Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,971 - 1,980 (kaikkiaan 35,450)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Suomessa olisi iso potentiaali energialähteeksi (  puun ohella) turpeella mutta nykytilanteessa sen hyödyntäminen lienee mahdotonta.   No ainakin kasvuturpeeksi sitä voidaan nostaa ; ei tarvitse edes ojituksia  tehdä, kun kehitys on kehittynyt siinäkin hommassa.  Ongelmaksi voi tulla se, jos turve on määritelty/määritellään uusiutumattomaksi vaikka se ei sitä oikeasti olekaan.    Hanhikivi oli kyllä virhetikki  moneltakin kannalta.  Samoin on ollut ranskalaisten kanssa tehty ”iisakinkirkon” rakennusprojekti.

     

    Visakallo Visakallo

    Suomi on ainoa maa maailmassa, joka julisti omat suonsa uusiutumattomaksi luonnonvaraksi, eli päästölähteeksi. Tämä tapahtui edellisten hallitusten aikaan. Esim. Skotlannissa soilla on erittäin suuri merkitys hiilensidonnassa. Ne ovat mukana laskelmissa samaan tapaan kuin metsät meillä.

    Tolopainen Tolopainen

    Miten noilla kaavailulla liikenteen verojen ja maksujen korotuksilla autokanta voisi uudistua nopeasti. Meillä ei edes ole markkinoilla sellaisia kohtuuhintaisia autoja, jotka vastaisivat päästöjen vähennystarpeeseen. Yksityisautoilua ollaan karsimassa rajulla kädellä ja sehän sopii kun täällä on niin vähän autoteollisuuden työpaikkoja. Talvella kokeilen autotonta kahta kuukautta, otan auton pois käytöstä kahdeksi kuukaudeksi. Siinä säästää satasia eikä valtio saa mitään.

    Visakallo Visakallo

    Liikenneministeriön  ohjelmassa Suomen liikenne muuttuisi hiilettömäksi vuoteen 2045 mennessä. Verotus nousi keskeiseen rooliin. Siinä on vaarana sosiaalinen eriarvoistuminen. Ohjelma olisi ehkä mahdollista toteuttaa pääkaupunkiseudulla, mutta ei muualla. Ihmisten tarve liikkua ei katoa mihinkään, vaikka polttoaineiden verotusta kiristetään. Ihmiset mm. jättäisivät ostamatta lääkkeitään. Näin on käynyt mm. Isossa-Britanniassa lämmityksen osalta. 10 prosenttia maan väestöstä elää energiaköyhyydessä. Ranskan viimeaikaiset tapahtumat ovat jo herättäneet osan suomalaisitakin tutkijoista todellisuuteen.

     

    jees h-valta

    Ei noista Hassien ja muiden piiperoitten touhuista kannata paineita ottaa. Järki voittaa aina jos ei muuten niin laitetaan voittamaan. Ja sitten päivän kevennys yhtä vakavana kuitenkin: Vuoden hyötyautovalinta on myös tehty ja ranskalaispakut ottivat ykköspaikan eli Citroen-Peugeot-Opel-pikkupakut valittiin kaikki samankaltaisuutensa ja saman valmistajan luomana. Lisää ranskiksia myös suomen katukuvaan luvassa.

    Lenkopetäjä

    Toivottavasti.pysyy korjaamot pystyssä

    jees h-valta

    Huomautan Toyota-faneille, jäitte nyt pahasti.Hiace-Liteace-huuma ei enää kanna. Kolmas sija. Jopa Fiesta kelpasi pareen.

    Visakallo Visakallo

    Näissä tämmöisissä kisoissa pärjääminen ei kovinkaan usein tarkoita myynnissä pärjäämistä.

    Lenkopetäjä

    Eikö ne Ookki fiiatteja eikä tojotia nii ihmekös tuo.no jos totta puhutaan nii kyllä nuo ranskikset saattaapi pakuosastolla vielä kaapata vallan.mersun pakut on ollu perseestä jo vuosia ja volkkariki T5 mallista lähtien

    Lenkopetäjä

    Proace on psa-konsernin tuotoksia ainaki

Esillä 10 vastausta, 1,971 - 1,980 (kaikkiaan 35,450)