saa sen ajan, kun maas on hanki ja järvet jäässä? En ole vielä ajatellut talvihorrokseen vaipua, autoonkin tulee talvella enemmän kilometrejä kuin kesällä.

Visakallo Visakallo

Minä en puolestani kuluta luonnonvaroja muihin kulkuneuvoihin ja työkoneisiin. Hiilinieluja ja -varastoja kasvaa nyt metsässä ihan riittävästi. Johonkinhan ne kolmen vuoden aikana kertyneet kemeratkin on taas työnnettävä. Välirahaan saa menemään niistä osan.

Gla Gla

”Minä en puolestani kuluta luonnonvaroja muihin kulkuneuvoihin ja työkoneisiin.”

Johonkin muuhun siis pitää kuluttaa.

”Johonkinhan ne kolmen vuoden aikana kertyneet kemeratkin on taas työnnettävä.”

Jos itselläni olisi tuollainen ongelma, ostaisin metsätalouteen käyttökelvotonta metsää ja antaisin olla. Mutta nyt maksan talousmetsän lainoja.

Visakallo Visakallo

Gla: ”ostaisin metsätalouteen käyttökelvotonta metsää ja antaisin olla.”

Millähän tavalla metsätalouteen käyttökelvottoman metsän ostaminen edistäisi luonnon asiaa? Ostaja keventäisi omaatuntoaan, kun myyjä käyttäisi hänen puolestaan rahat kulutukseen.

Apli

Nyky tilanteessa metsän ostaminen on käynyt taas mielessä ei toki mihin hintaan tahansa, rahastot ja yhtiöt ostaa edelleen pää märkänä…

Visakallo Visakallo

Voi metsärahastojen hoitajilla olla kohta pään sijasta paidanselkä märkänä, kun korot nousee ja puun kysyntä laskee. Toivottavasti olen väärässä.

Apli

Kysyntä laskee? Ainut mikä voi laskun aiheuttaa on sahasundanne se toki on menossa alaspäin 2 huippuvuoden jälkeen mutta se lisää taas kysyntää kuitupuulle reilusti ja myös energiapuulle. Sellu paperi ja kartonki vetää hyvin enkä usko laskuun siellä.

Visakallo Visakallo

Kuinkahan moni metsänomistaja  sillä kuitupuulla mahtaa tulosta tehdä, vaikka hinta nousisikin?

Esillä 10 vastausta, 16,781 - 16,790 (kaikkiaan 32,426)