Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,951 - 2,960 (kaikkiaan 31,442)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • markules markules

    Ilmastonmuutoksen torjunnan toimenpiteet pitää aina ajatella globaalisti. Se että suomalaista teollisuuden tuotantoa siirretään lähinnä Aasiaan tai Itä-Eurooppaan ei varsinaisesti ole ilmastonmuutoksen torjuntaa.

    Visakallo Visakallo

    Markules ei ymmärtänyt sarkasmiani. Kun pieni maa, kuten Suomi kiristää omia vaatimuksiaan, teollisuus siirtyy sinne, missä näitä vaatimuksia ei ole, ja lopputulos on ympäristön kannalta aina huonompi.

    MJO

    Minä esitän että Suomessa käytetään yhden vuoden osingot 14mrd€ rahastoon, josta rahoitetaan kaikki tulevat hiilidioksidin vähentämiseen tarvittavat investoinnit. Otetaan kerrankin rahaa sieltä missä sitä on ylimäärin. Valtio voi säätää poikkeuslain ja armeija ja poliisi hakevat tarvittaessa rahat, niskuroivilta yrityksiltä, jos ei maksa tehdas menee valtiolle.

    Sinä vuonna ei mikään yritys maksaisi osinkoa, eikä tekisi tulosta. Monilla yrityksillä alkaisi suuret investoinnit siirtämällä toimintansa ulkomaille. Valtiolla olisi ylitarjontaa tehtaista, joita ei voisi siirtää. Miksi kukaan haluaisi omistaa yritystä, josta ei saisi euroakaan ulos, vaan kaikki menisi valtiolle. Minultakin tulisi välittömästi ilmoitus työntekijoille, ettei kannata tulla enää aamulla töihin. Palkan maksu loppuu tähän päivään.

    Noin hullua ehdotusta, ei voi odottaa edes pohjoiskoreasta.

    Tollopaise ei ole pelkästään tollo, vaan umpitollo.

    Puu Hastelija

    No nyt aletaan olla asialinjalla! Minä ehdotan, että laitetaan 30mrd€ rahastoon, josta nämä ilmastoavustukset hoidetaan. Rahoitus hoituu kätevästi jättämällä yhden vuoden eläkkeet maksamatta. Poliisi ja puolustusvoimat sitten hoitelevat niskuroivat eläkeläiset! Seuraavat 99v maksetaan taas eläkkeet normaalisti, kyseessä olisi siis vaatimaton 1% panos tärkeän asian puolesta!

    Visakallo Visakallo

    Niin, mikä olisi Glan vastaus siellä esittämääni kysymykseen? Suomi on niiden maailman maiden joukossa, jotka on kaikkein eniten vähentäneet päästöjään ja vähentävät niitä yhä. Millä tavalla tämä on auttanut päästöongelmien ratkaisemista Intiassa, Kiinassa ja Afrikassa?

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä Visakllokin sen tietää, että tuotannon siirryttyä halpamaihin Aasiaan päästöt ovat siellä lisääntyneet ja täällä vähnetyneet. Suomessa on suljettu hiilivoimaa ja Kiinaan on rakennettu uusi hillivoimala parin viikon välein. Mitään ratkaisua Kiinan ja Intian päästöongelmiin ei ole olemassa, eivät ne ole edes mukana päästöjen vähentämisohjelmissa.

    Gla Gla

    En pysty tuohon vastausta antamaan, vaikka haluankin uskoa meillä olevan vientimahdollisuuksia päästöjen hallinnassa. Mutta kun puhe oli autojen päästöjen määrästä ja kytkit päästövähennystavoitteen elintasomme laskuun, tuota riippuvuutta pyydän sinua tarkentamaan. Aiemmin halusit poistaa autoverotuksen, jotta päästökehitys saataisiin paremmin hallintaan. Kun epäilen sen johtavan suuripäästöisten autojen kilpailukyvyn paranemiseen, missä on elintasoamme kurittava ja päästöjä lisäävä mekanismi?

    Tolopainen Tolopainen

    Liikenteen päästöjen vähentämiseksi Suomessa ei ole tehty juuri mitään,,päästöt ovat n.3% suuremmat kuin 1990. Olemme sitoutuneet vähentämään päästöjä liikenteessä 40% vuodesta 1990 vuoteen 2030. Persut sanoo, että mitään ei tarvitse tehdä ja muut puolueet sanoo, ett teemme sitoumusten mukaisesti. Tässä ei ole mitään muuta realistista vaihtoehtoa kuin hoitaa tuo biopolttoainesekoituksella kuten on sovittukin, 30% laitetaan sekaan petäjäistä ja loput hoitaa autokannan muuttuminen pienipäästöisemmäksi. Kenenkään ei tarvitse tuon takia äänestää persuja.

    Gla Gla

    Persut sanoo, että nuo puheet sähköautoista on epärealistisia. Onneksi ne ovat hienosti amerikaksi sanottuna vain osa päästövähennys-roadmapin rakentamista ja kertoo kansalle sen, ettei tavoitteita sähköautojen varaan voi rakentaa. Toki keskustan suunnalla on ollut samansuuntaista reagointia, joten tilanne ei ole toivoton. Vielä jos punavihreä sektori vaalikeskusteluissa kovin vahvasti lähtee huuhaatielle, se varmaan näkyy äänimäärässä. Toki vihreiden kohdalla vaikutus voi olla nostavakin toisin kuin demareilla.

    Puuki

    Sähköautojen hankintahinnat on vielä pitkään epärealistisen korkeita suomalaisille keskiverto auton tarvitsijoille.

    Huyndai Kona oli testissä todettu hankalaksi ajettavaksi talvikeleillä. Painava auto ei pysy suuntavakaana ja luistelee ajonvakautuksesta huolimatta tavallista enemmän. Toinen – puoli oli latauksen hitaus ja miltei mahdottomuus kotioloissa ilman erikseen hankittavaa latausasemaa.

Esillä 10 vastausta, 2,951 - 2,960 (kaikkiaan 31,442)