Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 19,441 - 19,450 (kaikkiaan 24,863)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Metsuri motokuski

    Ei voi kuin ihailla noita Jyrki Ketolan kirjoituksia. Viimeisessä metsämakasiinissa niin oikeaan osunut kirjoitus. Eikä ole ollut ainoa. Mahtava kolumnisti.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Juurikin näin, nappiosuma. Ja se mhy:n kontrolleri puukaupassa (valtakirjakauppa) maksaa alkaen 0,64 euroa per m3. Tämä on mainos.

    Metsuri motokuski

    Vielä kun se kontrolleri vastaisi tekemisistään. Jos virhe sattuu niin korvaushanke on vain ja ainoastaan metsänomistajalla.  Siinä vaiheessa mhy pesee kätensä koko sopasta. Tämän vuoksi voisi sen 64 senttiä maksaa niille joka todella valvoo ja vastaa tekemisistään. Hinnat vaihtelevat paljon yhdistys kohtaisesti. Jos 64 sentillä ostaa hyvän mielen niin sehän kannattaa. Vähän kuin kirkollisvero taivaspaikasta.

    Olen monta metsäkauppaa valvonut tutuille ja opettanut useita metsänomistajia valvomaan omat puukauppansa. Eikä hinta ole ollut tuota luokkaa.

    Rane

    ”Olen monta metsäkauppaa valvonut tutuille …”

    No vastaatko sinä tekemisistäsi?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ei valvonta toki ole mahdotonta oppia itse tekemään. Myös helppo tehdä palveluna toiselle, jos on alan asiantuntija ja tuntee myös alueen puun ostajat hyvin. Kilpailutuksessa auttava katkonta-aineisto puuttuu yksittäiseltä konsulentilta, mutta se taitaa olla nykyään muutenkin aika puutteellinen, kun sitä kertyy mhy:lle vain valtakirjakaupoista?

    Metsuri motokuski

    Rane. Tietenkin.

    Jätkä

    Anneli:”Juurikin näin, nappiosuma. Ja se mhy:n kontrolleri puukaupassa (valtakirjakauppa) maksaa alkaen 0,64 euroa per m3. Tämä on mainos.”.

    Täällä MHY:n valtakirjakaupjen yhteydessä on tietty valvonta ja vastuu, mutta tuolla alkaen 0,65 €:lla on yleensä ollut sellainen vaikutus, että kauppahinta / kuutio on ollut 1 – 3 € tavanomaista korkeampi. Bonuksena menee pienemmät erikoispuuerät hyvin kaupaksi, kun erikois0tyvet on myyty ihan eri ostajalle. Yhtä tukkia pienempiä kauppoja ei ole tehty.

    suorittava porras suorittava porras

    Menee kaupaksi juuu…energiaksi ,kuten lukijoiden kuvissa näkyy esimerkki parin viikon takaa .

    Ketolan kommentteihin olen ollut jo pidempään tyytyväinen. Hän on oivaltanut ,että ajoissa toteutetut työt vievät vähemmän energiaa ja tuottavat parhaan lopputuloksen. Kaikkea ei myöskään ole pakko tehdä itse ,jos ei ole aikaa tai osaamista. Työt on kuitenkin tehtävä aina ajallaan tavalla tai toisella.

    Petkeles Petkeles

    Senkin osasi kertoa, että halpaa on kun ottaa amatimiehen päiväksi neuvomaan.

    Hämis

    <p>Tässä saunamökin tuvassa istuskelen ja mietin. Kuinka rikas sitä onkaan. Kaksi kunnon löylyä takana ja jäähdyttelyuintia viileässä puhtaassa ja hiljaisessa järvessä pojan kanssa. Vai linnut visertävät. Ei sellaisia rahoja ole että tästä luopuisin. </p><p> </p><p>Luin juuri uutisotsikon, Ukraina jännittää joustaan äärimmilleen ja on käynnistänyt vastahyökkäyksensä. </p><p>Ei löydy sellaista rahasummaa, ei löydy. Ei.</p>

Esillä 10 vastausta, 19,441 - 19,450 (kaikkiaan 24,863)